• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Les cambres sol·liciten la zona catastròfica per a Alcanar, la Ràpita i Ulldecona

Els productors de cítrics del Montsià i Infosa lamenten els danys provocats per la pluja i les inundacions

per ACN
3 de setembre de 2021
Reading Time: 4 mins read
0 0
0
Les cambres sol·liciten la zona catastròfica per a Alcanar, la Ràpita i Ulldecona

Una dotació de Bombers treballant a l'entrada del polígon Valldepins d'Ulldecona el dia després dels aiguats. // ACN.

El Consell General de Cambres de Catalunya ha demanat al Govern que posi en marxa “amb urgència” mesures per reactivar i recuperar l’activitat econòmica i el benestar dels ciutadans de les Terres de l’Ebre afectats pels aiguats d’aquest dimecres. En concret, han reclamat la declaració de zona catastròfica pels municipis d’Alcanar, Sant Carles de la Ràpita i Ulldecona. El president de la Cambra de Comerç de Tortosa, Francesc Faiges ha reclamat “la major celeritat possible” a l’hora de tramitar els ajuts i ha afirmat que encara no s’han licitat “els treballs i les obres per reparar els danys dels últims temporals dels darrers anys” a les Terres de l’Ebre.

Precisament, els aiguats d’aquesta setmana a les Terres de l’Ebre han causat danys molt importants en les infraestructures relacionades amb el conreu dels cítrics. Segons les primeres estimacions, a la zona d’Alcanar, les Cases d’Alcanar i Ulldecona hi ha greus afectacions al 100% de camins, marges, infraestructures de rec i altres construccions auxiliars. De fet, dos dies després de la pluja encara no s’ha pogut accedir a moltes finques. Pel que fa a la producció de sal, Infosa ha assegurat que s’han perdut tones de sal, justament la setmana que ha començat la collita. En canvi l’afectació als camps d’arròs del Montsià sembla que serà reduïda, si bé preocupa que les inundacions causades pels ruixats puguin afavorir la propagació del caragol poma.

Anunci

El responsable del sector dels cítrics de la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC), Federico Tarazona, ha explicat que a la zona d’Alcanar i Ulldecona els danys seran “molt importants” i que per ara “encara no s’ha pogut arribar a moltes parcel·les per la impossibilitat d’entrar-hi pels camins, fins i tot a peu”. El fet que hi hagués antics barrancs o diferents infraestructures viàries van fer que l’aigua “circulés per tot arreu”. De moment doncs, des de la FCAC no són capaços de fer una valoració econòmica. Pel que fa als arbres, en canvi, l’afectació es preveu que sigui menor, “malgrat en alguna parcel·la concreta l’aigua s’ha emportat algun arbre o plantons”, ha concretat Tarazona.

Pel que fa al cultiu de l’arròs, tampoc es preveu que hi hagi pèrdues gaire importants tot i que la collita de les varietats primerenques és a punt de començar. Jordi Marcel Matamoros, responsable del sector de l’arròs de la FCAC, ha comentat que per sort la pluja no ha anat acompanyada de vent, i això no ha fet perdre gra. Així doncs, tan sols “potser hi haurà alguna baixada de producció” pel fet que els camps han quedat negats d’aigua.

Precisament aquesta és la principal preocupació. Com més temps hi hagi els camps coberts d’aigua ara que la collita s’acosta, més dany patiran els arrossars. Des d’aquest dijous les estacions de bombeig treballen a tot drap per buidar els camps. La tasca va començar més tard del que desitjaven perquè l’estació més propera a Sant Carles de la Ràpita es va espatllar, i la que hi ha a Poblenou del Delta no podia funcionar per falta de subministrament elèctric a causa del temporal. A més, amb els aiguats també va pujar el nivell del mar, fet que impedia que els desguassos dels camps no es poguessin utilitzar. Aquest divendres però, el mar “ha baixat uns onze centímetres” i han pogut començar a evacuar aigua per la via natural. “A poc a poc ho anem controlant”. En aquest episodi meteorològic, a diferència del Glòria, no ha entrat aigua salada als arrossars, un fet positiu per als productors.

Ara, la preocupació que tenen és la possible propagació del caragol poma. “Tenim zones en les quals hi havia caragols als desguassos i ens hem trobat que l’aigua ha sobrepassat el nivell i inundaven els camps. Pot ser que algun hagi passat a l’arrossar però fins que no baixi el nivell de l’aigua no ho podrem saber”, ha advertit Matamoros. Si tot va bé, d’aquí a un parell de dies ja hauran pogut restablir els nivells.

Pèrdua de tones de sal

Un altre dels sectors afectats pels aiguats és el de les salines. Les de la Trinitat han patit inundacions a causa dels 170 l/m2 que van caure. El gerent d’Infosa, Joan Sucarrats, ha apuntat que havien de començar la collita el dilluns, però les tempestes que hi va haver diumenge els van fer endarrerir els plans a dimarts. “El problema va ser dimecres. Vam haver de parar la collita perquè es van inundar les basses de cristal·lització. Seguim desaiguant i a les deu del matí hem pogut tornar a començar les tasques de recol·lecció”, ha concretat. Amb tot, encara no és capaç de quantificar les pèrdues, però ha afirmat que seran “grosses”, de “bastantes tones de sal”.

Neteja a contrarellotge al polígon Valldepins d’Ulldecona

Les empreses del polígon Valldepins d’Ulldecona s’esforcen per tornar a la normalitat quan abans millor. Per això els empleats del complex treballen a contrarellotge per retirar tota l’aigua i el fang que ha entrat a les naus industrials després de la tromba d’aigua d’aquest dimecres. En alguns casos, l’aigua va arribar a cobrir entre 15 i 40 centímetres a magatzems i despatxos. L’entrada principal del polígon s’ha tallat al trànsit i s’han habilitat entrades secundàries perquè els treballadors poguessin arribar als seus llocs de feina. Algunes companyies, com Maverick, han posat a disposició de la plantilla un autobús perquè poguessin arribar a les instal·lacions.

Tags: AlcanarCambra de Comerç de TortosaCítricsDelta de l'EbreEconomiaFederació de Cooperatives Agràries de CatalunyaFederico TarazonaFrancesc FaigesInfosaJoan SucarratsJordi Marcel MatamorosLes Cases d'AlcanarMaverickMontsiàSant Carles de la RàpitaSocietatUlldecona

Anunci

Related Posts

Deltebre capta més d’1 milió d’euros europeus per modernitzar la xarxa d’aigua
Actualitat

Deltebre capta més d’1 milió d’euros europeus per modernitzar la xarxa d’aigua

fa 5 hores
La Diputació impulsarà la variant de la TV-3313 per treure els camions del centre d’Ulldecona
Actualitat

La Diputació impulsarà la variant de la TV-3313 per treure els camions del centre d’Ulldecona

fa 1 dia
Amposta inaugura la nova seu de Creu Roja per reforçar l’atenció social
Actualitat

Amposta inaugura la nova seu de Creu Roja per reforçar l’atenció social

fa 1 dia
Litterarum arrenca a Tortosa amb un homenatge a Vicent Torrent i la seua obra
Actualitat

Litterarum arrenca a Tortosa amb un homenatge a Vicent Torrent i la seua obra

fa 1 dia
El tren turístic de Tortosa s’exposa a Expoebre coincidint amb el centenari del Carrilet
Actualitat

El tren turístic de Tortosa s’exposa a Expoebre coincidint amb el centenari del Carrilet

fa 1 dia
Assaig a la URV per a l’eclipsi solar del 12 d’agost
Actualitat

Assaig a la URV per a l’eclipsi solar del 12 d’agost

fa 1 dia
Primera pedra de les obres del nou centre Barnahus per atendre víctimes de violència sexual
Actualitat

Primera pedra de les obres del nou centre Barnahus per atendre víctimes de violència sexual

fa 2 dies
El govern de Tortosa acusa Junts de voler bloquejar el pressupost del 2026
Actualitat

El govern de Tortosa acusa Junts de voler bloquejar el pressupost del 2026

fa 2 dies
Tortosa impulsa l’ampliació del campus de la URV per acollir els estudis de Medicina
Actualitat

Tortosa impulsa l’ampliació del campus de la URV per acollir els estudis de Medicina

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Deltebre capta més d’1 milió d’euros europeus per modernitzar la xarxa d’aigua
  • La Diputació impulsarà la variant de la TV-3313 per treure els camions del centre d’Ulldecona
  • Amposta inaugura la nova seu de Creu Roja per reforçar l’atenció social

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ