• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Hisenda suspendrà el sostre de despesa i permetrà als ajuntaments gastar el superàvit

per ACN
14 de setembre de 2020
Reading Time: 2 mins read
0 0
0
El govern espanyol no convalida el decret de romanents dels ajuntaments

La ministra d'Hisenda, María Jesús Montero, al Congrés dels Diputats. // ACN.

El ministeri d’Hisenda suspendrà el sostre de despesa aquest any en un nou decret de mesures urgents i permetrà als ajuntaments gastar el seu superàvit. El nou decret que l’executiu impulsarà en les properes setmanes preveu que els ens locals puguin utilitzar el superàvit del 2019 amb l’objectiu de finançar inversions, amb un impacte de 987 milions d’euros. A més, permetrà acabar l’any 2021 els projectes d’inversions financerament sostenibles iniciats el 2019 i que s’estiguin finançant amb superàvit del 2018. També permetrà utilitzar superàvit del 2019 per finançar despesa aquest any, sempre que es tanqui aquest exercici amb equilibri pressupostari.

D’altra banda i amb caràcter “excepcional”, es permetrà a les diputacions fer servir el superàvit de l’any passat per compensar la caiguda d’ingressos en els tributs especials. L’anunci arriba després que la setmana passada el Congrés tombés el decret dels romanents dels ajuntaments.

Anunci

L’executiu espanyol calcula que el nou decret tindrà un impacte de més de 3.000 milions d’euros i inclourà, segons el ministeri, les mesures més “urgents” per als ajuntaments que es van pactar amb la FEMP i que van generar un major “consens”. En aquest sentit, suspendrà la regla de despesa per aquest any i prorrogarà l’ús del superàvit del 2019. També permetrà acabar l’any 2021 els projecte d’inversió iniciats el 2019 i finançats amb superàvit del 2018.

En un nota de premsa, l’executiu assegura que és “conscient” del paper dels municipis per abordar la reconstrucció econòmica i lamenta que “la solució aportada per a l’ús dels romanents no s’hagi aprovat”. En aquest sentit, Hisenda remarca la seva “disposició” per escoltar les propostes alternatives que facin les formacions polítiques.

D’altra banda, Hisenda també recollirà en el nou decret que les entitats locals amb risc financer puguin pagar els seus deutes amb l’Agència Tributària i la Seguretat Social amb recursos del Fons d’Ordenació. A més, es permetrà a aquests ajuntaments que cancel•lin els seus deutes del Fons per al Finançament de Pagament a Proveïdors a través de préstecs bancaris.

Per a aquells que tinguin problemes de solvència, es preveu la possibilitat de consolidació del deute a curt termini en deute a llarg termini. Les diputacions podran formalitzar préstecs amb aquests ens locals i, a més, destinar el superàvit del 2019 a transferències corrents en favor dels municipis amb problemes.

Tags: EconomiaEspanyaPolítica

Anunci

Related Posts

Els docents de l’Ebre denuncien condicions ‘extremes’ de calor a les aules
Actualitat

Els docents de l’Ebre denuncien condicions ‘extremes’ de calor a les aules

fa 14 minuts
Junts per Tortosa vol prioritzar la urbanització del barri de Sant Jaume amb la nova Llei de Barris
Actualitat

Junts per Tortosa vol prioritzar la urbanització del barri de Sant Jaume amb la nova Llei de Barris

fa 23 minuts
El festival d’art efímer A Cel Obert de Tortosa convidarà a somiar
Actualitat

El festival d’art efímer A Cel Obert de Tortosa convidarà a somiar

fa 1 hora
La PDE buscarà el ‘blindatge jurídic’ del riu Ebre al nou Pla Hidrològic
Actualitat

La PDE buscarà el ‘blindatge jurídic’ del riu Ebre al nou Pla Hidrològic

fa 21 hores
Una jove tortosina de 25 anys triomfa a les xarxes amb discursos d’ultradreta
Actualitat

Una jove tortosina de 25 anys triomfa a les xarxes amb discursos d’ultradreta

fa 22 hores
L’incendi a una botiga d’electrodomèstics d’Amposta ha causat danys estructurals a 25 habitatges
Actualitat

La majoria de les 40 famílies de l’edifici afectat per l’incendi a Amposta tardaran mesos en tornar a casa

fa 23 hores
Obren les primeres llars d’infants públiques de Tortosa amb gairebé 70 alumnes
Actualitat

Obren les primeres llars d’infants públiques de Tortosa amb gairebé 70 alumnes

fa 2 dies
Preocupació pels preus i el descontrol del caragol poma en plena campanya de sega de l’arròs
Actualitat

Preocupació pels preus i el descontrol del caragol poma en plena campanya de sega de l’arròs

fa 2 dies
Els pacients infantils i juvenils de salut mental creixen un 21% a les Terres de l’Ebre des de la pandèmia
Actualitat

Els pacients infantils i juvenils de salut mental creixen un 21% a les Terres de l’Ebre des de la pandèmia

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Els docents de l’Ebre denuncien condicions ‘extremes’ de calor a les aules
  • Junts per Tortosa vol prioritzar la urbanització del barri de Sant Jaume amb la nova Llei de Barris
  • El festival d’art efímer A Cel Obert de Tortosa convidarà a somiar

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ