• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Humana recull en sis mesos 30 tones de roba usada als pobles del Baix Ebre, un 44% més

Deltebre dóna una tercera part de la roba usada que l'entitat recull a la comarca

per Gustau Moreno
13 d'agost de 2021
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

A Catalunya, cada persona llença uns 20 quilos de roba a l’any. Durant el 2020, els gestors autoritzats només van recuperar el 10,6% de la roba usada que acaba a les escombraries, i la resta, ara per ara, acaba en un abocador o en una incineradora. La fundació Humana ha explicat que ha recollit un 44% més de roba usada als municipis del Baix Ebre, durant els primers mesos d’enguany. Només a Deltebre han recollit 11 tones de roba usada, més d’una tercera part de la recollida per l’entitat a la comarca.

En xifres globals, Humana ha recuperat més de 30 tones de roba usada al Baix Ebre durant el primer semestre, per donar-li una segona vida amb la reutilizació o el reciclat. Això és un 44,3% més que durant els primers mesos del 2020, en ple estat d’alarma pel covid-19. Un portaveu de l’entitat, Joan Carles Montes, explica que ha augmentat la sensibilització sobre la importància de la recollida selectiva, i de reaprofitar els residus que estan en bon estat. Però el confinament també va fer que s’inhabilitessin els contenidors de color verd.

Anunci

Al Baix Ebre, destaquen les 11 tones recollides a Deltebre, les 7,6 tones de l’Ametlla de Mar o les 6,6 tones de Roquetes. En canvi, a Tortosa, tot i ser la capital de comarca i tenir més habitants, s’han recollit 3,8 tones de roba usada. Montes ha detallat que en llocs com Deltebre tenen més punts de recollida, a partir de convenis amb els ajuntaments per poder instal·lar contenidors verds a la via pública.

La fundació Humana és una entitat sense ànim de lucre que, a través de la seua planta de l’Ametlla del Vallès, destina el 54% de la roba usada a la reutilizació, amb botigues de moda sostenible i també enviant-ne el 40% a països d’Àfrica, fent-la accessible i generant recursos per a la cooperació al desenvolupament. El 37,5% s’utilitza per elaborar productes com mantes, aïllants o draps per a la indústria de l’automoció, i només el 8,5% són peces que no es poden reutilitzar, o residus impropis com plàstics o cartrons.

Tags: Baix EbreDeltebreHumanaJoan Carles MontesL'Ametlla de MarRoquetesSocietatTortosa

Anunci

Related Posts

El Govern impulsa una guia pionera per protegir els treballadors davant fenòmens climàtics extrems
Actualitat

El Govern impulsa una guia pionera per protegir els treballadors davant fenòmens climàtics extrems

fa 6 hores
Junts per Tortosa inicia una campanya de barris per escoltar el veïnat i recollir propostes
Actualitat

Junts per Tortosa inicia una campanya de barris per escoltar el veïnat i recollir propostes

fa 6 hores
El Corembe vol recaptar fons per costejar la batalla judicial per salvar el monument
Actualitat

COREMBE defensa reinterpretar el monument franquista de l’Ebre i discrepa de la proposta de retirada de la CUP

fa 6 hores
Les obres de la carretera del Poble Nou mantindran restriccions mínimes fins a la tardor per no afectar la campanya de l’arròs
Actualitat

Les obres de la carretera del Poble Nou mantindran restriccions mínimes fins a la tardor per no afectar la campanya de l’arròs

fa 23 hores
Els nyaps urbanístics tortosins
Actualitat

Tortosa tanca el 2025 amb superàvit de 4,3 milions i activa ajuts contra el risc d’exclusió residencial

fa 23 hores
Expoebre 2026 celebrarà 80 anys amb més espais, gastronomia i música a Tortosa
Actualitat

Expoebre 2026 celebrarà 80 anys amb més espais, gastronomia i música a Tortosa

fa 23 hores
Tortosa confirma una segona mort entre els contagiats de covid-19 de l’hospital de Jesús
Actualitat

L’Hospital de Jesús reforça la detecció del delirium, un trastorn sovint invisible en pacients hospitalitzats

fa 24 hores
El festival Toca’m omplirà Tortosa de pianos i música amb una vintena de concerts en la seua cinquena edició
Actualitat

El festival Toca’m omplirà Tortosa de pianos i música amb una vintena de concerts en la seua cinquena edició

fa 24 hores
ESARDI Amposta rep una beca internacional de Kronospan per impulsar un laboratori creatiu innovador
Actualitat

ESARDI Amposta rep una beca internacional de Kronospan per impulsar un laboratori creatiu innovador

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • El Govern impulsa una guia pionera per protegir els treballadors davant fenòmens climàtics extrems
  • Junts per Tortosa inicia una campanya de barris per escoltar el veïnat i recollir propostes
  • COREMBE defensa reinterpretar el monument franquista de l’Ebre i discrepa de la proposta de retirada de la CUP

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ