• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Duro (URV) creu que l’Ebre atraurà ‘moltes més empreses’ després de Kronospan

per Gustau Moreno
19 d'octubre de 2021
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

L’arribada de Kronospan a Tortosa servirà per atraure més empreses a les Terres de l’Ebre. Això és el que creu el director de la càtedra d’Economia Local i Regional de la URV, Juan Antonio Duro. La inversió de Kronospan superarà els 200 milions d’euros i  crearà 185 llocs de treball directes i fins a 1.500 d’indirectes. En este sentit, Duro considera que la implantació de la multinacional austríaca al polígon Catalunya Sud potenciarà la marca del territori des del punt de vista industrial, i que això permetrà captar més inversions. “Es posa una gran empresa en un espai que creiem que és molt atractiu, però que fins ara no ens ho havíem cregut”, ha assenyalat. “Una de les raons per les quals les empreses van als llocs, és perquè hi ha altres empreses”, ha remarcat Duro.

Durant una entrevista a Canal 21 Ebre, Duro ha assenyalat que després de Florette i Kronospan vindran més empreses, perquè la Generalitat és la primera interessada en desconcentrar territorialment les inversions.“Em podeu titllar d’optimista, però no tinc cap dubte que atraurem moltes més empreses en el futur”, ha afirmat. “Però també perquè el territori està situat en una zona que té capacitat d’atracció, i els preus del sòl no són especialment cars”, ha aclarit. “I l’administració està interessada en desconcentrar territorialment les inversions perquè no poden estar totes a la conurbació de Barcelona, perquè no és sostenible i les infraestructures d’accés estan saturades i allà no es pot construir més”, ha remarcat Duro.

Anunci

“Nosaltres estem aquí, enmig dels pols industrials de Tarragona i Castelló, i estem en un punt en què el normal és que es desenvolupi activitat econòmica. L’Ebre no és capital provincial, però sí un punt que per geografia econòmica s’hauria de desenvolupar, i és el que estem veient”, ha detallat el director de la càtedra d’Economia Local i Regional de la URV. En qualsevol cas, Duro ha reclamat que es continuïn posant les facilitats per captar noves indústries per al territori, tot adequant i ampliant els polígons, així com les infraestructures. De fet, també ha assenyalat que la posada en funcionament de Kronospan podria facilitar la millora de les infraestructures, que és una vella reivindicació del territori.  “Fins ara dèiem que el territori necessitava infraestructures per desenvolupar-se, perquè està lluny dels grans centres econòmics. Ara també direm que hi ha empreses que necessiten millors accessos. Quan existeix aquest segon factor, tot és més fàcil”, ha remarcat Duro.

En la mateixa entrevista, Duro ha aprofundit en les dades de l’últim informe d’Economia Local i Regional de la URV corresponent al 2020, que ha constatat que la pandèmia ha reforçat els factors de competitivitat del territori. De cara al futur més immediat, Duro ha destacat que l’Ebre necessitarà incrementar l’oferta hotelera, tot i que ha advertit que caldrà regular els fluxes turístics de manera sostenible. “En la meva opinió, el context per a l’Ebre en els propers anys, a mig termini, és fortament positiu. Ja ho era abans de la pandèmia, i el que ha fet la covid-19 és posar-lo en primer pla. Dependrà una mica que els agents turístics i les adminstracions sàpiguen aprofitar l’oportunitat per regular els fluxos i provocar un increment de l’impacte econòmic de l’activitat turística arreu del territori, no només a la zona costanera on hi ha la major part de l’oferta”, ha conclòs.

*També podeu veure l’entrevista íntegra:

Tags: Baix EbreEconomiaJuan Antonio DuroKronospanTerres de l'EbreTortosaURV

Anunci

Related Posts

El delegat del Govern confia en el ‘moment d’oportunitats’ per a les Terres de l’Ebre
Actualitat

El delegat del Govern confia en el ‘moment d’oportunitats’ per a les Terres de l’Ebre

fa 10 hores
Junts per Tortosa torna a insistir al govern municipal que abaixi els impostos
Actualitat

Junts per Tortosa torna a insistir al govern municipal que abaixi els impostos

fa 10 hores
Paneque situa el Museu del Ferrocarril com a motor de futur per a la Ribera d’Ebre
Actualitat

Paneque situa el Museu del Ferrocarril com a motor de futur per a la Ribera d’Ebre

fa 16 hores
Ordeig fa una crida a societat i sector primari per sumar esforços a la Festa de la Sega de l’Arròs de Deltebre
Actualitat

Ordeig fa una crida a societat i sector primari per sumar esforços a la Festa de la Sega de l’Arròs de Deltebre

fa 16 hores
L’assemblea de la Mancomunitat Tortosa-Roquetes-Alfara de Carles aprova el projecte d’estatuts
Actualitat

L’assemblea de la Mancomunitat Tortosa-Roquetes-Alfara de Carles aprova el projecte d’estatuts

fa 17 hores
Josep Alanyà desxifra una obra excepcional del XIV: el retaule de Santa Maria de la Catedral de Tortosa
Actualitat

Josep Alanyà desxifra una obra excepcional del XIV: el retaule de Santa Maria de la Catedral de Tortosa

fa 3 dies
La Guerra del Francès centra la conferència de la Diada a Tortosa amb l’historiador Roc Salvadó
Actualitat

La Guerra del Francès centra la conferència de la Diada a Tortosa amb l’historiador Roc Salvadó

fa 3 dies
Centenars de persones il·luminen Tortosa amb torxes per reclamar la independència
Actualitat

Centenars de persones il·luminen Tortosa amb torxes per reclamar la independència

fa 3 dies
La defensa de la llengua i la retirada del monument franquista centren la manifestació de la Diada a Tortosa
Actualitat

La defensa de la llengua i la retirada del monument franquista centren la manifestació de la Diada a Tortosa

fa 4 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • El delegat del Govern confia en el ‘moment d’oportunitats’ per a les Terres de l’Ebre
  • Junts per Tortosa torna a insistir al govern municipal que abaixi els impostos
  • ‘No hi podem faltar’, per Ester Baiges Miró

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ