• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Tortosa reivindica l’oli amb el cicle Cada Mes un Mos, per la Capital de la Cultura Catalana

per Redacció
26 de febrer de 2021
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

El Mercat Municipal de Tortosa ha acollit este divendres la primera jornada del cicle Cada Mes Un Mos. Una iniciativa que té com a objectiu potenciar el coneixement i destacar la qualitat dels productes gastronòmics més representatius del municipi, dins de les activitats de la Capital de la Cultura Catalana Tortosa 2021. De fet, la gastronomia és un dels eixos de la programació, ja que allò que mengem també confereix cultura i identitat al territori. Així ho ha destacat Meritxell Rogé durant la presentació del cicle, tot destacant que l’objectiu és promocionar “esta part del patrimoni tan rica que tenim, com és la del menjar, així com donar a conèixer la riquesa de la nostra gastronomia”. 

El primer producte protagonista de Cada Mes Un Mos és l’oli d’oliva, tot coincidint amb la campanya de recol·lecció i de producció. D’esta manera, la Capital de la Cultura Catalana també ha volgut posar de relleu la participació del poble de Jesús als actes, recordant la Fira de l’Oli de les Terres de l’Ebre i de la Garrofa, que té lloc este cap de setmana. Com a conseqüència de la pandèmia, la 26a edició de la fira s’està duent a terme de manera virtual a través del portal firesvirtuals.cat/firaoligarrofajesus. 

Anunci

En este sentit, el president de l’EMD de Jesús, Víctor Ferrando, ha reivindicat l’aposta que el món de la pagesia ha fet en els últims anys per donar més qualitat a l’oli d’oliva, i especialment a l’aposta feta per una comercialització que respecte el producte. Així mateix, ha agraït la inclusió de l’oli dins la Capital de la Cultura Catalana Tortosa 2021. “Si el cultiu de l’olivera segueix sent part del nostre paisatge és per la transmissió oral que es produeix de pares a fills. I esta transmissió oral és cultura”, ha insistit. 

Per la seua banda, el tinent d’alcalde i regidor de Cultura, Enric Roig, ha assenyalat que el cicle Cada Mes Un Mos ha sigut una de les propostes sorgides del grup de treball de La Culura És Menjar, i ha agraït a totes les persones que hi participen de manera voluntària per fer possible este eix de la capitalitat. 

Al llarg dels pròxims mesos, el cicle Cada Mes Un Mos també té previst posar a l’aparador altres productes amb valor afegit de la gastronomia local, com el xocolate, els productes de l’horta, els dolços, les clementines o els rovellons, entre d’altres. Al març, el protagonista serà l’abadejo, tot coincidint amb la festivitat de la Setmana Santa. 

Tags: Baix EbreCapital Cultura CatalanaCulturaEconomiaEnric RoigJesúsMeritxell RoigéOliTortosaVíctor Ferrando

Anunci

Related Posts

El Govern mobilitza més de 19 milions d’euros per a la restitució dels danys causats per Alice a les Terres de l’Ebre
Actualitat

El Govern mobilitza més de 19 milions d’euros per a la restitució dels danys causats per Alice a les Terres de l’Ebre

fa 12 hores
Móra la Nova impulsa el teixit empresarial amb una inversió de 615.000 euros dels Fons de Transició Nuclear
Actualitat

Móra la Nova impulsa el teixit empresarial amb una inversió de 615.000 euros dels Fons de Transició Nuclear

fa 12 hores
Junts per Tortosa critica la manca de concreció del govern municipal sobre el segon aparcament als terrenys d’Adif
Actualitat

Junts per Tortosa critica la manca de concreció del govern municipal sobre el segon aparcament als terrenys d’Adif

fa 12 hores
Jornades de Rescat Aquàtic a les Terres de l’Ebre: Bombers entrenen per afrontar els reptes del canvi climàtic
Actualitat

Jornades de Rescat Aquàtic a les Terres de l’Ebre: Bombers entrenen per afrontar els reptes del canvi climàtic

fa 12 hores
Eva del Amo titlla d’“injustificada” la moció de censura i nega cap situació d’ingovernabilitat a l’Ametlla de Mar
Actualitat

Eva del Amo titlla d’“injustificada” la moció de censura i nega cap situació d’ingovernabilitat a l’Ametlla de Mar

fa 20 hores
La bassa de les Olles entra en fase de restauració per recuperar biodiversitat i frenar dècades de degradació
Actualitat

La bassa de les Olles entra en fase de restauració per recuperar biodiversitat i frenar dècades de degradació

fa 2 dies
El ple de la Ribera d’Ebre aprova una declaració institucional crítica amb la gestió de la línia R15
Actualitat

La Generalitat impulsa un pla ferroviari per descongestionar la xarxa i reordenar mercaderies i espera que l’R-15 recupere la normalitat a curt termini

fa 2 dies
Trens Dignes impulsa una moció per reactivar el tramvia de l’Ebre i celebra millores a l’Avant
Actualitat

Trens Dignes impulsa una moció per reactivar el tramvia de l’Ebre i celebra millores a l’Avant

fa 2 dies
L’alcalde de Flix celebra la resolució que tomba la MAT de Forestalia
Actualitat

Crida a la mobilització contra la MAT a Reus: el territori s’uneix amb més de 14.000 al·legacions contra el projecte

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • El Govern mobilitza més de 19 milions d’euros per a la restitució dels danys causats per Alice a les Terres de l’Ebre
  • Móra la Nova impulsa el teixit empresarial amb una inversió de 615.000 euros dels Fons de Transició Nuclear
  • Junts per Tortosa critica la manca de concreció del govern municipal sobre el segon aparcament als terrenys d’Adif

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ