• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

Segona onada de precarietat

per Jesús Gellida
22 de novembre de 2020
Reading Time: 2 mins read
0 0
0
‘La tragèdia de la COVID-19 i el desenllaç d’una generació: 12.358 petits homenatges i un agraïment infinit’, per Xabier Coluig

Dos persones travessen un pas de vianants a Tortosa, durant la crisi del coronavirus. // JOAQUIM DOMINGO.

La segona onada de la Covid-19 ha colpejat de nou amb força, tensionant uns sistemes públics de salut deficitaris i generant una crisi global que l’Organització Mundial del Comerç ja qualifica de pitjor que la de 2008. Al respecte, l’Organització Internacional del Treball estableix que el món del treball es veu profundament afectat per la pandèmia mundial del virus i que, a més de ser una amenaça per a la salut pública, les pertorbacions a nivell econòmic i social posen en perill els mitjans de vida a llarg termini i el benestar de milions de persones.

En el temps transcorregut entre la primera i la segona onada la UE ha fracassat en la gestió coordinada de la pandèmia, i ni l’Estat espanyol ni el govern de la Generalitat han estat a l’alçada de les circumstàncies. Una situació que posa al descobert les polítiques de retallades que van precaritzar el sistema sanitari i els serveis públics, la poca previsió respecte a la primera onada, la vergonyosa realitat en la tramitació dels ERTO i de les prestacions d’atur per part de l’Estat i la mala gestió en la prestació d’algunes ajudes –  com la dels autònoms– per part de la Generalitat. Aquestes són tan sols algunes de les tessitures que generen encara més incertesa econòmica i una major desconfiança envers els governants. 

Anunci

Una crisi on la gestió de la pandèmia s’ha traduït en unes conseqüències econòmiques i socials de grans dimensions. En aquest sentit, les restriccions a sectors professionals com la restauració, la cultura o l’esport, entre altres, sense anar acompanyades d’un ampli i ambiciós pla de rescat –amb ajudes directes gestionades eficientment, moratòries en els pagaments dels lloguers i ajornaments dels impostos–, són la tempesta perfecta per a dur a la ruïna a milers de famílies, per a enterrar definitivament a activitats professionals i socials d’ampli prestigi i recorregut, i per a crear una tensió social que pot esclatar en qualsevol moment a les portes d’unes eleccions catalanes.  

La Taula del Tercer Sector Social de Catalunya estima que la crisi del coronavirus ha empitjorat la vulnerabilitat econòmica de les persones i col·lectius més fràgils, precaris i humils. Un panorama amb milers de noves persones aturades, amb centenars de milers d’afectades per expedients temporals d’ocupació i amb una major precarització de les classes populars i treballadores. Una situació que posa damunt de la taula que és imprescindible enfortir els serveis públics –començant pel sistema sanitari–, que és urgent rescatar a les persones –a través d’un pla de xoc social– i que és essencial donar suport al teixit econòmic apostant per un model de desenvolupament sostenible que prioritzi les dimensions socials, ambientals i humanes de l’economia.  

Tags: CatalunyaCoronavirusDiumengeMRFEconomiaJesús GellidaPolíticaSocietatTaula del Tercer Sector de Catalunya

Anunci

Related Posts

Monner, expresident del CITE: ‘Tarradellas volia prendre l’aigua per a Barcelona’
Diàleg

Els grans incendis forestals i el despoblament rural

fa 10 hores
La “Recerca” continua, no es jubila
Diàleg

La “Recerca” continua, no es jubila

fa 2 dies
Una gran inversió per al país
Diàleg

Una gran inversió per al país

fa 4 dies
‘Abanderats, convivència i altres coses del Renaixement’, per Irene López
Diàleg

‘Abanderats, convivència i altres coses del Renaixement’, per Irene López

fa 6 dies
Matemàtiques recreatives dominicals (94)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (94)

fa 7 dies
‘El nom fa la cosa’, per Brian Cutts
Diàleg

‘El nom fa la cosa’, per Brian Cutts

fa 7 dies
‘El despoblament rural’, el nou llibre d’Anton Monner amb les claus per revertir la situació
Diàleg

‘Si la llengua falla, Catalunya caurà’, per Anton Monner

fa 7 dies
El dèficit obliga el govern de Tortosa a reduir la despesa i reajustar els horaris del WIN
Diàleg

‘La Festa del Renaixement consolida Tortosa com a referent de la recreació històrica’, per Víctor Grau Ferrer

fa 1 setmana
De la Vega serà el cap de llista del PSC al Senat per Tarragona a les eleccions del 23-J
Diàleg

‘Aprenent de les cendres’, per Manel de la Vega

fa 1 setmana
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Els grans incendis forestals i el despoblament rural
  • El reconegut actor tortosí Pere Ponce serà el pregoner de les festes de la Cinta 2025
  • El ple de la Diputació aprova definitivament el projecte de millora de la carretera T-2021 de la Ràpita a Poble Nou del Delta

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ