• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

La Taula de Mobilitat, incapaç de resoldre la incertesa pels serveis ferroviaris a l’Ebre

per Gustau Moreno
4 de desembre de 2019
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

La Taula de Mobilitat de les Terres de l’Ebre ha estat incapaç d’aclarir, este dimecres, quins seran els nous serveis ferroviaris a partir de l’entrada en funcionament de la variant de Vandellòs, ara prevista per al 13 de gener del 2020. Tot i la visita del secretari d’Infraestructures, el mateix Isidre Gavín ha preferit guardar silenci, tot al·legant que les negociacions entre la Generalitat i l’operador Renfe continuen obertes. “Jo no vull donar més detalls avui perquè estem enmig d’una negociació que està anant bé. El que ens agradaria és que quan això es faci públic ho pugui fer la Generalitat, que és la responsable i la titular de la mobilitat d’aquest país, i la responsable de Rodalies i de Regionals, al costat de Renfe, que avui per avui és el nostre operador que ens proveeix d’aquests serveis”, ha dit Gavín.

Per la seua banda, els representants dels quatre consells comarcals, dels ajuntaments d’Amposta i Tortosa, així com la mateixa Generalitat, que formen part de la Taula de Mobilitat, han acordat reclamar el manteniment del servei de velocitat alta des de l’estació de l’Aldea. A més, Gavín també ha demanat que es respecti “tot allò que es va consensuar amb el Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre”, tot i que, en realitat, només va consensuar-se amb els alcaldes del Camp de Tarragona. I és que la proposta de serveis ferroviaris només va ser explicada a l’alcaldessa de Tortosa, Meritxell Roigé, al marge de la mateixa Taula de Mobilitat, tal i com ha tornat a recordar la plataforma Trens Dignes.

Anunci

Precisament, Trens Dignes no ha pogut participar a la reunió de la Taula de Mobilitat, però igualment s’han presentat al Palau Abària, on tenia lloc la trobada. Els portaveus Montse Castellà i Josep Casadó han denunciat la falta d’informació i ha acusat l’administració d’excloure el moviment social, tot i la seua voluntat constructiva d’aportar-hi solucions. De fet, també han recordat que si existís una Autoritat Territorial de Mobilitat (ATM) sí que haguessin pogut participar-hi, i ha acusat la Taula de Mobilitat de falta d’eficàcia, tot demanant de nou la seua dissolució. “No s’ha concretat res, i a cadascú li demanarem les responsabilitats que li pertoquen, ni més o menys”, ha assenyat Castellà, en referència a Renfe, Adif i la Generalitat.

D’altra banda, hores després de la reunió de la Taula de Mobilitat, l’alcaldessa de Tortosa també ha volgut valorar la trobada. En concret, Meritxell Roigé ha valorat positivament les millores en transport en autobús al territori i les connexions amb la ciutat. Però, pel que al serveis ferroviaris, Roigé ha mostrat la seua preocupació davant la possibilitat que el territori es puga quedar sense connexió amb els trens de velocitat alta. De fet, Roigé ha reclamat complir amb els acords de 2017 i establir quatre trens semidirectes entre Tortosa i Barcelona, tot passant per l’estació de l’AVE a Tarragona.

Tags: Baix EbreGeneralitat de CatalunyaIsidre GavínJosep CasadóL'AldeaMeritxell RoigéMobilitatMontse CastellàPolíticaRodaliesTortosaTrensTrens Dignes

Anunci

Related Posts

Tortosa amplia fins al 3 de novembre les obres de la coberta del pavelló del Temple
Actualitat

Tortosa amplia fins al 3 de novembre les obres de la coberta del pavelló del Temple

fa 3 hores
El PLATER rep més de 12.000 al·legacions i el Govern obrirà un segon període de participació
Actualitat

El PLATER rep més de 12.000 al·legacions i el Govern obrirà un segon període de participació

fa 3 hores
L’eclipsi total de 1905 que va donar projecció internacional a l’Observatori de l’Ebre
Actualitat

L’eclipsi total de 1905 que va donar projecció internacional a l’Observatori de l’Ebre

fa 4 hores
‘Gamberra’ triomfa a la desena edició de l’In-FCTA amb els premis a millor curt i millor direcció
Actualitat

‘Gamberra’ triomfa a la desena edició de l’In-FCTA amb els premis a millor curt i millor direcció

fa 4 hores
El Ministeri de Cultura destina 550.000 euros al patrimoni i les entitats musicals d’Amposta
Actualitat

El Ministeri de Cultura destina 550.000 euros al patrimoni i les entitats musicals d’Amposta

fa 3 dies
Territori tancarà l’accés motoritzat al Parc Natural dels Ports durant l’eclipsi solar
Actualitat

Territori tancarà l’accés motoritzat al Parc Natural dels Ports durant l’eclipsi solar

fa 3 dies
Junts per Tortosa critica el retard del segon aparcament d’Adif i l’Ajuntament ho atribueix a la calor
Actualitat

Junts per Tortosa critica el retard del segon aparcament d’Adif i l’Ajuntament ho atribueix a la calor

fa 3 dies
La realitat virtual aterra a Bot de la mà del festival in-FCTA
Actualitat

La realitat virtual aterra a Bot de la mà del festival in-FCTA

fa 3 dies
Amposta culmina la rehabilitació de les Cases del Castell on s’ubicarà l’Oficina de Turisme
Actualitat

Amposta culmina la rehabilitació de les Cases del Castell on s’ubicarà l’Oficina de Turisme

fa 4 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Tortosa amplia fins al 3 de novembre les obres de la coberta del pavelló del Temple
  • El PLATER rep més de 12.000 al·legacions i el Govern obrirà un segon període de participació
  • L’eclipsi total de 1905 que va donar projecció internacional a l’Observatori de l’Ebre

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ