• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Els consells comarcals de l’Ebre destinen 800.000 euros a un pla de reactivació

per Redacció
30 de novembre de 2020
Reading Time: 4 mins read
0 0
0

Els quatre consells comarcals de les Terres de l’Ebre han impulsat un pla de reactivació  socioeconòmica que suposa en conjunt una inversió de 800.000 euros, amb una sèrie d’actuacions que tenen l’objectiu d’afavorir l’activitat empresarial i mantenir  l’ocupació, així com minimitzar els efectes de la crisi del coronavirus. Aquesta inversió és finançada pel Departament de Treball i l’Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l’Ebre (Idece), i este dilluns s’han presentat les principals línies d’actuació en el marc del Consell Econòmic i Social de les Terres de l’Ebre. 

El pla de reactivació socioeconòmica centra el focus en aquells sectors amb més  potencial de reactivació econòmica i creació d’ocupació. Així, la dinamització econòmica i l’impuls de l’activitat empresarial; la promoció turística i  la promoció del producte agroalimentari de proximitat són les principals línies de treball. Així ho han explicat el director de l’Idece,  Albert Salvadó; el president del Consell Comarcal del Baix Ebre, Xavier Faura; el  president del Consell del Montsià, Joan Roig; la presidenta del Consell de la Terra  Alta, Neus Sanromà i la presidenta del Consell de la Ribera d’Ebre, Gemma Carim. Des dels consells comarcals de les Terres de l’Ebre s’ha treballat de forma  coordinada per planificar una estratègia conjunta i complementària. “Els quatre  presidents i presidentes dels consells comarcals ebrencs han fet un esforç  per consensuar grans eixos d’actuació que engloben les quatre comarques de  l’Ebre”, ha manifestat el director de l’Idece.

Anunci

Una de les actuacions que ja es posa en marxa i que impulsen  conjuntament els quatre consells comarcals és una campanya de difusió del  producte agroalimentari de les Terres de l’Ebre, amb la marca Reserva de la  Biosfera. Concretament, es tracta d’un espot promocional que durant tot el mes de  desembre es difondrà en l’àmbit nacional, on es mostra la riquesa dels productes  de les Terres de l’Ebre (arròs, cítrics, oli, fruita dolça, vi…). “El nostre objectiu és  projectar la Reserva de la Biosfera de les Terres de l’Ebre tant pel que fa als  productes agroalimentaris que s’hi produeixen, com pel turisme, un model  de turisme que aposta per la sostenibilitat”, ha assenyalat Faura. 

“Volem donar una major visibilitat als productes de proximitat, al concepte  de quilòmetre zero, a aquells productes que es caracteritzen per la seua  frescor, qualitat i perquè són de temporada”, ha dit Roig. També al Montsià, s’editaran 40.000 mapes amb els actius turístics de la comarca en diferents idiomes; es crearà una plataforma de les zones  d’activitat econòmica i s’adequaran els espais del viver d’empreses de la Galera. 

Per la seua banda, la presidenta del Consell Comarcal de la Terra Alta ha destacat  la “transversalitat” de les diferents actuacions que s’impulsaran. “Volem arribar  al màxim de sectors possible amb accions que suposen una millora a la  situació actual”, ha apuntat Sanromà. En este sentit, es col·laborarà amb la DO  del vi de la Terra Alta i la DOP de l’oli Terra Alta i es farà difusió d’un espot  promocional. També es millorarà la Via Verda de la Val de Zafán, on s’instal·laran  un parell de comptadors. 

A la Ribera d’Ebre, la presidenta del Consell Comarcal ha manifestat que amb la  injecció econòmica que han rebut per part de l’Idece i el Departament de Treball es podran impulsar actuacions ja planificades, però que no es portaven a terme per  falta de recursos. Així, es promocionarà la marca ‘Degusta Ribera  d’Ebre’ amb l’objectiu de potenciar els productes agroalimentaris de la comarca; es  dinamitzarà el sector del comerç i el turisme. “També destinarem una part  d’aquests ajuts al projecte 5G, un projecte que aportarà innovació a tot el  territori”, ha dit Carim. 

En el cas del Baix Ebre, també es posarà en marxa una campanya de promoció del comerç amb el lema ‘Jo compro al Baix Ebre’; s’adequaran espais de coworking al  viver d’empreses Baix Ebre Innova; es crearà una pàgina web amb informació dels  actius turístics i s’instal·laran carregadors d’energia elèctrica per a vehicles a  l’estació de Xerta de la Via Verda de la Val de Zafán. 

Finalment, les actuacions finançades per l’IDECE es complementen amb un ajut del  departament de Treball, de 103.200 euros per cada consell comarcal, que es  destina a la contractació de dos tècnics gestors de projectes i plans estratègics a  cada ens comarcal, així com la contractació d’una consultoria externa per a la  realització d’un pla de reactivació socioeconòmica. Un treball que implicarà la  realització d’enquestes al sector empresarial, l’anàlisi de dades socioeconòmiques i  l’elaboració d’un pla d’actuació.  

Tags: Baix EbreConsell Comarcal de la Ribera d'EbreConsell Comarcal de la Terra AltaConsell Comarcal del Baix EbreConsell Comarcal del MontsiàConsell Econòmic i Social de les Terres de l'EbreEconomiaERCGemma CarimJoan RoigMontsiàNeus SanromàRibera d'EbreTerra AltaTortosaXavier Faura

Anunci

Related Posts

Tortosa no haurà d’implantar la Zona de Baixes Emissions l’any vinent per la bona qualitat de l’aire
Actualitat

Tortosa no haurà d’implantar la Zona de Baixes Emissions l’any vinent per la bona qualitat de l’aire

fa 12 hores
Així seran els nous horaris de trens mentre duren les obres al túnel de Roda de Berà
Actualitat

L’alcalde de Tortosa demana trens semidirectes després de les obres de Roda de Berà

fa 12 hores
L’EMD de Jesús presentarà un projecte de regeneració urbana amb 10 milions d’euros per al nucli antic
Actualitat

L’EMD de Jesús presentarà un projecte de regeneració urbana amb 10 milions d’euros per al nucli antic

fa 12 hores
Alcanar comença la taxació dels edificis afectats pel barranc del Llop per renaturalitzar la zona
Actualitat

Alcanar comença la taxació dels edificis afectats pel barranc del Llop per renaturalitzar la zona

fa 13 hores
El sector turístic es trobarà a Amposta per celebrar la gala Som Turisme
Actualitat

El sector turístic es trobarà a Amposta per celebrar la gala Som Turisme

fa 13 hores
El SIAD de Tortosa atén 73 dones per violència masclista durant el 2025
Actualitat

El SIAD de Tortosa atén 73 dones per violència masclista durant el 2025

fa 13 hores
Les obres de Felip Pedrell i compositors del moment commemoren el dia dels músics a les Terres de l’Ebre
Actualitat

Les obres de Felip Pedrell i compositors del moment commemoren el dia dels músics a les Terres de l’Ebre

fa 13 hores
Comencen les obres dels ascensors i passarel·les per accedir a peu a l’Hospital Verge de la Cinta
Actualitat

Comencen les obres dels ascensors i passarel·les per accedir a peu a l’Hospital Verge de la Cinta

fa 2 dies
Junts per Tortosa denuncia la pèrdua d’una subvenció per climatitzar el Felip Pedrell
Actualitat

Junts per Tortosa denuncia la pèrdua d’una subvenció per climatitzar el Felip Pedrell

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Tortosa no haurà d’implantar la Zona de Baixes Emissions l’any vinent per la bona qualitat de l’aire
  • L’alcalde de Tortosa demana trens semidirectes després de les obres de Roda de Berà
  • L’EMD de Jesús presentarà un projecte de regeneració urbana amb 10 milions d’euros per al nucli antic

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ