• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

De què va ‘Alcarràs’, la pel·lícula de Carla Simón que ha guanyat a la Berlinale

El film narra la història de l'última collita de fruita d'una família a una finca del Segrià abans que els propietaris hi instal·lin plaques solars

per ACN
17 de febrer de 2022
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

La Berlinale ha tornat a funcionar com a talismà per a Carla Simón. El seu segon llargmetratge, ‘Alcarràs’, s’ha emportat l’Os d’Or, el premi més important del certamen. La directora revalida així l’èxit amb el qual el Festival de Cinema de Berlín ja va rebre la seva òpera prima, ‘Estiu 1993’. La nova cinta torna a endinsar-se en la pèrdua, en aquest cas, d’un model de vida familiar basat en l’agricultura. El preu de la fruita, l’especulació i les energies renovables fan de motor d’un film rodat en català que interpreten actors no professionals. El premi a ‘Alcarràs’ fa entrar el film a l’Olimp cinematogràfic, ja que és la primera pel·lícula a l’Estat que s’endú el reconeixement més important del festival en quatre dècades. 

Aclaparada pel guardó, Carla Simón ha pujat a l’escenari de la Berlinale Palast i ha dedicat el premi a la seva família que, durant anys, ha fet créixer préssecs a Alcarràs i sense els quals “no hauria pogut explicar la història”. “També dedico el premi a les petites famílies d’agricultors que cultiven la terra cada dia perquè la seva manera de fer respectuosa amb la terra és, avui dia, una forma de resistència”, ha reblat.

Anunci

El president del jurat ha definit el llargmetratge com una “meravella” en combinar actors amateurs de diverses generacions i una barreja de “càmera enganxada a la terra”. 

‘Alcarràs’ narra la història de l’última collita de fruita d’una família a una finca d’Alcarràs (Segrià) abans que els propietaris hi instal·lin plaques solars. Com en el seu primer llargmetratge, la història parteix d’una experiència personal, la mort del seu avi.

La cineasta torna a posa a gravitar les relacions familiars, a les que incorpora el xoc entre diverses generacions que viuen juntes. El film s’imprimeix de reivindicacions socials, com el manteniment de l’agricultura enfront al model per explotar les energies renovables en un entorn rural en crisi.

La tria dels actors que havien de formar l’elenc es va iniciar el 2019, just abans de la pandèmia. L’equip de la pel·lícula va anar a desenes de festes majors del Segrià i el Pla d’Urgell per buscar perfils adequats i els convidaven a participar al càsting, on hi van acabar participant unes 9.000 persones.

Berlín ja va somriure Simón el 2017 amb premi a la millor ‘opera prima’ de totes les seccions i el Gran Premi del Jurat Internacional de la secció Generation Kplus.

Tags: AlcarràsBerlinaleCarla SimónCinemaColumnaEnergia solarSegrià

Anunci

Related Posts

Vint anys del Campus Terres de l’Ebre: la URV consolida el seu creixement i mira cap al futur
Actualitat

Vint anys del Campus Terres de l’Ebre: la URV consolida el seu creixement i mira cap al futur

fa 11 hores
Debat obert pel cabal ecològic de l’Ebre: la PDE alerta dels riscos i el Govern apel·la a l’equilibri
Actualitat

Debat obert pel cabal ecològic de l’Ebre: la PDE alerta dels riscos i el Govern apel·la a l’equilibri

fa 11 hores
Apliquen l’amnistia de l’1-O a Albert Salvadó i Josep Caparrós
Actualitat

Apliquen l’amnistia de l’1-O a Albert Salvadó i Josep Caparrós

fa 11 hores
Amposta xifra en 1,8 milions els danys dels aiguats de 2025 i reclama celeritat en les ajudes
Actualitat

Amposta xifra en 1,8 milions els danys dels aiguats de 2025 i reclama celeritat en les ajudes

fa 12 hores
‘Amb Mar Lleixà, el meu avi ha deixat de ser l’últim alcalde republicà de Tortosa’
Actualitat

‘Amb Mar Lleixà, el meu avi ha deixat de ser l’últim alcalde republicà de Tortosa’

fa 12 hores
‘L’Esperit del Lloc’, una exposició que recupera la memòria de la Guerra Civil a Tortosa
Actualitat

‘L’Esperit del Lloc’, una exposició que recupera la memòria de la Guerra Civil a Tortosa

fa 1 dia
Roquetes implanta la jornada laboral de 35 hores per a tota la plantilla municipal
Actualitat

Roquetes implanta la jornada laboral de 35 hores per a tota la plantilla municipal

fa 1 dia
Malestar a la Terra Alta per la previsió de triplicar l’energia eòlica en 25 anys
Actualitat

Malestar a la Terra Alta per la previsió de triplicar l’energia eòlica en 25 anys

fa 1 dia
El COPATE realitza el segon tractament de l’any contra la mosca negra de l’Ebre
Actualitat

El Govern garanteix la lluita contra la mosca negra i el mosquit amb una nova partida de 899.000 euros

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Vint anys del Campus Terres de l’Ebre: la URV consolida el seu creixement i mira cap al futur
  • Debat obert pel cabal ecològic de l’Ebre: la PDE alerta dels riscos i el Govern apel·la a l’equilibri
  • Apliquen l’amnistia de l’1-O a Albert Salvadó i Josep Caparrós

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ