• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

‘La inconsciència de l’entrepà’, per Iris Sánchez

'Des de l’inici de la pandèmia hem estat testimonis de desenes de brots focalitzats en aquestes empreses, tot i que el protagonisme s’ha relegat a altres sectors. Tot i així, no deixarem de veure com els contagis es disparen dins d’aquestes naus del terror, com s’ha sabut aquesta darrera setmana el cas d’un escorxador d’aus de Roquetes, a les Terres de l’Ebre'

per Opinió
28 de setembre de 2020
Reading Time: 2 mins read
0 0
0
‘Coronavirus: l’altra perspectiva’, per Iris Sánchez

Iris Sánchez.

És mitja jornada a la feina i t’has aturat a fer el descans. Fas una ullada a les notícies online mentre endrapes un entrepà, com de costum. Rebrots de coronavirus a tort i a dret. Alguna mort d’algun personatge rellevant. Pluja, baixen les temperatures. L’entrepà de tota la vida, normal i corrent. Pernil, fuet, gall d’indi, formatge, tonyina… un contagi massiu de coronavirus en un escorxador. I abans d’ahir, igual. I demà, la mateixa història.

La indústria càrnia i els escorxadors són focus majoritaris de contagis massius del virus. Una de les causes principals radiquen en la precarietat dels treballadors d’aquestes empreses -la majoria immigrants que treballen sense descans i conviuen en situacions precàries a causa dels sous irrisoris, jornades abusives, i de les necessitats econòmiques de les seves famílies a l’estranger-, com també en les favorables condicions de propagació del virus dins les instal·lacions: grans reguers de sang, ventilacions inadequades, desplegament de cadàvers i ritmes frenètics d’assassinats en què els treballadors han de romandre colze a colze i sense descans. Una combinació macabra i propicia a la malaltia, ja prèvia a la etapa Covid-19, cruel per als humans i especialment per als animals que hi són esquarterats en quantitats exacerbades.

Anunci

Des de l’inici de la pandèmia hem estat testimonis de desenes de brots focalitzats en aquestes empreses, tot i que el protagonisme s’ha relegat a altres sectors. Tot i així, no deixarem de veure com els contagis es disparen dins d’aquestes naus del terror, com s’ha sabut aquesta darrera setmana el cas d’un escorxador d’aus de Roquetes, a les Terres de l’Ebre. Però tot plegat resulta ser una notícia més per a la ciutadania, que viurà endormiscada mentre pugui gaudir del seu entrepà i es concentri en fer peripècies per mantenir-se lliure del contagi. Mentre que l’embotit que assaboreix al llegir les notícies, tantes morts haurà provocat per poder arribar al seu entrepà de descans laboral. I al seu plat a l’hora de sopar. I al de tota la seva família.

És el nivell d’inconsciència social, allò que està tan aferrat a les costums que no ens atrevim a plantejar, el que causa milions de morts anuals, que manté i escampa la precarietat laboral de milers de persones, que està propagant la nova malaltia que ens atrapa aquest 2020, i que està a tan sols un gest de cadascun de nosaltres: deixar de consumir animals com a aliment, i escollir alternatives que ja són àmpliament distribuïdes en tot el comerç. Només així s’acabaran els escorxadors i tot el patiment que comporten.

*IRIS SÁNCHEZ és ècnic de laboratori, estudiant de doble grau de bioquímica i activista de Nova Eucària

Tags: Baix EbreColumnaCoronavirusIris SánchezMedi AmbientNova EucàriaOpinióRoquetesSalutSocietat

Anunci

Related Posts

Monner, expresident del CITE: ‘Tarradellas volia prendre l’aigua per a Barcelona’
Diàleg

‘La guerra de les Espanyes amb Catalunya de fons’, per Anton Monner

fa 3 dies
Matemàtiques recreatives dominicals (90)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (90)

fa 3 dies
‘La monarquia: luxe, censura i privilegis a costa del poble’, per Diana Valimanya
Diàleg

‘Bombes visibles i invisibles, quan la pau penja d’un fil’, per Diana Valimanya

fa 1 setmana
‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (II)’ per Fernando Jaime Soler
Diàleg

‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (II)’ per Fernando Jaime Soler

fa 1 setmana
‘Hi ha cyborgs a la cantonada’, per Rafael Haro
Diàleg

‘Hi ha cyborgs a la cantonada’, per Rafael Haro

fa 1 setmana
Matemàtiques recreatives dominicals (89)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (89)

fa 1 setmana
Anton Monner: ‘A la Terra Alta fem llum per a un milió d’habitants, és incomprensible’
Diàleg

‘La miopia política del despoblament rural’, per Anton Monner

fa 1 setmana
La feminista Marta Sans farà tàndem amb Lluc Ulldemolins a la CUP d’Alcanar
Diàleg

‘La nit dels prèmits’, per Marta Sans

fa 2 setmanes
De la Vega serà el cap de llista del PSC al Senat per Tarragona a les eleccions del 23-J
Diàleg

‘La corrupció no pot aturar el progrés’ per Manel de la Vega

fa 2 setmanes
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Els Fons Nuclears inclouran ajuts per a nous autònoms i per a regants
  • Els treballadors de l’HTVC criden a la ciutadania a reclamar la represa de les obres d’ampliació
  • L’elevada temperatura de l’aigua podria afectar la cria de musclo al delta de l’Ebre

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ