• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

‘No hem d’esperar que se sancioni Tortosa per no retirar el monument franquista’

per Gustau Moreno
25 de novembre de 2019
Reading Time: 2 mins read
0 0
1

Tortosa podrà ser sancionada per la Generalitat, a través de la nova llei de Memòria Històrica de Catalunya, si no col·labora amb la retirada del monument franquista de la Batalla de l’Ebre. Així ho ha explicat este dijous l’impulsor del Banc d’ADN de Desapareguts de la Guerra Civil, el riberenc Roger Heredia Jornet, qui ha avançat que la nova llei inclourà un règim sancionador, amb multes de “centenars de milers d’euros”, per forçar els municipis a retirar simbologia i vestigis de la dictadura. De fet, durant una entrevista a Canal 21 Ebre, ell mateix ha posat com a exemple el monument de Tortosa, tot denunciant la tebior del govern municipal per abordar el tema.

“L’Ebre queda pervertit per un monument que, no em canso de denunciar-ho, compta amb la connivència institucional”, ha dit tot recordant que fa poques setmanes va rebutjar-se una moció sobre la retirada de simbologia feixita amb els vots de Junts per Tortosa. “I no em serveix l’excusa que això depèn de la Generalitat. No, el franquisme no es debat, s’elimina. I jo li dic a la senyora Roigé -en referència a l’alcaldessa de Tortosa- que si no té valor de treure’l, que ens ho digui a nosaltres, als familiars i a les entitats, que el treurem amb les nostres mans”, ha assegurat. “És qüestió de mans i de voluntat política, de força”, ha insistit. Heredia Jornet ha afegit: “prou de blanquejar el franquisme i de pervertir el riu Ebre, prou de pervertir la capital de les Terres de l’Ebre”. “El franquisme no se’l debat, s’elimina, i per tant aquest monument ha de sortir, no hem d’esperar que se sancioni l’Ajuntament de Tortosa amb centenars de milers d’euros per no treure’l, sinó que s’ha de treure immediatament”, ha sentenciat.

Anunci

Heredia Jornet, com a membre del consell de participació del Memorial Democràtic, ha pogut veure el redactat de l’avantprojecte la nova llei, de la qual estan fent el seguiment. Així, tot i que considera que encara caldria polir algunes coses, creu que és “una llei valenta”. També ha lamentat que, fins ara, a l’Estat espanyol han faltat recursos i voluntat política per fer polítiques públiques de memòria democràtica. En este sentit, ha destacat el compromís de la Generalitat; però ha remarcat que esta mateixa pedagogia ha d’arribar fins a tota la societat, per conèixer a fons la Guerra Civil i, més concretament, la Batalla de l’Ebre. De fet, també ha destacat l’aposta per donar a conèixer la història en escoles i institucions, l’obertura de fosses o projectes com el Banc d’ADN. Però ha afegit que en el conjunt de l’Estat és necessària “una política d’obertura de fosses sistemàtica i exprés”, tot despolititzant la memòria democràtica.

Tags: Baix EbreCatalunyaFrancoGeneralitat de CatalunyaJunts per TortosaMemòriaMeritxell RoigéPolíticaRoger Heredia JornetTortosa

Anunci

Related Posts

‘Un nou hospital de les Terres de l’Ebre… també per al personal sanitari’, per Joan J. Baiges
Actualitat

Dia històric per a Tortosa: 25 milions per transformar el nucli antic amb el Pla de Barris

fa 2 hores
Amposta rep 25 milions del Pla de Barris per transformar la Vila, el Grau i el Pla d’Empúries
Actualitat

Amposta rep 25 milions del Pla de Barris per transformar la Vila, el Grau i el Pla d’Empúries

fa 2 hores
Tortosa i Amposta rebran 25 milions del nou Pla de Barris i Viles 2025-2029
Actualitat

Tortosa i Amposta rebran 25 milions del nou Pla de Barris i Viles 2025-2029

fa 2 hores
El Fons de Transició Nuclear anima les empreses a participar en les pròximes convocatòries d’ajuts
Actualitat

El Fons de Transició Nuclear anima les empreses a participar en les pròximes convocatòries d’ajuts

fa 1 dia
Junts per Tortosa critica la falta de pressupost a 13 dies d’acabar l’any
Actualitat

Junts per Tortosa critica la falta de pressupost a 13 dies d’acabar l’any

fa 1 dia
Tortosa programa 17 espectacles d’arts escèniques de gener a juny del 2026
Actualitat

Tortosa programa 17 espectacles d’arts escèniques de gener a juny del 2026

fa 1 dia
El castell de la Suda revela més d’un quilòmetre de galeries subterrànies en la restauració de Paradores
Actualitat

El castell de la Suda revela més d’un quilòmetre de galeries subterrànies en la restauració de Paradores

fa 1 dia
Olga Pané confirma la represa de les obres al Verge de la Cinta entre gener i febrer i reafirma el compromís amb el nou hospital
Actualitat

Olga Pané confirma la represa de les obres al Verge de la Cinta entre gener i febrer i reafirma el compromís amb el nou hospital

fa 1 dia
Tortosa rebrà 1,5 milions d’euros per crear un Centre de Creació Artística als Josepets
Actualitat

Tortosa rebrà 1,5 milions d’euros per crear un Centre de Creació Artística als Josepets

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Dia històric per a Tortosa: 25 milions per transformar el nucli antic amb el Pla de Barris
  • Amposta rep 25 milions del Pla de Barris per transformar la Vila, el Grau i el Pla d’Empúries
  • Tortosa i Amposta rebran 25 milions del nou Pla de Barris i Viles 2025-2029

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ