• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

El bomber mort a la nuclear d’Ascó volia socórrer la resta de companys

per ACN
25 de novembre de 2021
Reading Time: 2 mins read
0 0
0
El bomber mort a la nuclear d’Ascó volia socórrer la resta de companys

Una ambulància d'ANAV entrant a la central nuclear d'Ascó, mentre sortia un vehicle dels Bombers. // ACN.

El Consell de Seguretat Nuclear (CSN) ha rebut la notificació de la mort d’un bomber de la brigada contra incendis de la planta nuclear per part del titular de la central Ascó I. El treballador va morir aquest dimecres per la inhalació de diòxid de carboni arran d’una fuita a l’edifici elèctric. Segons la investigació, la víctima s’hauria desplaçat fins a la cota +35 d’aquest l’edifici per socórrer a la resta de companys de la brigada, els quals estaven fent feines de manteniment en el sistema de protecció contra incendis. A hores d’ara, els responsables de la instal·lació nuclear desconeixen les causes de la fuita. En paral·lel, el sindicat CCOO ha convocat un minut de silenci a les dotze d’aquest dijous davant la nuclear.

Segons el CSN, en el moment de la notificació la central nuclear es trobava en mode 3, amb el reactor parat i amb una temperatura mitjana del refrigerant en valors nominals. Les instal·lacions es troben en el procediment d’arrencada de la 28a recàrrega de combustible, iniciada a mitjans d’octubre. A més, l’ens classifica l’accident en nivell 0 a l’Escala Internacional de Successos Nuclears i Radiològics (INES).

Anunci

Per la seva part, el sindicat CCOO ha emès un comunicat en què ha posat en valor l’actuació del bomber de l’empresa Falck, que segons apunten, va permetre salvar la vida d’una treballadora que es trobava en una zona de perill. El sindicat s’ha unit a les mostres de condol a la família de la víctima i ha convocat un minut de silenci a la central nuclear d’Ascó a les dotze del migdia d’aquest dijous. Els sindicalistes han assegurat que “vetllaran per aclarir les circumstàncies” del succés.

Els treballadors ferits van ser traslladats a l’hospital comarcal de Móra d’Ebre amb un pronòstic lleu.

La Guàrdia Civil assumeix la investigació

La Guàrdia Civil s’ha fet càrrec de la investigació de l’accident laboral a la central nuclear d’Ascó d’aquest dimecres, que va causar una víctima mortal i tres ferits. Les diligències estan en una fase molt inicial i, segons fonts pròximes a la investigació, es començarà a prendre declaració a diferents testimonis per resoldre què va passar. L’Associació Nuclear Ascó Vandellós (ANAV) va apuntar en un comunicat que mantenen oberta una investigació sobre el succés i van enviar el condol a la família de la víctima. De moment ha transcendit que la fuita es va produir quan es recarregava el sistema contra incendis de l’edifici de control, una de les actuacions de la 28a recàrrega de combustible de la unitat I que va començar el 16 d’octubre.

Tags: AscóAssociació Nuclear Ascó Vandellòs IIBombersGuàrdia CivilNuclearRibera d'EbreSocietat

Anunci

Related Posts

Els Fons Nuclears inclouran ajuts per a nous autònoms i per a regants
Actualitat

Els Fons Nuclears inclouran ajuts per a nous autònoms i per a regants

fa 12 hores
Els treballadors de l’HTVC criden a la ciutadania a reclamar la represa de les obres d’ampliació
Actualitat

Els treballadors de l’HTVC criden a la ciutadania a reclamar la represa de les obres d’ampliació

fa 12 hores
L’elevada temperatura de l’aigua podria afectar la cria de musclo al delta de l’Ebre
Actualitat

L’elevada temperatura de l’aigua podria afectar la cria de musclo al delta de l’Ebre

fa 12 hores
Emocions expressades en cors, el nou projecte social i artístic de Cristina Jobs
Actualitat

Emocions expressades en cors, el nou projecte social i artístic de Cristina Jobs

fa 13 hores
Junts per Tortosa denuncia opacitat del govern municipal en la gestió del padró
Actualitat

Junts per Tortosa denuncia opacitat del govern municipal en la gestió del padró

fa 13 hores
Educació defensa que la nova direcció del Dertosa és decisió d’Inspecció
Actualitat

Educació suspèn l’adjudicació de la directora accidental de l’Institut Dertosa i seguirà al capdavant l’actual direcció

fa 2 dies
Experts de vuit països avaluen si la nuclear d’Ascó podria operar a llarg termini
Actualitat

El Govern obre les convocatòries per repartir 35 MEUR dels Fons Nuclears

fa 2 dies
Amposta podrà tenir més de 2.000 habitatges d’ús turístic 
Actualitat

Amposta podrà tenir més de 2.000 habitatges d’ús turístic 

fa 2 dies
La 32a Mostra de Jazz de Tortosa arrenca amb un emotiu homenatge a Leonardo Escoda
Actualitat

La 32a Mostra de Jazz de Tortosa arrenca amb un emotiu homenatge a Leonardo Escoda

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Els Fons Nuclears inclouran ajuts per a nous autònoms i per a regants
  • Els treballadors de l’HTVC criden a la ciutadania a reclamar la represa de les obres d’ampliació
  • L’elevada temperatura de l’aigua podria afectar la cria de musclo al delta de l’Ebre

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ