• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Ascó revisarà les normes urbanístiques per frenar l’allau de projectes de renovables

per Gustau Moreno
16 de juny de 2021
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

Miquel Àngel Ribes ha anunciat una modificació de les normes urbanístiques d’Ascó per frenar l’allau de projectes eòlics i fotovoltaics que afecten el seu terme municipal, arran del nou decret de renovables. Durant una entrevista a Canal 21 Ebre, l’alcaldeno ha amagat la seua preocupació, ja que també són molts els projectes que volen evacuar l’electricitat a través d’Ascó, i això ha desbordat els serveis tècnics de l’Ajuntament riberenc. “Tots els projectes que s’estan portant a ponències de tota la zona del Baix Aragó, la Terra Alta, el Baix Segrià, el Priorat, Baix Ebre… tots aquests projectes volen venir a evacuar a Ascó. Ens han bombardejat a projectes. Hem d’informar dels projectes i mirar quina és l’afectació que tenen sobre el terme, i això ens ha bloquejat i saturat tot el departament de serveis tècnics, perquè no donem a l’abast de tot el que és eòlica i solar”, ha assenyalat Ribes.

L’alcalde asconenc ha afirmat que les renovables són necessàries, però que cal una moratòria per evitar l’especulació, i que la Generalitat hi pose una mica de seny. En la mateixa línia, l’Ajuntament farà una revisió de les seues normes urbanístiques. “Nosaltres, inicialment estem a favor de les energies renovables. Estem a favor de la producció energètica: tenim dos reactors nuclears i un parc eòlic, Ascó també produeix energia renovable. Però creiem que si s’ha de posar alguna cosa més ha de ser de forma ordenada, i això s’ha de treballar també des del punt de vista urbanístic”, ha afegit Ribes. “El nostre pla d’urbanisme són les normes subsidiàries que ens regulen des dels anys noranta, i no estan preparades per rebre aquest tipus d’implantacions, no regulen aquestes instal·lacions. Engegarem una modificació de les normes subsidiàries per començar a ordenar-ho, i haurem d’anar de la mà d’Urbanisme i de la Generalitat, que són els que estan promovent esta implantació d’energies, i posar-hi una mica de seny”, ha insistit l’alcalde.

Anunci

L’aposta d’Ascó per les renovables és clara. Després d’instal·lar 120 panells solars al casal municipal, ara també vol fer el mateix al pavelló i a les naus del viver d’empreses. El repte és fomentar l’autoconsum, preparar el municipi per al 2030, quan es preveu el tancament acordat de les nuclears, i també impulsar una comunitat energètica lligada a l’ampliació del polígon, perquè aquelles empreses que s’hi implanten tinguen una reducció important en la factura elèctrica. “Tot això anirà acompanyat d’energia verda, estem amb el tema de l’hidrogen verd amb la plataforma Hidrogen Verd Catalunya Sud, i ara amb la Vall de l’Hidrogen de Catalunya”, ha recordat Ribes.

Finalment, l’alcalde d’Ascó ha assenyalat que la central hidroelètrica reversible de Riba-roja d’Ebre i la Fatarella pot ser “una instal·lació clau” en el procés de transició energètica del país. En este sentit, Ribes ha demanat que el projecte tinga un retorn directe en el territori.

Tags: AscóCentral hidroelèctrica reversibleEnergiaEnergia eòlicaEnergia solarHidrogen verdla FatarellaMiquel Àngel RibesRiba-roja d'EbreRibera d'EbreTerra Alta

Anunci

Related Posts

El tercer pont, una infraestructura clau per a la mobilitat al nord de Tortosa
Actualitat

El tercer pont, una infraestructura clau per a la mobilitat al nord de Tortosa

fa 2 hores
Polèmica entre Junts per Tortosa i el govern municipal per més subvencions, ara del Pla Impuls Dipta
Actualitat

Polèmica entre Junts per Tortosa i el govern municipal per més subvencions, ara del Pla Impuls Dipta

fa 2 hores
Joan Roig renuncia com a alcalde d’Alcanar després de set anys al càrrec
Actualitat

Joan Roig renuncia com a alcalde d’Alcanar després de set anys al càrrec

fa 2 hores
Trens Dignes talla la C-42 a l’Aldea per reclamar millores ferroviàries a les Terres de l’Ebre
Actualitat

Trens Dignes talla la C-42 a l’Aldea per reclamar millores ferroviàries a les Terres de l’Ebre

fa 2 hores
La Generalitat recupera el projecte de tercer pont per a Tortosa
Actualitat

La Generalitat recupera el projecte de tercer pont per a Tortosa

fa 2 dies
El Govern inicia la transformació de l’Eix de l’Ebre en carretera 2+1
Actualitat

El Govern inicia la transformació de l’Eix de l’Ebre en carretera 2+1

fa 2 dies
El Parc Eòlic Baix Ebre es repotenciarà amb tres nous aerogeneradors més eficients
Actualitat

El Parc Eòlic Baix Ebre es repotenciarà amb tres nous aerogeneradors més eficients

fa 2 dies
El Consell Comarcal del Montsià aprova un pressupost de 12,8 milions per al 2026
Actualitat

El Consell Comarcal del Montsià aprova un pressupost de 12,8 milions per al 2026

fa 2 dies
El Govern i l’Ajuntament d’Alcanar acorden el projecte definitiu per evitar les inundacions al barranc del Llop
Actualitat

El Govern i l’Ajuntament d’Alcanar acorden el projecte definitiu per evitar les inundacions al barranc del Llop

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • El tercer pont, una infraestructura clau per a la mobilitat al nord de Tortosa
  • Polèmica entre Junts per Tortosa i el govern municipal per més subvencions, ara del Pla Impuls Dipta
  • Joan Roig renuncia com a alcalde d’Alcanar després de set anys al càrrec

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ