• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Els arguments del govern de Tortosa per aconseguir l’aprovació del nou pressupost

per Gustau Moreno
1 de desembre de 2021
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
Els arguments del govern de Tortosa per aconseguir l’aprovació del nou pressupost

Fernando Saporta, a la sala de premsa de l'Ajuntament de Tortosa. // CEDIDA.

El tinent d’alcalde d’Hisenda, Fernando Saporta, va anunciar este dimarts que el govern de Tortosa lliurrà al llarg d’esta setmana tota la informació del projecte de pressupost municipal del 2022 als diferents grups de l’Ajuntament. D’esta manera, els grups de l’oposició disposarà de tota la informació de la proposta de comptes, abans de portar-los al plenari. Mentrestant, el govern de Junts per Tortosa i el PSC ha iniciat ja una nova ronda de contactes amb els portaveus, per tal de cercar acords que facen possible l’aprovació del pressupost, ja que necessita com a mínim una abstenció per tirar endavant els comptes.

Saporta va insistir en què tracta d’uns pressupostos “tècnics”, fet que suposa que només actualitzen les partides a la situació actual. Això ha de permetre, segons el govern municipal, deixar enrera el pressupost del 2019, que s’ha anat prorrogant, i que incorpora partides que res tenen a veure amb les necessitats del 2022. En este sentit, el regidor d’Hisenda va recordar que el pressupost deixa al marge les inversions en grans obres, “expressament, per a evitar divergències amb la resta de grups”. A més, va detallar que la previsió de construir un pavelló als Josepets, un projecte que fins ara no tenia consens al ple de l’Ajuntament, no s’inclou al pressupost de Tortosa per al 2022, ja que es planteja amb l’aportació d’1,5 milions d’euros que arribaran a través dels pressupostos generals de l’Estat.

Anunci

A banda, Saporta també va assenyalar que “sense un nou pressupost, l’Ajuntament no podrà utilitzar l’aportació addicional, de més d’1,2 milions, que ens arribaran per la participació en els tributs de l’Estat”. Tampoc les aportacions addicionals per impostos com l’ICIO o l’IAE. En total, “un important volum de recursos que, si no s’aprova el pressupost, quedaran immobilitzats i no podrem destinar a serveis per a la ciutadania de Tortosa”, ha matisat el responsable d’Hisenda.

Saporta també va desgranar alguns aspectes del pressupost. Com ara que el capítol d’inversions contempla una partida de 550.000 euros per a seguir actuant a la via pública en voreres i asfaltatge. A més a més, s’ha creat una partida específica, de 125.000 euros, per continuar suprimint barreres arquitectòniques. També s’inclou l’increment del 25% dels fons que es destinen als pressupostos participatius, per la qual cosa passaria dels 200.000 euros actuals a 250.000 euros. Al mateix tmeps, el regidor va concretar que el pressupost també destina una partida per a iniciar la redacció del nou Pla de mobilitat de Tortosa, que haurà de concretar les necessitats “actuals i futures” de la ciutat en esta matèria.

La reducció de l’endeutament és un altre factor destacat, segons Saporta. Així, l’Ajuntament treballa amb la previsió d’amortitzar al llarg de l’any com a mínim 3,8 milions en préstecs. “Feia anys que l’Ajuntament de Tortosa no tenia tan poc endeutament com ara”, va apuntar. Per tot plegat, va insistir que és “molt important” que es puguen aprovar els comptes per a l’any que ve, i va estendre la mà a fer “totes les reunions que siguen necessàries” amb els grups de l’oposició per a que en faciliten l’aprovació.

Tags: Baix EbreFernando SaportaJunts per TortosaPolíticaPSCTortosa

Anunci

Related Posts

Tortosa confirma una segona mort entre els contagiats de covid-19 de l’hospital de Jesús
Actualitat

Jordan defensa uns comptes de les societats sanitàries equilibrats i sostenibles

fa 7 hores
Junts per Tortosa acusa el govern municipal de maquillar els comptes de les societats sanitàries
Actualitat

Junts per Tortosa acusa el govern municipal de maquillar els comptes de les societats sanitàries

fa 7 hores
Transformació urbana i cultura centren el pressupost de Roquetes més alt i expansiu de la seva història
Actualitat

Transformació urbana i cultura centren el pressupost de Roquetes més alt i expansiu de la seva història

fa 7 hores
La Cala Gestió ven la residència municipal de l’Ametlla de Mar a L’Onada
Actualitat

La Cala Gestió ven la residència municipal de l’Ametlla de Mar a L’Onada

fa 7 hores
L’Aldea transforma un edifici històric en centre cultural
Actualitat

L’Aldea transforma un edifici històric en centre cultural

fa 7 hores
La URV i el Pere Mata proven la realitat virtual per millorar els TCA
Actualitat

La URV i el Pere Mata proven la realitat virtual per millorar els TCA

fa 7 hores
Tortosa millora l’asfaltat i l’enllumenat del polígon Baix Ebre
Actualitat

Tortosa millora l’asfaltat i l’enllumenat del polígon Baix Ebre

fa 1 dia
Kronospan Tortosa ja té a la seua coberta el parc solar en teulada més gran de Catalunya
Actualitat

La CUP reclama més control públic sobre les emissions de Kronospan a Tortosa

fa 1 dia
DeltaGestió s’enlaira amb la constitució operativa de la mancomunitat
Actualitat

DeltaGestió s’enlaira amb la constitució operativa de la mancomunitat

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Jordan defensa uns comptes de les societats sanitàries equilibrats i sostenibles
  • Junts per Tortosa acusa el govern municipal de maquillar els comptes de les societats sanitàries
  • Transformació urbana i cultura centren el pressupost de Roquetes més alt i expansiu de la seva història

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ