• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

El Camp i l’Ebre volen ser referents en hidrogen verd, amb més de 30 projectes

per Redacció
6 de març de 2021
Reading Time: 4 mins read
0 0
0
El Camp i l’Ebre volen ser referents en hidrogen verd, amb més de 30 projectes

Una imatge de la presentació del projecte de transició energètica del territori al vicepresident de la Generalitat en funcions, Pere Aragonès. // URV.

La Plataforma Hidrogen Verd Catalunya Sud, la resposta del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre als reptes ecològics globals, amb la neutralitat energètica en l’horitzó, ha agafat estructura i múscul després de quatre mesos de vida i està en el camí per convertir-se en referent en hidrogen verd. La Plataforma té en cartera més de trenta projectes d’empreses i entitats del territori amb aquesta energia com a vector, i el seu propòsit és comptar amb més iniciatives per crear valor social, econòmic i ambiental sostenible i impulsar la transició energètica. Són projectes que tenen l’hidrogen verd, és a dir, l’hidrogen obtingut a partir de fonts renovables, com a element central i que responen a tres línies bàsiques: la mobilitat amb l’ús d’hidrogen, l’economia circular d’aquesta energia i les infraestructures bàsiques que requereix. Així, les químiques, el Port de Tarragona, la mobilitat al voltant de les ciutats del Camp de Tarragona, la gestió dels residus, la formació i la recerca són alguns dels àmbits d’actuació d’aquests projectes.

Amb la coordinació de la Universitat Rovira i Virgili, són ja al voltant de cent els agents que participen en la iniciativa, entre els quals destaquen, pel seu lideratge al costat de la universitat, l’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ), l’Institut d’Investigació en Energia de Catalunya (IREC), el Centre Tecnològic de Catalunya Eurecat, l’Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT), l’Autoritat Portuària de Tarragona, la Diputació de Tarragona, els principals ajuntaments del territori, entre els quals els de Tarragona i Reus, les cambres de comerç i diversos departaments de la Generalitat. De fet, la plataforma compta amb el consens de totes les administracions i ja ha estat presentada tant al govern català com a l’espanyol, que hi han mostrat el màxim suport en considerar-ho un projecte d’importància estratègica.

Anunci

De moment, la Plataforma ja apareix entre els 27 projectes proposats pel govern de la Generalitat de Catalunya per a optar als recursos del fons de finançament Next Generation EU. Són iniciatives orientades a transformar l’actual model productiu català en un de més pròsper, inclusiu, resilient i sostenible, i que tenen capacitat per a augmentar la competitivitat i el potencial de desenvolupament del país. La Plataforma Hidrogen Verd Catalunya Sud encaixa en aquests plans perquè el seu objectiu és la descarbonització (deixar de generar hidrogen gris a partir d’energia d’origen fòssil, disminuint així les emissions de CO2) i consolidar l’hidrogen verd com a vector energètic clau per afrontar el repte climàtic i activar una nova economia verda que generi prosperitat. La Plataforma apareix englobada, en aquest llistat de projectes, sota el paraigua de l’anomenat Hydrogen Valley of Catalonia (H2ValleyCAT), una plataforma més àmplia que el govern català impulsa per a incloure tots els projectes de tot el país que estan relacionats. De totes maneres, és al sud de Catalunya, al Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre, on la iniciativa té més impuls i estructura gràcies a la col·laboració de tots els agents del territori que integren la cadena de valor de l’hidrogen verd.

En paral·lel, també opta als fons Next Generation el projecte per al desenvolupament de noves tecnologies i processos per a la producció d’hidrogen verd i energies renovables a baix cost, coordinat per la Universitat Rovira i Virgili i amb la participació de l’IREC, l’ICIQ, l’Eurecat, l’AEQT, la Fundació i2Cat, la UPC i l’IRTA. S’hi planteja abordar els reptes de la distribució i l’emmagatzematge segurs de l’hidrogen, obtenir-ne nous usos i afrontar aspectes transversals en temes legislatius, socials i econòmics.

La Plataforma Hidrogen Verd Catalunya Sud és una iniciativa del territori posada en marxa l’octubre passat fruit de la constatació que el Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre tenen una elevada concentració de producció i consum d’energia, amb tres reactors nuclears actius a l’Hospitalet de l’Infant i Ascó, el complex petroquímic, quatre centrals de cicle combinat, més de vint parcs eòlics en funcionament i la central hidroelèctrica de Riba-roja d’Ebre. Així, la Plataforma és la resposta a la necessitat d’aprofitar aquest potencial per a fer un pas endavant en el desenvolupament econòmic, social i de sostenibilitat ambiental a través de la implementació de l’hidrogen verd com a vector clau de la transició energètica, aglutinant tots els agents que integren la seva cadena de valor per a impulsar-ne el coneixement, la recerca, la producció, la distribució i l’ús.

En l’horitzó de la Plataforma hi ha el 2030, en què la generació d’hidrogen verd hauria d’estar molt integrada sistemàticament amb la seva distribució i transformació, i els seus usos múltiples en la indústria, la mobilitat, com a font d’energia, en l’àmbit domèstic…, plenament consolidats. I és que aquesta ha de ser la contribució del territori a l’objectiu que la Comissió Europea es marca per al 2050, el d’aconseguir la neutralitat climàtica. En definitiva, desplegar l’economia i la societat de l’hidrogen com a vector energètic clau per a afrontar el repte climàtic, activar una nova economia verda que generi prosperitat i porti cap a una societat energèticament neutra i sostenible.

Tags: Camp de TarragonaEconomiaEnergiaMedi AmbientTerres de l'Ebre

Anunci

Related Posts

La Fatarella vol aprofitar el Pla de Barris per recuperar cases buides i combatre el despoblament
Actualitat

La Fatarella vol aprofitar el Pla de Barris per recuperar cases buides i combatre el despoblament

fa 12 hores
Tortosa vol combatre la calor amb tendals al carrer Sant Blai
Actualitat

Tortosa vol combatre la calor amb tendals al carrer Sant Blai

fa 12 hores
Víctor Grau.
Actualitat

Víctor Grau deixa la primera secretaria del PSC de Tortosa

fa 12 hores
La plaça del Mercat acollirà el Renaixement Gastronòmic durant la Festa del Renaixement
Actualitat

La plaça del Mercat acollirà el Renaixement Gastronòmic durant la Festa del Renaixement

fa 12 hores
21 Audiovisual inaugura a Campredó la seua nova seu i obri una etapa de creixement a les Terres de l’Ebre
Actualitat

21 Audiovisual inaugura a Campredó la seua nova seu i obri una etapa de creixement a les Terres de l’Ebre

fa 2 dies
Les freqüències de Cadena SER Ebre s’integren a 21 Audiovisual
Actualitat

Les freqüències de Cadena SER Ebre s’integren a 21 Audiovisual

fa 2 dies
La Piraguada en Defensa de l’Ebre reivindica el paper del moviment social en un moment ‘clau’ per al riu
Actualitat

La Piraguada en Defensa de l’Ebre reivindica el paper del moviment social en un moment ‘clau’ per al riu

fa 2 dies
Els GALP reclamen a Madrid garantir els fons per al desenvolupament local pesquer
Actualitat

Els GALP reclamen a Madrid garantir els fons per al desenvolupament local pesquer

fa 5 dies
Tortosa amplia el projecte del segon aparcament d’Adif amb més zona verda i voreres més amples
Actualitat

Tortosa amplia el projecte del segon aparcament d’Adif amb més zona verda i voreres més amples

fa 5 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • La Fatarella vol aprofitar el Pla de Barris per recuperar cases buides i combatre el despoblament
  • Tortosa vol combatre la calor amb tendals al carrer Sant Blai
  • Víctor Grau deixa la primera secretaria del PSC de Tortosa

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ