• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

[#Vídeo] Així naixen les tortugues careta a la barra del Trabucador

per Redacció
21 d'agost de 2020
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

El quart niu de tortuga careta de l’estiu va ser localitzat este dijous a la barra del Trabucador, al delta de l’Ebre. Després de veure el vídeo d’una cria de tortuga acabada de néixer a xarxes socials, personal tècnic del Departament de Territori i Sostenibilitat es va posar en contacte amb l’autor i, gràcies a la col·laboració ciutadana, van poder localitzar el niu. Els Agents Rurals van abalisar el niu i se’l va rodejar amb una malla protectora, ja que semblava haver estat remogut per alguna persona. Això, i el fet que durant tota la nit no hagi nascut cap tortuga, han aconsellat obrir el niu este divendres al matí.

Així, s’ha pogut determinar que contenia entre 88 i 103 ous, dels quals haurien sortit entre 59 i 77 tortuguetes que han arribar al mar. Altres 11 ous no estaven desenvolupats i 3 més es consideren viables. A més, s’han trobat 9 cries vives encara dins del niu i altres 3 eclosionant. Totes les cries vives han estat traslladades a les instal·lacions de la Fundació CRAM per assegurar la seva viabilitat criant-les en captivitat fins que assoleixin un pes adequat (entre 1 i 2 anys). També s’hi han traslladat els 3 ous, per acabar de covar-los a la incubadora.

Anunci

Es dona la circumstància que el passat 15 de juny es van localitzar rastres de tortuga careta a l’Illa de Buda, però es va descartar que hagués fet una posta. Molt probablement, ja que el període d’incubació de 60 dies, este mateix animal va acabar fent el niu a la barra del Trabucador, en un indret on el temporal Gloria va provocar una acumulació de sorra superior a l’habitual.

La col·laboració ciutadana és essencial per garantir la viabilitat dels nius d’aquesta espècie. En cas de veure una tortuga o bé descobrir rastres d’un niu és molt important trucar immediatament al 112, perquè es puga activar el protocol de resposta de la Xarxa de Rescat de Fauna Marina, amb la intervenció del Cos d’Agents Rurals.

A l’espera que arriben agents i personal tècnic de la xarxa, és important no acostar-se a l’animal, ni molestar-lo, ni tocar-lo. S’ha de preservar la zona on estiga i no se l’ha d’intentar tornar al mar. La xarxa de rescat demana la col·laboració de la ciutadania per tal de poder-ne garantir l’èxit reproductor i el seguiment de l’espècie, per això recorden que no es poden fer fotos amb flaix ni utilitzar focus per seguir la tortuga, ni fer sorolls estridents ni crits durant el procés de nidificació.

Tags: Agents RuralsIlla de BudaMedi AmbientMontsiàSocietatTerres de l'EbreTrabucador

Anunci

Related Posts

Els Fons Nuclears inclouran ajuts per a nous autònoms i per a regants
Actualitat

Els Fons Nuclears inclouran ajuts per a nous autònoms i per a regants

fa 13 hores
Els treballadors de l’HTVC criden a la ciutadania a reclamar la represa de les obres d’ampliació
Actualitat

Els treballadors de l’HTVC criden a la ciutadania a reclamar la represa de les obres d’ampliació

fa 13 hores
L’elevada temperatura de l’aigua podria afectar la cria de musclo al delta de l’Ebre
Actualitat

L’elevada temperatura de l’aigua podria afectar la cria de musclo al delta de l’Ebre

fa 13 hores
Emocions expressades en cors, el nou projecte social i artístic de Cristina Jobs
Actualitat

Emocions expressades en cors, el nou projecte social i artístic de Cristina Jobs

fa 13 hores
Junts per Tortosa denuncia opacitat del govern municipal en la gestió del padró
Actualitat

Junts per Tortosa denuncia opacitat del govern municipal en la gestió del padró

fa 13 hores
Educació defensa que la nova direcció del Dertosa és decisió d’Inspecció
Actualitat

Educació suspèn l’adjudicació de la directora accidental de l’Institut Dertosa i seguirà al capdavant l’actual direcció

fa 2 dies
Experts de vuit països avaluen si la nuclear d’Ascó podria operar a llarg termini
Actualitat

El Govern obre les convocatòries per repartir 35 MEUR dels Fons Nuclears

fa 2 dies
Amposta podrà tenir més de 2.000 habitatges d’ús turístic 
Actualitat

Amposta podrà tenir més de 2.000 habitatges d’ús turístic 

fa 2 dies
La 32a Mostra de Jazz de Tortosa arrenca amb un emotiu homenatge a Leonardo Escoda
Actualitat

La 32a Mostra de Jazz de Tortosa arrenca amb un emotiu homenatge a Leonardo Escoda

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Els Fons Nuclears inclouran ajuts per a nous autònoms i per a regants
  • Els treballadors de l’HTVC criden a la ciutadania a reclamar la represa de les obres d’ampliació
  • L’elevada temperatura de l’aigua podria afectar la cria de musclo al delta de l’Ebre

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ