• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

La Ràpita commemora quatre anys de l’1-O pendents del judici a Caparrós i Salvadó

per ACN
1 d'octubre de 2021
Reading Time: 2 mins read
0 0
0
La Ràpita commemora quatre anys de l’1-O pendents del judici a Caparrós i Salvadó

Un moment de l'acte commemoratiu de l'1-O davant del pavelló firal de Sant Carles de la Ràpita. // ACN.

Sant Carles de la Ràpita ha commemorat els quatre anys de l’1-O. A la Ràpita van patir les primeres càrregues policials de la Guàrdia Civil per aturar el referèndum aquell dia. L’alcalde Josep Caparrós ha destacat que l’acte a les portes del pavelló municipal reviu “els records i les emocions” de la “resistència pacífica” que van fer els veïns per defensar les urnes. Aquest quart aniversari arriba a les portes del judici que esperen el batlle, i el regidor i actual delegat del Govern a l’Ebre, Albert Salvadó. S’enfronten a 13 i 15 anys d’inhabilitació després que l’advocacia de l’Estat hagi elevat l’acusació per suposada prevaricació i desobediència. Caparrós considera que aquesta severa acusació pretén “reprimir” el municipi.

L’alcalde de la Ràpita, Josep Caparrós, ha destacat que l’1-O ha passat ja a la història com “el dia que va començar a construir-se la llibertat del país” i ha agraït als rapitencs i rapitenques la resistència i serenitat amb què van defensar “les llibertats i els drets democràtics” de manera pacífica.

Anunci

Encara no hi ha data, però Caparrós i Salvadó s’enfronten a altes penes d’inhabilitació en la causa que tenen oberta per l’organització del referèndum al municipi, una acusació que l’advocacia de l’Estat ha elevat a prevaricació i desobediència i que els encausats acaben de conèixer. “Sabem què ens imputen i què ens reclamen i ho fem amb serenitat, però amb certa sorpresa perquè no podem entendre, o sí, l’acarnissament de l’Estat a la nostra causa”, ha lamentat l’alcalde.

Que la Fiscalia de Tarragona hagi recorregut la sentència absolutòria de l’alcalde de Roquetes, on també va carregar la policia l’1-O, s’ha pres com un intent de condicionar el judici dels representants rapitencs, que ha de fer la mateixa jutge.

*També podeu veure la notícia de Canal 21 Ebre:

Tags: Albert SalvadóCatalunyaGeneralitat de CatalunyaJosep CaparrósMontsiàPolíticaSant Carles de la Ràpita

Anunci

Related Posts

musclo delta de l’Ebre
Actualitat

L’IRTA busca adaptar el cultiu de musclo i ostra del Delta a unes aigües cada cop més càlides

fa 9 hores
Aguas Tres Calas
Actualitat

L’Ametlla de Mar inicia la revocació del servei d’aigua a Tres Calas

fa 9 hores
projecte Thalassa
Actualitat

El projecte Thalassa digitalitza en 3D els vaixells enfonsats de la costa de l’Ametlla de Mar

fa 9 hores
La pedregada deixa cobertes foradades, plaques solars malmeses i vehicles afectats a la Ribera d’Ebre
Actualitat

La pedregada deixa cobertes foradades, plaques solars malmeses i vehicles afectats a la Ribera d’Ebre

fa 1 dia
Samuel Ferré
Actualitat

El Perelló modifica el POUM per ordenar la implantació de renovables

fa 1 dia
Salines de la Trinitat
Actualitat

Les Salines de la Trinitat reforcen la protecció de les aus nidificants a la Punta de la Banya

fa 1 dia
Tortosa enceta dissabte unes Festes de la Cinta amb més de 200 actes i un espectacle de drons
Actualitat

Tortosa enceta dissabte unes Festes de la Cinta amb més de 200 actes i un espectacle de drons

fa 2 dies
La coberta de l’Absis de la Catedral de Tortosa obre les portes als primers visitants
Actualitat

La coberta de l’Absis de la Catedral de Tortosa obre les portes als primers visitants

fa 2 dies
Més de 1.000 persones refermen el Tradicionàrius com una cita imprescindible de la música d’arrel
Actualitat

Més de 1.000 persones refermen el Tradicionàrius com una cita imprescindible de la música d’arrel

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • L’IRTA busca adaptar el cultiu de musclo i ostra del Delta a unes aigües cada cop més càlides
  • L’Ametlla de Mar inicia la revocació del servei d’aigua a Tres Calas
  • El projecte Thalassa digitalitza en 3D els vaixells enfonsats de la costa de l’Ametlla de Mar

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ