• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Duro (URV) creu que l’Ebre atraurà ‘moltes més empreses’ després de Kronospan

per Gustau Moreno
19 d'octubre de 2021
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

L’arribada de Kronospan a Tortosa servirà per atraure més empreses a les Terres de l’Ebre. Això és el que creu el director de la càtedra d’Economia Local i Regional de la URV, Juan Antonio Duro. La inversió de Kronospan superarà els 200 milions d’euros i  crearà 185 llocs de treball directes i fins a 1.500 d’indirectes. En este sentit, Duro considera que la implantació de la multinacional austríaca al polígon Catalunya Sud potenciarà la marca del territori des del punt de vista industrial, i que això permetrà captar més inversions. “Es posa una gran empresa en un espai que creiem que és molt atractiu, però que fins ara no ens ho havíem cregut”, ha assenyalat. “Una de les raons per les quals les empreses van als llocs, és perquè hi ha altres empreses”, ha remarcat Duro.

Durant una entrevista a Canal 21 Ebre, Duro ha assenyalat que després de Florette i Kronospan vindran més empreses, perquè la Generalitat és la primera interessada en desconcentrar territorialment les inversions.“Em podeu titllar d’optimista, però no tinc cap dubte que atraurem moltes més empreses en el futur”, ha afirmat. “Però també perquè el territori està situat en una zona que té capacitat d’atracció, i els preus del sòl no són especialment cars”, ha aclarit. “I l’administració està interessada en desconcentrar territorialment les inversions perquè no poden estar totes a la conurbació de Barcelona, perquè no és sostenible i les infraestructures d’accés estan saturades i allà no es pot construir més”, ha remarcat Duro.

Anunci

“Nosaltres estem aquí, enmig dels pols industrials de Tarragona i Castelló, i estem en un punt en què el normal és que es desenvolupi activitat econòmica. L’Ebre no és capital provincial, però sí un punt que per geografia econòmica s’hauria de desenvolupar, i és el que estem veient”, ha detallat el director de la càtedra d’Economia Local i Regional de la URV. En qualsevol cas, Duro ha reclamat que es continuïn posant les facilitats per captar noves indústries per al territori, tot adequant i ampliant els polígons, així com les infraestructures. De fet, també ha assenyalat que la posada en funcionament de Kronospan podria facilitar la millora de les infraestructures, que és una vella reivindicació del territori.  “Fins ara dèiem que el territori necessitava infraestructures per desenvolupar-se, perquè està lluny dels grans centres econòmics. Ara també direm que hi ha empreses que necessiten millors accessos. Quan existeix aquest segon factor, tot és més fàcil”, ha remarcat Duro.

En la mateixa entrevista, Duro ha aprofundit en les dades de l’últim informe d’Economia Local i Regional de la URV corresponent al 2020, que ha constatat que la pandèmia ha reforçat els factors de competitivitat del territori. De cara al futur més immediat, Duro ha destacat que l’Ebre necessitarà incrementar l’oferta hotelera, tot i que ha advertit que caldrà regular els fluxes turístics de manera sostenible. “En la meva opinió, el context per a l’Ebre en els propers anys, a mig termini, és fortament positiu. Ja ho era abans de la pandèmia, i el que ha fet la covid-19 és posar-lo en primer pla. Dependrà una mica que els agents turístics i les adminstracions sàpiguen aprofitar l’oportunitat per regular els fluxos i provocar un increment de l’impacte econòmic de l’activitat turística arreu del territori, no només a la zona costanera on hi ha la major part de l’oferta”, ha conclòs.

*També podeu veure l’entrevista íntegra:

Tags: Baix EbreEconomiaJuan Antonio DuroKronospanTerres de l'EbreTortosaURV

Anunci

Related Posts

Els Comuns volen consolidar Movem a les Terres de l’Ebre i reeditar el govern progressista a Tortosa
Actualitat

Els Comuns volen consolidar Movem a les Terres de l’Ebre i reeditar el govern progressista a Tortosa

fa 2 dies
En marxa la limitació de velocitat a l’AP-7 entre Calafat i Amposta: camions a 80 i turismes a 100 km/h
Actualitat

En marxa la limitació de velocitat a l’AP-7 entre Calafat i Amposta: camions a 80 i turismes a 100 km/h

fa 2 dies
Amposta redueix la delinqüència i reconeix la tasca de la Policia Local
Actualitat

Amposta redueix la delinqüència i reconeix la tasca de la Policia Local

fa 2 dies
Plena ocupació turística a la Terra Alta durant el pont de desembre
Actualitat

Plena ocupació turística a la Terra Alta durant el pont de desembre

fa 2 dies
Els establiments s’omplen de productes frescos per la campanya de Nadal
Actualitat

Els establiments s’omplen de productes frescos per la campanya de Nadal

fa 2 dies
Un Nadal més dolç: CaixaBank acosta el món del xocolate als alumnes del Sant Jordi
Actualitat

Un Nadal més dolç: CaixaBank acosta el món del xocolate als alumnes del Sant Jordi

fa 2 dies
Tortosa obre la ciutat al riu: nova zona d’oci, jardins, carril bici i reordenació urbana
Actualitat

Tortosa obre la ciutat al riu: nova zona d’oci, jardins, carril bici i reordenació urbana

fa 3 dies
La Generalitat corregeix l’Ajuntament de Tortosa que haurà de posar en marxa la Zona de Baixes Emissions
Actualitat

La Generalitat corregeix l’Ajuntament de Tortosa que haurà de posar en marxa la Zona de Baixes Emissions

fa 3 dies
El Senat dona suport unànime a defensar el futur del sector pesquer mediterrani
Actualitat

El Senat dona suport unànime a defensar el futur del sector pesquer mediterrani

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Avui m’he despertat amb ganes de tu…!
  • Matemàtiques recreatives dominicals (111)
  • Les constitucions catalanes

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ