• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Jordan proposa una llei d’Equitat Territorial com a vacuna contra el despoblament

El candidat d'En Comú Podem per Tarragona recorda que el text ja està redactat i registrat al Parlament, abans de la convocatòria d'eleccions del 14-F

per Redacció
9 de febrer de 2021
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

El cap de llista d’En Comú Podem per Tarragona, Jordi Jordan, ha presentat este dimarts la seua proposta de llei d’Equitat Territorial, un text que de fet ja està redactat i presentat al registre del Parlament, i que no s’ha pogut  debatre per la convocatòria de les eleccions del 14-F. Ara, la llei d’Equitat Territorial és la gran aposta de la  formació per tal de lluitar contra el despoblament i les desigualtats que pateixen alguns territoris com són les Terres de l’Ebre, el Priorat o la Conca de Barberà. 

“El govern de Junts i ERC ha demostrat no tenir cap estratègia des del punt de vista de reequilibri territorial, no hi ha hagut inversions  ni cap pla per lluitar contra el despoblament i, en definitiva, per a fer polítiques de  discriminació positiva. No han fet absolutament res, i això es reflecteix en les dades  poblacionals i en la situació actual de territoris com el nostre”, ha afirmat Jordan. “Per això, creiem  imprescindible aquesta llei d’Equitat Territorial, que té per objectiu garantir una  igualtat de drets, accés a serveis públics, recursos i en definitiva, d’oportunitats,  independentment d’on es visqui”, ha dit el tortosí.

Anunci

Pel que fa a exemples concrets d’aplicació de la llei, Jordan ha mencionat l’aplicació d’un pla de rehabilitació per a habitatges de poblacions petites, per  afavorir el retorn i revertir el despoblament, així com el garantir la cobertura de  totes les xarxes mòbils d’última tecnologia, per afavorir el teletreball des de  qualsevol punt de Catalunya, entre d’altres. 

La llei inclou un Pla d’Equitat Territorial per al desenvolupament de les comarques rurals, amb un desplegament transversal que hauria d’afectar tot els departaments de la Generalitat. “Està dissenyada  amb una visió de conjunt. Estem parlant d’habitatge, salut, educació, serveis  tecnològics, transport, infraestructures, energia, despoblament, economia i  ocupació, tot lligat a una sèrie d’inversions, ajuts directes i bonificacions que  implicarien una discriminació positiva per als habitants d’aquests territoris, com ja  s’està fent per exemple a França, per citar un cas proper”, ha exemplificat.

A banda, la llei també preveu serveis ecològics per a les àrees rurals, amb un finançament pel manteniment dels serveis ambientals, la  biodiversitat, els paisatges i la natura del nostre territori. Així, Jordan ha remarcat que “aquesta llei és l’aposta concreta d’En Comú Podem, no només paraules, per a treballar pel reequilibri territorial de Catalunya. Una llei que  esperem que després de les eleccions compti amb el suport de la majoria de les  formacions polítiques, i que es pugui tirar endavant per construir una Catalunya  més justa on territoris com el nostre tinguin les mateixes oportunitats que la resta”.

Tags: 14-FBaix EbreCatalunyaConca de BarberàEleccionsEn Comú PodemJordi JordanMovem Terres de l'EbrePolíticaPrioratTarragonaTortosa

Anunci

Related Posts

Móra d’Ebre ja té acord amb els propietaris dels terrenys del futur heliport
Actualitat

Móra d’Ebre ja té acord amb els propietaris dels terrenys del futur heliport

fa 3 dies
Els delictes penals es redueixen a Amposta i Tortosa el primer semestre del 2026
Actualitat

Els delictes penals es redueixen a Amposta i Tortosa el primer semestre del 2026

fa 3 dies
‘Tots els punts i a part’, la novel·la de la canareva Marta Sans que mostra el costat més amarg del desig
Actualitat

‘Tots els punts i a part’, la novel·la de la canareva Marta Sans que mostra el costat més amarg del desig

fa 3 dies
Batiste Forcadell serà el candidat de Junts a la Ràpita a les municipals de 2027
Actualitat

Batiste Forcadell serà el candidat de Junts a la Ràpita a les municipals de 2027

fa 3 dies
Tortosa aprova per unanimitat una moció en defensa del tren-tram de l’Ebre
Actualitat

Movem Tortosa-PSC seria la força que més creix a les properes municipals i Junts perdria dos regidors

fa 4 dies
Els Agents Rurals volen desplegar franges de protecció contra el foc per a més de 6.000 equipaments de l’Ebre
Actualitat

Els Agents Rurals volen desplegar franges de protecció contra el foc per a més de 6.000 equipaments de l’Ebre

fa 4 dies
La campanya de navegabilitat apunta a un nou rècord a l’Ebre
Actualitat

La campanya de navegabilitat apunta a un nou rècord a l’Ebre

fa 4 dies
La Taula de Consens alerta que el nou decret d’inundacions podria afectar dos terços del Delta
Actualitat

La Taula de Consens alerta que el nou decret d’inundacions podria afectar dos terços del Delta

fa 4 dies
Mar Lleixà afrontarà les eleccions de 2027 com a cap de llista d’ERC
Actualitat

Mar Lleixà afrontarà les eleccions de 2027 com a cap de llista d’ERC

fa 5 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • ‘Una fàbrica tortosina de “marcianitos” i “boleres”: Joctronic S.A.’, per Fernando Jaime Soler
  • Matemàtiques recreatives dominicals (150)
  • ‘Viatjar de Gandesa a Barcelona’, per Anton Monner

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ