• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Bel: ‘Una minoria molt sorollosa contamina les protestes cíviques i pacífiques’

per Gustau Moreno
18 d'octubre de 2019
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

Ferran Bel ha lamentat este dimecres que una minoria violenta, “molt minoritària i molt sorollosa”, estiga “contaminant absolutament totes les protestes, que fins ara havien sigut sempre de forma cívica, pacífica, tot i que majoritàriament continuen sent-ho”. Durant una entrevista a Canal 21 Ebre, l’exalcalde de Tortosa ha explicat que este mateix matí ha parlat per telèfon amb Josep Rull, i que els ha dit que “cap violència representa als presos”. “Ell ens demanava que expliquem claríssimament que cap violència representa els presos polítics, no ens sentim representats ni ens volem sentir representats per la violència. Això, alguna part de l’Estat espanyol és el que vol veure, i per tant no hem de caure en aquesta provocació”, ha advertit Bel. “Si no hi ha violència, els Mossos no actuen, o ho fan d’una manera molt més assenyada”, ha apuntat Bel.

“He vist contenidors cremats a Tarragona, algunes imatges de com es tiraven pedres… això no representa el moviment independentista ni els presos polítics, i no és la resposta; però no per això hem de deixar de protestar ni de fer accions cíviques”, ha dit Bel tot posant d’exemple la Marxa per la Llibertat que ha començat este dimecres. De la mateixa manera, ha demanat una “resposta política” a la sentència del Tribunal Suprem, amb la implicació de les institucions i dels partis polítics, tot i que el context electoral no ajudarà.

Anunci

D’altra banda. Bel no comparteix que hi hagi veus, des de les files independentistes, que estiguen demanat la dimissió del conseller d’Interior, Miquel Buch, per l’actuació dels Mossos d’Esquadra. De fet, ha insistit en què l’ús de la violència és inadmissible, i ha advertit que s’han produït situacions que perjudiquen l’independentisme. “No ho entenc, sincerament… Ho entenc tot, però no ho comprenc ni ho comparteixo. Per molt puntuals que siguin els episodis de violència, no es pot demanar als Mossos que no facin la seua feina. Han de fer-la bé, i si hi ha alguns que no ho fan bé, es depuraran responsabilitats”, ha assegurat Bel. “No es pot generalitzar, ni culpar tots els Mossos, un conseller o tot el govern que actua de forma solidària; això no és només una cosa d’un director general o d’un conseller”, ha advertit. Segons Bel, cal centrar els esforços en “aïllar els violents” i explicar que és “un error gravíssim” que no comparteix la majoria de la gent i que a la vegada “perjudica l’independentisme”.

Bel, que a causa de la inhabilitació de Rull ha passat a ser el número 1 de la candidatura per Tarragona, ha remarcat que “a efectes pràctics” l’exconseller continua sent el cap de llista per a les eleccions espanyoles del 10-N.

*Pots veure l’entrevista íntegra, tot seguit.

Tags: Baix EbreCatalunyaFerran BelJunts per CatalunyaPDeCATPolíticaPortada 3Tortosa

Anunci

Related Posts

L’Observatori de l’Ebre i el territori es preparen per l’eclipsi solar total de 2026
Actualitat

L’Observatori de l’Ebre es convertirà en l’epicentre científic de l’eclipsi

fa 10 minuts
Unes 150 persones constitueixen a Jesús la Plataforma pel Territori contra el model del PLATER
Actualitat

Unes 150 persones constitueixen a Jesús la Plataforma pel Territori contra el model del PLATER

fa 15 hores
Trànsit preveu una mobilitat majoritàriament de proximitat per l’eclipsi i reforça el control a l’AP-7
Actualitat

Trànsit preveu una mobilitat majoritàriament de proximitat per l’eclipsi i reforça el control a l’AP-7

fa 15 hores
Els Mossos d’Esquadra incorporen 77 nous agents al Camp de Tarragona i a les Terres de l’Ebre
Actualitat

700 Mossos reforçaran el dispositiu de trànsit per l’eclipsi a l’Ebre, Tarragona i Ponent

fa 15 hores
Manolo Ripollès porta a Lo Pati una mirada crítica sobre les ferides de la natura
Actualitat

Manolo Ripollès porta a Lo Pati una mirada crítica sobre les ferides de la natura

fa 18 hores
Tortosa amplia fins al 3 de novembre les obres de la coberta del pavelló del Temple
Actualitat

Tortosa amplia fins al 3 de novembre les obres de la coberta del pavelló del Temple

fa 2 dies
El PLATER rep més de 12.000 al·legacions i el Govern obrirà un segon període de participació
Actualitat

El PLATER rep més de 12.000 al·legacions i el Govern obrirà un segon període de participació

fa 2 dies
L’eclipsi total de 1905 que va donar projecció internacional a l’Observatori de l’Ebre
Actualitat

L’eclipsi total de 1905 que va donar projecció internacional a l’Observatori de l’Ebre

fa 2 dies
‘Gamberra’ triomfa a la desena edició de l’In-FCTA amb els premis a millor curt i millor direcció
Actualitat

‘Gamberra’ triomfa a la desena edició de l’In-FCTA amb els premis a millor curt i millor direcció

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • L’Observatori de l’Ebre es convertirà en l’epicentre científic de l’eclipsi
  • Unes 150 persones constitueixen a Jesús la Plataforma pel Territori contra el model del PLATER
  • Trànsit preveu una mobilitat majoritàriament de proximitat per l’eclipsi i reforça el control a l’AP-7

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ