• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Malestar de les entitats per una modificació ‘de mínims’ del decret de renovables

Lamenten que no s'imposi una moratòria, que els requisits no siguin indispensables i que no es limiti la concentració

per ACN
21 d'octubre de 2021
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
Els principals grups ecologistes reclamen als partits la derogació del decret de renovables

Una imatge d'arxiu d'un parc eòlic. // CEDIDA.

Les entitats de la Terra Alta i el Priorat que formen part de la Xarxa per una Transició Energètica Justa consideren que Acció Climàtica ha fet una modificació “de mínims” del decret de renovables, 16/2019, on se’ls ha exclòs i que ha acabat cedint “a fortes pressions”. “Sembla que no hagin tocat res, és una mica ridícul”, ha dit Núria Altés, portaveu de Terra Alta Viva. Les entitats alerten que sense una moratòria o la suspensió de llicències, la modificació del decret aplana el camí a les promotores que podran executar totes instal·lacions tramitades amb el decret 16/2019, instal·lacions de 5.000 MW amb informes d’emplaçament viables, així com els projectes que no ha avaluat la Ponència de Renovables els últims tres mesos (1.200 MW més).

“Ni que el decret fos bo, que no ho és perquè s’ha fet per no molestar a ningú, les promotores tenen la feina feta i no s’ha afegit cap criteri objectiu nou. Decideix la Ponència”, ha assenyalat Oriol Ponti, de la plataforma Riu Siurana. Les entitats, que formen part de la Xarxa per una Energètica Justa diuen que només s’ha afegit “literatura” però no s’ha concretat res. Ni queda clara la participació dels ajuntaments en el finançament i la inversió dels projectes, ni quin ha de ser el consens mínim d’afectats per fer la instal·lació o per rebre la declaració d’utilitat pública. Però, a més a més, cap d’aquests requisits que s’inclouen són “indispensables” i els projectes poden tirar endavant igualment, amb participació o sense, i amb l’acord dels afectats o sense. “És el mateix que teníem, com si no haguessin tocat res, és una mica ridícul”, ha lamentat Altés.

Anunci

Des de Terra Alta Viva asseguren que no compleix amb “les expectatives generades” i incompleix l’acord de Govern que es va signar amb la CUP per investir el president Pere Aragonès. Tampoc es limita la concentració ni es dona veu a les entitats, plataformes i representants socioeconòmics. El decret no reflecteix quina concentració d’instal·lacions energètiques “es considera suficient” i torna “a deixar enlaire” el futur de zones com la comarca de la Terra Alta on ja hi ha una massificació d’energia eòlica i l’oposició ferma que no se’n vol acollir més. “Torna a dir que es tindrà en compte, però no fa un relat numèric de què és una zona massificada. Torna a ser molt interpretable”, ha recordat al portaveu de Terra Alta Viva.

Les entitats se senten estafades perquè tot i una primera reunió on el Govern va prometre col·laboració, la primera reunió que han tingut amb la Conselleria va ser aquest dilluns, quan el decret ja estava “dat i beneït”. Com apunta Ponti, s’ha menystingut la proposta que es va elaborar i compartir amb el Departament per modificar-lo. “Va ser clarament una mentida”, ha dit Altés.

Que el Departament posposi sis mesos més el pla territorial que ha de definir per comarques com es reparteix la contribució energètica, encara alerta més les entitats. Avisen que sense “cap mena de suspensió de llicències”, perquè si en diuen moratòria “s’escandalitzen”, es pot generar “un desgavell fora de mida”. Adverteixen que amb els projectes de 5.000 MW que tenen el vistiplau de la Ponència, les promotores “ja tenen la quota coberta”. “Tot és paper mullat”, ha dit Ponti.

Tags: CatalunyaEnergiaGandesaMedi AmbientNúria AltésOriol PontiSocietatTerra AltaTerra Alta VivaXarxa Catalana per a una Transició Energètica Justa

Anunci

Related Posts

‘L’Esperit del Lloc’, una exposició que recupera la memòria de la Guerra Civil a Tortosa
Actualitat

‘L’Esperit del Lloc’, una exposició que recupera la memòria de la Guerra Civil a Tortosa

fa 10 hores
Roquetes implanta la jornada laboral de 35 hores per a tota la plantilla municipal
Actualitat

Roquetes implanta la jornada laboral de 35 hores per a tota la plantilla municipal

fa 10 hores
Malestar a la Terra Alta per la previsió de triplicar l’energia eòlica en 25 anys
Actualitat

Malestar a la Terra Alta per la previsió de triplicar l’energia eòlica en 25 anys

fa 10 hores
El COPATE realitza el segon tractament de l’any contra la mosca negra de l’Ebre
Actualitat

El Govern garanteix la lluita contra la mosca negra i el mosquit amb una nova partida de 899.000 euros

fa 10 hores
El Govern connecta el reg del Garrigues Sud amb el Montsant per garantir aigua en temps de sequera
Actualitat

El Govern connecta el reg del Garrigues Sud amb el Montsant per garantir aigua en temps de sequera

fa 1 dia
Mar Lleixà aposta pel diàleg i l’optimisme en el seu inici com a alcaldessa de Tortosa
Actualitat

Mar Lleixà aposta pel diàleg i l’optimisme en el seu inici com a alcaldessa de Tortosa

fa 1 dia
La Plataforma pel Nou Hospital reclama avanços reals en els terrenys de Sant Llàtzer
Actualitat

La Plataforma pel Nou Hospital reclama avanços reals en els terrenys de Sant Llàtzer

fa 1 dia
L’abonament únic de transport entra en funcionament el 19 de gener
Actualitat

L’abonament únic de transport entra en funcionament el 19 de gener

fa 1 dia
Mar Lleixà, investida alcaldessa de Tortosa
Actualitat

Mar Lleixà, investida alcaldessa de Tortosa

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Quan empènyer ja no té sentit
  • ‘L’Esperit del Lloc’, una exposició que recupera la memòria de la Guerra Civil a Tortosa
  • Roquetes implanta la jornada laboral de 35 hores per a tota la plantilla municipal

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ