• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

La meitat dels usuaris de Projecte Home a l’Ebre tenen addicció a la cocaïna

per ACN
19 de gener de 2022
Reading Time: 2 mins read
0 0
0
La meitat dels usuaris de Projecte Home a l’Ebre tenen addicció a la cocaïna

Una imatge de l'exposició 'Tu Tens la Clau', a la biblioteca de Tortosa. // PROJECTE HOME.

L’any passat, 39 persones amb addiccions o conductes d’addicció van seguir els programes de tractament continuat de Project Home a les Terres de l’Ebre. Gairebé la meitat han demanat ajuda per superar una addicció a la cocaïna durant el 2021. La segona substància amb més addició és l’alcohol (un 33% dels usuaris). D’altra banda, un 5% de les persones que han demanat ajuda a l’ONG a les Terres de l’Ebre ho han fet per addicció al joc o a les tecnologies de la informació i la comunicació. Projecte Home compleix sis anys a les Terres de l’Ebre. El 2015 es va obrir el servei d’atenció a les addiccions i des de llavors ha atès més de 200 persones amb problemes amb les drogues i també les seves famílies.

El punt d’atenció de Projecte Home a l’Ebre està situat al Centre Cívic de Ferreries de Tortosa, un espai cedit per l’Ajuntament. El programa està obert a tothom, però amb especial atenció a persones vulnerables i sense recursos econòmics.

Anunci

L’any passat, Projecte Home va atendre a les Terres de l’Ebre 39 persones amb addiccions, dels quals el 79,4% són homes i el 20,6% són dones. Tenen de mitjana d’edat 38,8 anys. La principal substància per la qual es demana ajuda és la cocaïna (49%) i també l’alcohol (33%). Altres usuaris han demanat suport per deixar el consum de cànnabis (8%), heroïna (3%) i altres drogues (2%).

Els programes de Projecte Home treballen perquè els usuaris acabin amb el consum de drogues i altres conductes de risc i que aconsegueixin la plena reinserció social, recuperin els vincles familiars i socials i tinguin una vida autònoma.

Prevenció entre els adolescents

El servei d’atenció a les addiccions de Projecte Home a les Terres de l’Ebre fa també accions de prevenció de drogues, l’abús de substàncies i altres conductes de risc entre els adolescents. A l’Institut de Deltebre s’actua amb el programa Joc de Claus, en el qual es promouen habilitats per a la vida i sobretot per actuar sobre l’abús de les tecnologies de la informació i la comunicació. Està adreçat a l’alumnat de secundària, al professorat i a les famílies.

L’any 2019 ja es va recórrer dotze biblioteques ebrenques amb l’exposició ‘Tu tens la clau’, que van visitar més de 8.000 persones. La mostra explica que es important conèixer-se a un mateix per enfortir l’actitud personal davant l’abús de drogues i altres conductes d’addició .

Tags: Baix EbreProjecte HomeSalutSocietatTerres de l'Ebre

Anunci

Related Posts

Tortosa presenta uns pressupostos ‘expansius i ambiciosos’ de 52,3 milions d’euros per al 2026
Actualitat

Tortosa presenta uns pressupostos ‘expansius i ambiciosos’ de 52,3 milions d’euros per al 2026

fa 14 minuts
Freginals recorda les víctimes de l’accident de l’AP-7 deu anys després
Actualitat

Freginals recorda les víctimes de l’accident de l’AP-7 deu anys després

fa 14 minuts
Aliança Catalana presenta l’ampostí Èric Esteban com a alcaldable per al 2027
Actualitat

Aliança Catalana presenta l’ampostí Èric Esteban com a alcaldable per al 2027

fa 16 minuts
Més de 2.500 persones celebren el final del Ramadà a Tortosa amb l’Eid al-Fitr
Actualitat

Més de 2.500 persones celebren el final del Ramadà a Tortosa amb l’Eid al-Fitr

fa 16 minuts
De Junts a Aliança Catalana, Èric Esteban, alcaldable del partit d’Orriols a Amposta
Actualitat

De Junts a Aliança Catalana, Èric Esteban, alcaldable del partit d’Orriols a Amposta

fa 1 dia
Aviam si cau de veritat
Actualitat

Tortosa es mou per retirar el monument franquista de l’Ebre i es reunirà amb Justícia al maig

fa 1 dia
L’alcalde de Móra d’Ebre demana comprar al comerç local quan acabe la crisi del covid-19
Actualitat

Móra d’Ebre activa una campanya per ampliar la base de dades d’espais i atraure noves empreses

fa 1 dia
Experts de vuit països avaluen si la nuclear d’Ascó podria operar a llarg termini
Actualitat

Ecologistes en Acció titlla de “simplista” l’allargament de les nuclears i acusa Von der Leyen d’“analfabeta energètica”

fa 1 dia
El CAT adapta el pla de sequera a la nova capacitat de Mequinensa i reforça la gestió de l’aigua
Actualitat

El CAT adapta el pla de sequera a la nova capacitat de Mequinensa i reforça la gestió de l’aigua

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Tortosa presenta uns pressupostos ‘expansius i ambiciosos’ de 52,3 milions d’euros per al 2026
  • Freginals recorda les víctimes de l’accident de l’AP-7 deu anys després
  • Aliança Catalana presenta l’ampostí Èric Esteban com a alcaldable per al 2027

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ