• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Gavín deixa a l’aire la recuperació del tren ràpid Avant entre Tortosa i Barcelona

El secretari d'Infraestructures deia al gener del 2020 que el servei era 'totalment insuficient' per a l'Ebre, però ara afirma que el nombre d'usuaris que va tenir mentre funcionava era 'molt baix', i que cal repensar l'oferta ferroviària

per Gustau Moreno
23 de setembre de 2021
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

El secretari d’Infraestructures de la Generalitat, Isidre Gavín, ha rebaixat les expectatives sobre la recuperació del tren ràpid Avant entre Tortosa i Barcelona, que va deixar de funcionar a causa de la pandèmia. Durant una entrevista a La Xarxa, Gavín ha assegurat que la represa del servei està a l’agenda del Govern, i que ja s’han mantingut converses amb Renfe. Però Gavín ha aclarit que el servei està lligat a requeriments comercials, i que des de Renfe assenyalen que es recuperarà quan hi hagi una “demanda justificada”. Segons ha assegurat, tampoc s’han recuperat altres rotacions d’Avant a Girona o Lleida, tot i que ha omès que este era l’únic tren Avant entre Tortosa i Barcelona.

Les paraules de Gavín contrasten amb el que deia el 3 de gener del 2020, quan faltava un mes per a l’entrada en funcionament de l’Avant entre Tortosa i Barcelona. En aquell moment, com que l’Euromed deixava d’aturar-se a l’Aldea, el govern català va negociar amb Renfe i Adif un nou tren d’alta velocitat que sortia a primera hora del matí i que tornava a la tarda, tot enllaçant Tortosa i Barcelona en poc més d’una hora i mitja. Gavín deia aleshores que el nou tren Avant era “totalment insuficient” per al territori.  “Bàsicament, serà un trajecte entre Tortosa i Barcelona, per alta velocitat, en una hora i mitja, que és el millor temps que no hem tingut mai”, va dir aleshores Gavín. “Estem contents que, per primera vegada, Tortosa tindrà un servei d’alta velocitat. Evidentment, estem totalment insatisfets de què no podem posar en marxa més freqüències d’aquest tren, o que l’Euromed pari, o d’altres siguacions que en aquesta primera fase no han sigut possibles”, va remarcar.

Anunci

Ara, després de la pandèmia, l’opinió de Gavín ha canviat: ha remarcat que aquest servei tenia molts pocs usuaris, i que cal reflexionar sobre quina és la millor oferta ferroviària per als ciutadans de les Terres de l’Ebre, d’acord a les seues necessitats. “Ens diuen que quan hi hagi una recuperació substancial i justificada d’usuaris, es recuperarà”, ha explicat, però ha afegit: “També he de dir que el nivell d’usuaris que vam tenir durant tots els mesos que va funcionar va ser molt baix, molt, molt, molt baix”.

Renfe i Rodalies van anunciar la suspensió de l’Avant entre Tortosa i Barcelona el 17 de març, només un mes i mig després de la seua entrada en funcionament, com a mesura “extraordinària” pel coronavirus. Però uns dies abans, l’alcaldessa de Tortosa, Meritxell Roigé, ja havia dit que era massa aviat per valorar el nombre d’usuaris dels trens Avant. “Jo crec que és prompte per poder determinar que no hi ha prou usuaris, perquè al final la gent s’ha d’anar acostumant i sempre és normal que al principi no hi hagi els mateixos usuaris, en qualsevol transport públic”, va dir Roigé quan la Generalitat ja va decidir retallar l’oferta dels trens Avant en cap de setmana. En concret, ja no circulava l’Avant que sortia de Barcelona els dissabtes a les 18.30 de la tarda, ni tampoc el tren que sortia els diumenges a les 6.20 hores del matí des de Tortosa. Des del 3 de febrer del 2020, els trens Avant circulaven de dilluns a diumenge, però el govern va constatar que tenien una mitjana de 10 passatgers per viatge durant el cap de setmana. En qualsevol cas, l’alcaldessa de Tortosa va demanar uns serveis ferroviaris de qualitat “que no tenim”, a les Terres de l’Ebre.

Fa uns dies, el grup de Movem Tortosa va relcamar la recuperació del tren Avant entre Tortosa i Barcelona. El diputat del Movem Terres de l’Ebre, Jordi Jordan, va afirmar que ja no hi ha excuses, i va reclamar al Govern que millori la connexió ferroviària amb el territori. “Eren trens semidirectes que  només paraven a les principals estacions i la parada de l’AVE del Camp de  Tarragona, afavorint de retruc la comunicació amb Saragossa, Madrid i França”, va recordar. Jordan portarà la proposta de Movem Terres de l’Ebre al debat de política general que es realitzarà al Parlament de Catalunya.

Tags: AnàlisiAvantBaix EbreColumnaGeneralitat de CatalunyaInfraestructuresIsidre GavínJordi JordanMeritxell RoigéMovem TortosaPolíticaTortosaTrens

Anunci

Related Posts

Alcanar inicia les taxacions per traslladar els veïns de la zona de risc del barranc del Llop
Actualitat

Alcanar inicia les taxacions per traslladar els veïns de la zona de risc del barranc del Llop

fa 1 dia
El PSC recorda el compromís del Govern espanyol amb la velocitat variable a l’AP-7 ebrenca
Actualitat

El PSC recorda el compromís del Govern espanyol amb la velocitat variable a l’AP-7 ebrenca

fa 1 dia
Paneque garanteix coordinació amb el Ministeri per millorar el tram ebrenc de l’AP-7
Actualitat

Paneque garanteix coordinació amb el Ministeri per millorar el tram ebrenc de l’AP-7

fa 1 dia
La central hidrològica reversible de Riba-roja d’Ebre entrarà en funcionament el 2032
Actualitat

La central hidrològica reversible de Riba-roja d’Ebre entrarà en funcionament el 2032

fa 2 dies
El PP reclama millorar la climatització als centres educatius de les Terres de l’Ebre
Actualitat

El PP reclama millorar la climatització als centres educatius de les Terres de l’Ebre

fa 2 dies
La CUP rebutja l’augment del 56% a les tarifes d’Aigües de Tortosa
Actualitat

Rebuig a l’augment del 56% en les tarifes proposat per la part privada d’Aigües de Tortosa

fa 2 dies
Tortosa amplia l’equip d’agents cívics per reforçar el civisme i la neteja als barris
Actualitat

Tortosa amplia l’equip d’agents cívics per reforçar el civisme i la neteja als barris

fa 2 dies
Trens Dignes qualifica de “decepcionant” la reunió amb Mobilitat i Transport
Actualitat

Trens Dignes qualifica de “decepcionant” la reunió amb Mobilitat i Transport

fa 3 dies
El CAS Tortosa amplia un 50% la seua superfície per millorar l’atenció als usuaris
Actualitat

El CAS Tortosa amplia un 50% la seua superfície per millorar l’atenció als usuaris

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Matemàtiques recreatives dominicals (108)
  • L’Administració pública: ‘Ni fa ni deixa fer’
  • Alcanar inicia les taxacions per traslladar els veïns de la zona de risc del barranc del Llop

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ