• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

El consell del Baix Ebre presenta la iniciativa ’12 mesos, 12 plats de quilòmetre zero’

per Redacció
21 de juny de 2021
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

Promocionar els productes agroalimentaris de les Terres de l’Ebre, el sector de la  restauració i una alimentació sostenible són els principals objectius de la  campanya que posa en marxa el Consell Comarcal del Baix Ebre i que consisteix en  l’edició i divulgació de dotze plats de quilòmetre zero. El president del Consell  Comarcal del Baix Ebre, Xavier Faura; el vicepresident i conseller comarcal de Turisme, Francesc Vallespí i la consellera comarcal d’EbreTerra, Laura Fabra han  presentat avui la iniciativa ’12 mesos, 12 plats de quilòmetre zero. Baix Ebre,  terra d’alimentació sostenible’, en què hi han col·laborat una dotzena de  restauradors i pastissers de la comarca.  

“Els productes agroalimentaris de les Terres de l’Ebre es caracteritzen per la  seua qualitat i frescor, són productes de proximitat i els hem de fer valdre  tant per promocionar el sector productiu del territori, com per potenciar la  gastronomia tradicional com a pol d’atracció turística”, ha explicat el president  del Consell Comarcal del Baix Ebre, Xavier Faura.  

Anunci

Concretament, cada mes de l’any es dedicarà a un producte i un restaurador o  pastisser del Baix Ebre oferirà una recepta de cuina on aquest producte serà el  protagonista. Així, el mes de juny protagonitzarà la campanya la cirera, al juliol el  marisc; a l’agost la tonyina, al setembre l’arròs; a l’octubre la taronja; al novembre  el porc senglar; al desembre l’anguila; al gener la carxofa; al febrer la baldana; al  març el pastisset; a l’abril la mel; i, finalment al maig, l’ostra. Per tal de decidir els  productes i els plats que formen part d’aquesta iniciativa, el Consell Comarcal va  demanar assessorament a l’Escola d’Hoteleria de l’Institut Dertosa.  

A més de la promoció dels productes de quilòmetre zero, la campanya del Consell  Comarcal del Baix Ebre és una aposta per l’alimentació sostenible, que aporta  resiliència, prosperitat i elements per a la millora de la cohesió social. “Impulsem  plats de quilòmetre zero, dietes saludables i sostenibles”, ha dit Faura.  

La crisi socioeconòmica derivada de la pandèmia de la Covid-19 també ha provocat  que els restauradors del territori hagin vist reduïda la seua activitat i amb la  campanya 12 mesos, 12 plats de quilòmetre zero, el Consell Comarcal del Baix  Ebre contribueix a dinamitzar aquest sector.  

Pel que fa a l’espai on s’han enregistrat els vídeos de les receptes ha estat la cuina  d’EbreTerra, una cuina homologada que es destina a la realització de tallers de  cuina, degustacions gastronòmiques, tastos de vins i presentació de productes. 

“Volem generar més oportunitats econòmiques per als sectors de proximitat,  com són els productors locals, els mercats municipals i els restauradors de la  comarca i que coneguin l’espai d’EbreTerra que té la voluntat de ser la  referència turística i gastronòmica de la Reserva de la Biosfera”, ha assenyalat  la consellera comarcal d’EbreTerra.  

Finalment, el Consell Comarcal del Baix Ebre ha agraït la col·laboració dels  restauradors i pastissers de la comarca que han participat en aquesta iniciativa,  que han estat: Clara Segarra del restaurant Paiolet (Tortosa); Jordi Martí del Cristal (Tortosa); Josep Estrada i Montse Yelano de Pous de la Neu (Alfara de Carles); Joan  Estellé de Masia Madeu (l’Aldea); Sergi Piñol de Les Dunes (Deltebre); Carles Griñó de Lo Parque (Tivenys); Angelina Margalef de Pastes Benaiges (el Perelló); Rosario  Díaz i Josep Margalef del Molí dels Avis (l’Ametlla de Mar); Carme Montero del  Nàutic (l’Ampolla), Dolors Gabriel del forn Cal Portal (Paüls i Xerta) i Carme  Vidiella del forn La Campana (Benifallet). Pel que fa a la producció dels vídeos ha  anat a càrrec de Films Nòmades.  

Tags: Baix EbreConsell Comarcal del Baix EbreDeltebreEbreTerraEconomiaGastronomiaLaura FabraXavier Faura

Anunci

Related Posts

L’in-FCTA de Bot reivindica la descentralització cultural amb noranta films, nous talents i una secció de cinema immersiu
Actualitat

L’in-FCTA de Bot reivindica la descentralització cultural amb noranta films, nous talents i una secció de cinema immersiu

fa 21 hores
DeltaChamber tanca una edició “rodona” després de 14 dies de concerts a les Terres de l’Ebre
Actualitat

DeltaChamber tanca una edició “rodona” després de 14 dies de concerts a les Terres de l’Ebre

fa 21 hores
El quintet Montsant tanca la sisena edició del Proto-fest als Jardins del Príncep
Actualitat

El quintet Montsant tanca la sisena edició del Proto-fest als Jardins del Príncep

fa 21 hores
Tortosa prepara el Fortí d’Orleans per observar l’eclipsi total del 12 d’agost
Actualitat

Tortosa prepara el Fortí d’Orleans per observar l’eclipsi total del 12 d’agost

fa 21 hores
Junts per Tortosa demana ajornar les obres de la Rambla Felip Pedrell fins que acabe la temporada de cítrics
Actualitat

Junts per Tortosa demana ajornar les obres de la Rambla Felip Pedrell fins que acabe la temporada de cítrics

fa 21 hores
Tortosa reforça el control policial i la sanció contra les actituds incíviques
Actualitat

Tortosa reforça el control policial i la sanció contra les actituds incíviques

fa 4 dies
La UGT destaca els avenços laborals al sector de la neteja a les Terres de l’Ebre
Actualitat

La UGT destaca els avenços laborals al sector de la neteja a les Terres de l’Ebre

fa 4 dies
Dalmau reivindica la candidatura ‘guanyadora’ de Móra la Nova per convertir Catalunya en ‘un referent’ en IA
Actualitat

Dalmau reivindica la candidatura ‘guanyadora’ de Móra la Nova per convertir Catalunya en ‘un referent’ en IA

fa 4 dies
Andalusia serà la regió convivada a l’Ebrefolk de Roquetes
Actualitat

Andalusia serà la regió convivada a l’Ebrefolk de Roquetes

fa 4 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Posem llum a la foscor: Tortosa, la ciutat del vídeo-mapping?
  • L’in-FCTA de Bot reivindica la descentralització cultural amb noranta films, nous talents i una secció de cinema immersiu
  • DeltaChamber tanca una edició “rodona” després de 14 dies de concerts a les Terres de l’Ebre

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ