• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Tarragona estudia reomplir aqüífers amb aigua de depuradora per reduir la dependència de l’Ebre

per ACN
11 de novembre de 2020
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
Tarragona estudia reomplir aqüífers amb aigua de depuradora per reduir la dependència de l’Ebre

Una imatge de l'interior de la planta d'aigua reciclada que abasteix el polígon petroquímic de Tarragona. // ACN.

Tarragona està estudiant la possibilitat de reomplir alguns aqüífers de la ciutat amb aigua de la depuradora per, així, reaprofitar-la i reduir el consum i la dependència d’aigua procedent del riu Ebre. El projecte l’impulsa l’empresa d’aigües Ematsa, que també està renovant pous per poder-los fer servir en cas de necessitat i millorant la interconnexió de xarxes. Les inversions han rebut un impuls durant aquest any, arran de l’avaria de la canonada del CAT del passat gener que va comprometre l’abastiment d’aigua a la població del Camp de Tarragona i va posar de manifest la dependència de la zona del minitransvasament de l’Ebre.

El trencament de la canonada del CAT va posar al descobert la poca capacitat de les ciutats del Camp de Tarragona per assegurar el subministrament d’aigua als seus veïns. Amb unes quantes hores sense aigua de l’Ebre, en temporada baixa i sense turistes, n’hi va haver prou per anunciar restriccions. En un escenari hipotètic d’una o dues setmanes la situació seria molt més greu. Des del primer moment, l’alcalde de la ciutat, Pau Ricomà; i el tinent d’alcalde i president d’Ematsa, Jordi Fortuny, van afirmar que calia prendre mesures, com ara recuperar aqüífers o millorar la interconnexió de dipòsits.

Anunci

El gerent d’Ematsa, Daniel Milan, afirma a l’ACN que el pla de gestió del 2020 de la companyia ja preveia algunes inversions, però reconeix que “amb el tall es van accentuar i es van habilitar més partides”. El primer objectiu és reforçar els recursos. “Estem renovant pous que teníem d’emergència, per si en un moment determinat els podem fer entrar en servei”, concreta. Paral·lelament s’està millorant la interconnexió de xarxes. De fet, actualment hi ha en marxa unes obres al barri de Sant Pere i Sant Pau per unir els recursos procedents de Sant Salvador amb els de la resta de la ciutat.

Més a llarg termini els objectius són més ambiciosos. Es tracta de recuperar aqüífers i reaprofitar més i millor l’aigua que es consumeix a les llars. Per aconseguir-ho, “una de les millors maneres” és utilitzar l’aigua tractada que surt de la depuradora i “recarregar els aqüífers”. Milan indica que es tracta d’una experiència que ja s’ha fet amb èxit al Port de la Selva (Alt Empordà).

El gerent concreta que a dia d’avui els aqüífers de Tarragona o bé tenen poca capacitat o bé salinitzen ràpidament si es buiden. Per tant, la solució seria omplir-los d’aigua dolça ‘reciclada’ per la depuradora, i aleshores captar-la quan sigui necessari. “Si les tecnologies ho permeten i el cost energètic baixa és una gran manera d’aconseguir aigua dolça que no s’acaba mai i de bona qualitat”, reafirma Milan.

Aquesta mena de cicle infinit ve donat perquè el consum real de l’aigua que s’introdueix al circuit que va a les llars acaba sent baix. És a dir, quan raja l’aixeta la gran majoria torna a la canonada i per tant, quan es depura pot ser reutilitzada. “Tens un cabal quasi igual al que ha entrat, amb la qual cosa la que agafes dels ecosistemes acaba sent poca”, concreta. Una gestió que va en la línia de les directives de la Unió Europea, que aposten per l’economia circular. “El cas de l’aigua és claríssim i cal tancar al cicle. Un cop naturalitzada posant-la als aqüífers, entra en un cicle rodó i tens menys necessitats d’agafar-ne del medi i de no estressar-lo”, finalitza.

Tags: Consorci d'Aigües de TarragonaEconomiaEmatsaInfraestructuresL'AmpollaMedi AmbientTarragonaTerres de l'Ebre

Anunci

Related Posts

Els Fons Nuclears inclouran ajuts per a nous autònoms i per a regants
Actualitat

Els Fons Nuclears inclouran ajuts per a nous autònoms i per a regants

fa 11 hores
Els treballadors de l’HTVC criden a la ciutadania a reclamar la represa de les obres d’ampliació
Actualitat

Els treballadors de l’HTVC criden a la ciutadania a reclamar la represa de les obres d’ampliació

fa 11 hores
L’elevada temperatura de l’aigua podria afectar la cria de musclo al delta de l’Ebre
Actualitat

L’elevada temperatura de l’aigua podria afectar la cria de musclo al delta de l’Ebre

fa 11 hores
Emocions expressades en cors, el nou projecte social i artístic de Cristina Jobs
Actualitat

Emocions expressades en cors, el nou projecte social i artístic de Cristina Jobs

fa 11 hores
Junts per Tortosa denuncia opacitat del govern municipal en la gestió del padró
Actualitat

Junts per Tortosa denuncia opacitat del govern municipal en la gestió del padró

fa 11 hores
Educació defensa que la nova direcció del Dertosa és decisió d’Inspecció
Actualitat

Educació suspèn l’adjudicació de la directora accidental de l’Institut Dertosa i seguirà al capdavant l’actual direcció

fa 1 dia
Experts de vuit països avaluen si la nuclear d’Ascó podria operar a llarg termini
Actualitat

El Govern obre les convocatòries per repartir 35 MEUR dels Fons Nuclears

fa 1 dia
Amposta podrà tenir més de 2.000 habitatges d’ús turístic 
Actualitat

Amposta podrà tenir més de 2.000 habitatges d’ús turístic 

fa 1 dia
La 32a Mostra de Jazz de Tortosa arrenca amb un emotiu homenatge a Leonardo Escoda
Actualitat

La 32a Mostra de Jazz de Tortosa arrenca amb un emotiu homenatge a Leonardo Escoda

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Els Fons Nuclears inclouran ajuts per a nous autònoms i per a regants
  • Els treballadors de l’HTVC criden a la ciutadania a reclamar la represa de les obres d’ampliació
  • L’elevada temperatura de l’aigua podria afectar la cria de musclo al delta de l’Ebre

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ