• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Antonio Faura: ‘El 23-F va ser un moment d’ensurt, de pànic, de por’

L'exdiputat de la UCD recorda com va viure en primera línia el cop d'estat de Tejero i com va encarar-se a la sortida del Congrés dels Diputats amb Acera, que en aquells moments era el capità de la Guàrdia Civil a Tortosa

per Gustau Moreno
23 de febrer de 2021
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

El tortosí Antonio Faura era diputat de la UCD, quan el 23 de febrer del 1981 el tinent coronel Antonio Tejero i altres guàrdies civils van irrompre armats al Congrés dels Diputats, durant la sessió d’investidura de Leopoldo Calvo Sotelo. De fet, Faura era el secretari general del grup parlamentari de la UCD, i com que estava pendent d’un diputat que es pensava que era fora de l’hemicicle, va ser un dels primers que va veure els colpistes a través d’una porta entreoberta. “Hi havien dos pams de porta oberta, i jo dret, mirant mirant, vaig veure persones acotxades i armades que passaven pel passadís exterior del Congrés. Esta va ser la meua primera impressió. I li dic a Calvo Sotelo i a Pérez Llorca: ‘Aquí hay gente armada, ¿eh?’. I Pérez Llorca pega la volta i diu: ‘Calla, gilipollas!’. Temps de dir això, patapum, cap a dins tots plegats”, recorda Faura. “Va ser un moment d’ensurt, de pànic, de por, sense cap tipus de dubte”, assegura l’exdiputat.

Durant una entrevista a Canal 21 Ebre, Faura explica que van ser uns moments de tensió i de pànic, i que ell va ser un dels primers que van tirar-se a terra. Això, precisament, va ser perquè havia vist els guàrdies civils abans que la resta, i perquè tenien temor del que pogués passar. “Com que els vaig veure abans, vaig tenir més temps d’acotxar-me. Que, per cert, ens vam acotxar per temor, eh? No ens enganyem. Al final, els trets van anar dalt i punt. Però no sabíem què podia passar, i va ser un moment complex”, reconeix Faura.

Anunci

En el moment del 23-F, Faura tenia 36 anys, i era un dels diputats més joves. Afirma que tenia la sensació que allò era “un autèntic cop d’estat”. Quan l’operació va fracassar, i els colpistes abandonaven el Congrés, Faura va recriminar la seua actuació a qui en aquell moment era el capità de la Guàrdia Civil a Tortosa, Francisco Acera Martín. “Jo vaig estar sopant amb Acera a l’Ampolla per la Candelera, uns dies abans, i pots comprendre que a mi, ni menció”, relata l’exdiputat. “Lo vaig conèixer allí, i al sortir, vaig ser dels primers, perquè el govern no hi era. Hi havia molt poca gent, del govern, perquè estaven tancats en despatxes. Els oficials, els guàrdies, estaven en línia i natros passàvem per davant d’ells. Recordo perfectament que el veig allí, em paro, es va aturar tota la filera, me li encaro i li dic: ‘Qué cojones habéis hecho?’. I en aquell moment es quadra i diu: ‘¡Cumplir con mi obligación!’. I jo li dic: ‘Vete a la mierda’. Això va anar així”, assegura el tortosí.

Francisco Acera, el capità ‘tortosí’ del 23-F

A banda, Faura no creu en les teories que asseguren que el rei Joan Carles estava al darrera del cop d’estat. Segons l’exdiputat de la UCD, el “rei se la va jugar”. “Si en aquell moment, el rei no arriba a tenir el poder militar que tenia, i una part de l’exèrcit se li hagués rebotat i l’hagués deixat a les potes dels cavalls, el primer sacrificat de tot el procés espanyol hauria sigut la mateixa monarquia, perquè se l’haguessen carregat, evidentment. Bé, va aconseguir convéncer els militars i es va acabar el cop d’estat”, argumenta. Faura conclou que, gràcies a la intervenció del monarca i el compromís dels partits, la democràcia espanyola va sortir enfortida, després del 23-F. 

Tags: 23-FAntonio FauraAntonio TejeroEspanyaFrancisco Acera MartínGuàrdia CivilHistòriaLeopoldo Calvo SoteloPolíticaUCD

Anunci

Related Posts

Universitats escurçarà a la meitat la tramitació per adscriure com a universitari l’Hospital de Tortosa
Actualitat

Universitats escurçarà a la meitat la tramitació per adscriure com a universitari l’Hospital de Tortosa

fa 1 dia
Educació destinarà mitja dotació de mestre a la Palma d’Ebre després del reclam de la direcció
Actualitat

Educació destinarà mitja dotació de mestre a la Palma d’Ebre després del reclam de la direcció

fa 1 dia
Blanca Paloma, Jana Winderen i Sandra Monfort: alguns dels plats forts del 14è Eufònic
Actualitat

Blanca Paloma, Jana Winderen i Sandra Monfort: alguns dels plats forts del 14è Eufònic

fa 1 dia
L’Ajuntament incautarà la garantia del WIN Tortosa per les deficiències de les instal·lacions
Actualitat

L’Ajuntament incautarà la garantia del WIN Tortosa per les deficiències de les instal·lacions

fa 1 dia
Els Mossos d’Esquadra detenen un home per sostreure 1.050 metres de cablejat de coure de telefonia a Tortosa
Actualitat

Els Mossos d’Esquadra detenen un home per sostreure 1.050 metres de cablejat de coure de telefonia a Tortosa

fa 1 dia
Les oficines de transició energètica ebrenques s’associen per activar més projectes i ajuts per a les empreses
Actualitat

Les oficines de transició energètica ebrenques s’associen per activar més projectes i ajuts per a les empreses

fa 2 dies
‘La llotja dels tractes’, la nova campanya comercial per la Festa del Renaixement
Actualitat

‘La llotja dels tractes’, la nova campanya comercial per la Festa del Renaixement

fa 2 dies
Recórrer el riu Ebre a peu, aquest és el projecte de l’artista Marco Norris
Actualitat

Recórrer el riu Ebre a peu, aquest és el projecte de l’artista Marco Norris

fa 2 dies
La cooperativa Terram impulsa la recuperació de l’ofici de margener formant persones amb risc d’exclusió social
Actualitat

La cooperativa Terram impulsa la recuperació de l’ofici de margener formant persones amb risc d’exclusió social

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Universitats escurçarà a la meitat la tramitació per adscriure com a universitari l’Hospital de Tortosa
  • Educació destinarà mitja dotació de mestre a la Palma d’Ebre després del reclam de la direcció
  • Blanca Paloma, Jana Winderen i Sandra Monfort: alguns dels plats forts del 14è Eufònic

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ