• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

La badia dels Alfacs es reobre a la pesca, després d’estar tancada per una alga tòxica

per ACN
4 de març de 2022
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
La badia dels Alfacs es reobre a la pesca, després d’estar tancada per una alga tòxica

Els pescadors i productors de marisc de la Ràpita ja poden tornar a treballar a la badia dels Alfacs després d’un mes i mig tancada per una alga tòxica. L’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA) va detectar el 19 de gener passat la presència de ‘dynophysis’, una espècie d’alga que afecta principalment les navalles i els musclos. El seu consum pot provocar vòmits i diarrea. Segons l’investigador de l’IRTA Jorge Diogène, es tracta d’un episodi que s’ha donat diverses ocasions en el passat i no descarta que es repeteixi, obligant a tancar la badia per prevenció. Durant les sis setmanes de tancament, els pescadors de la Ràpita han hagut de capturar espècies alternatives, com les ronyoses, cargol punxenc i cranc blau.

Aquest divendres s’ha reobert la badia dels Alfacs, tant per a pescadors com per a productors de musclos. En canvi, els productors d’ostrons no s’han vist afectats per l’episodi i han pogut continuar treballant amb normalitat. Tot i la manca de captures de navalles i musclos, durant les últimes setmanes s’ha incrementat la pesca d’altres espècies de marisc que a la vegada, han notat un lleuger encariment a la llotja.

Anunci

Segons el patró major de la Confraria de Pescadors de la Ràpita, Eusebio Rosales, l’aturada biològica de les embarcacions de la província de Barcelona i Girona n’és la principal causa. La veda ha finalitzat aquest dimarts i el retorn de les barques a la mar ha provocat que el preu es tornés a estabilitzar. En l’últim mes, espècies com el cargol punxenc ha enfilat el seu preu fins els tretze euros el quilo a la subhasta de la Ràpita, mentre que les ronyoses l’han doblat i s’han venut a tres euros el quilo.  L’única espècie que no s’ha rebaixat després de l’aturada biològica a Barcelona i Girona és el cranc blau, que manté un preu de sortida de cinc euros el quilo.

Malgrat que els pescadors valoren positivament aquest fenomen, el patró major de la confraria de pescadors de la Ràpita, Eusebio Rosales, alerta que el conflicte bèl·lic entre Rússia i Ucraïna els perjudica amb la pujada del cost del gasoil. Durant els primers dies de la guerra, el combustible va passar de 0,67 a 0,73 cèntims el litre, un creixement que preveuen que sigui major si el conflicte a Ucraïna avança. “Quan venem el peix bé, ens afaiten per una altra banda”, ha lamentat Rosales.

La gamba de Tarragona recupera el preu habitual

Després de tres setmanes amb el preu disparat, la gamba de Tarragona ha recuperat el seu preu habitual. Les vedes de la resta de pescadors mediterranis que es dedicaven a la pesca d’aquest crustaci va enfilar el preu a la llotja de la gamba roja, que es va arribar a pagar a 200 euros el quilo. Ara, aquesta xifra s’ha rebaixat i oscil·la entre els 90 i els 120 euros el quilo, un preu més habitual. Des de la llotja tarragonina, el president de la confraria Esteve Ortiz ha assenyalat que “mai abans” havien vist una pujada tan notable i menys encara després de les festes nadalenques. De fet, aquest crustaci es venia entre 130 i 150 euros el quilo per Nadal. Segons Ortiz, el nombre de captures ha estat similar que altres anys. Avui en dia, cinc embarcacions es dediquen a l’arrossegament al port tarragoní.

D’altra banda, Ortiz ha apuntat que no només la gamba està gaudint d’una bona acollida a la llotja, sinó que el peix fresc en general es ven a millor preu des de l’inici de la pandèmia. Una tendència que segons Ortiz s’ha accentuat en els dos darrers mesos i que serveix per suavitzar el cost del combustible per a les barques. La por compartida entre els pescadors és que els preus de venda s’estanquin i el cost del gasoil continuï augmentant, fet que tindria una incidència negativa en el negoci.

Tags: Badia dels AlfacsColumnaEconomiaLa RàpitaMontsiàPescaSocietat

Anunci

Related Posts

Educació defensa que la nova direcció del Dertosa és decisió d’Inspecció
Actualitat

Educació suspèn l’adjudicació de la directora accidental de l’Institut Dertosa i seguirà al capdavant l’actual direcció

fa 9 hores
Experts de vuit països avaluen si la nuclear d’Ascó podria operar a llarg termini
Actualitat

El Govern obre les convocatòries per repartir 35 MEUR dels Fons Nuclears

fa 9 hores
Amposta podrà tenir més de 2.000 habitatges d’ús turístic 
Actualitat

Amposta podrà tenir més de 2.000 habitatges d’ús turístic 

fa 10 hores
La 32a Mostra de Jazz de Tortosa arrenca amb un emotiu homenatge a Leonardo Escoda
Actualitat

La 32a Mostra de Jazz de Tortosa arrenca amb un emotiu homenatge a Leonardo Escoda

fa 10 hores
Protesta de l’institut Dertosa davant d’Educació pel conflicte per la direcció accidental
Actualitat

Protesta de l’institut Dertosa davant d’Educació pel conflicte per la direcció accidental

fa 3 dies
Gairebé el 85% de les oliveres monumentals de Catalunya es concentren al Montsià
Actualitat

Gairebé el 85% de les oliveres monumentals de Catalunya es concentren al Montsià

fa 3 dies
Trinchan demana ‘prudència’ davant el projecte de gigafactoria, un ‘punt d’inflexió’ a la Ribera d’Ebre
Actualitat

Trinchan demana ‘prudència’ davant el projecte de gigafactoria, un ‘punt d’inflexió’ a la Ribera d’Ebre

fa 3 dies
Gaseni (ERC) demana anar a una i ‘no fer política’ davant les amenaces al sector pesquer
Actualitat

Gaseni (ERC) demana anar a una i ‘no fer política’ davant les amenaces al sector pesquer

fa 3 dies
El festival Proto-fest girarà al voltant de l’experimentació artística i la creativitat
Actualitat

El festival Proto-fest girarà al voltant de l’experimentació artística i la creativitat

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Educació suspèn l’adjudicació de la directora accidental de l’Institut Dertosa i seguirà al capdavant l’actual direcció
  • El Govern obre les convocatòries per repartir 35 MEUR dels Fons Nuclears
  • Amposta podrà tenir més de 2.000 habitatges d’ús turístic 

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ