• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Tortosa instal·la plaques solars a l’escola dels Reguers i també ho farà a La Mercè

per Redacció
28 de març de 2022
Reading Time: 2 mins read
0 0
0
Tortosa instal·la plaques solars a l’escola dels Reguers i també ho farà a La Mercè

Domingo Tomàs, Anna Rehues i Meritxell Roigé, a l'escola dels Reguers. // CEDIDA.

L’escola d’educació infantil i primària Sant Antoni Abat, al poble dels Reguers, és la primera del municipi de Tortosa que pot abastir-se energèticament de manera autosuficient. Segons l’Ajuntament, esta setmana ha de quedar finalitzada la instal·lació de vuit plaques solars al sostre que, amb la instal·lació d’una caldera de biomassa en funcionament des de fa pocs anys, permet que l’escola puga produir de manera sostenible l’energia que necessita per al seu funcionament. La instal·lació a l’escola dels Reguers consisteix en vuit plaques solars amb una potencia de 3,56 quilowats. Això permet generar un estalvi energètic d’11.600 kW/h anuals, que es tradueix en un estalvi d’1,6 tones de CO2.

L’alcaldessa de Tortosa, Meritxell Roigé, acompanyada de l’alcaldessa pedània dels Reguers, Anna Rehues, i el regidor de Serveis, Domingo Tomàs, han visitat la instal·lació. “Continuem avançant en la voluntat de fer que el municipi siga més sostenible, complint així els Objectius de Desenvolupament Sostenibles 2030 que marca l’Acord per a Una Ciutat Verda, impulsat per la Unió Europea, al qual l’Ajuntament de Tortosa ens hem adherit”, ha apuntat Roigé. En este sentit, ha recordat que la instal·lació d’una caldera de biomassa ja va permetre substituir el gasoil com a combustible i que, ara, la instal·lació de les plaques solars, unides a la renovació de l’enllumenat de l’equipament per lluminàries LED, permet tenir “una escola totalment sostenible i verda”. “Aconseguim una escola més verda, que potencia l’ús de les energies renovables, i a la vegada podem transmetre estos valors de la sostenibilitat a l’alumnat de l’escola”, ha conclòs Roigé.

Anunci

Per la seua banda, Rehues s’ha mostrat satisfeta perquè l’escola del poble puga disposar d’una instal·lació d’esta mena. “Li dona valor a l’escola rural, que és el cor del poble. L’efecte del despoblament que afecta a altres municipis s’incrementa si no poden mantindre l’escola. Amb esta actuació, potenciem el valor del centre i seguim avançant en les accions com a poble verd, que també hem desenvolupat, per exemple, amb la potenciació del barranc”, ha detallat l’alcaldessa dels Reguers.

A continuació, també s’iniciarà la instal·lació de plaques solars a l’escola de la Mercè. En este cas, el nombre de plaques instal·lades és d’una trentena, amb la qual cosa s’aconseguirà un estalvi molt superior. Roigé ha apuntat que el govern de Tortosa està preparant un projecte per a instal·lar plaques solars en una vintena d’equipaments municipals, amb l’objectiu de seguir potenciant una ciutat és verda i sostenible.

*També podeu veure el vídeo de Canal 21 Ebre:

Tags: Anna RehuesBaix EbreDomingo TomàsEls ReguersEscola La MercèMedi AmbientMeritxell RoigéSocietatTortosa

Anunci

Related Posts

Territori tancarà l’accés motoritzat al Parc Natural dels Ports durant l’eclipsi solar
Actualitat

Territori tancarà l’accés motoritzat al Parc Natural dels Ports durant l’eclipsi solar

fa 11 hores
Junts per Tortosa critica el retard del segon aparcament d’Adif i l’Ajuntament ho atribueix a la calor
Actualitat

Junts per Tortosa critica el retard del segon aparcament d’Adif i l’Ajuntament ho atribueix a la calor

fa 12 hores
La realitat virtual aterra a Bot de la mà del festival in-FCTA
Actualitat

La realitat virtual aterra a Bot de la mà del festival in-FCTA

fa 13 hores
Amposta culmina la rehabilitació de les Cases del Castell on s’ubicarà l’Oficina de Turisme
Actualitat

Amposta culmina la rehabilitació de les Cases del Castell on s’ubicarà l’Oficina de Turisme

fa 1 dia
Matemàtiques recreatives dominicals (137)
Actualitat

La superfície rehabilitada creix un 45% a les Terres de l’Ebre

fa 1 dia
La delegació del Govern destaca que el Pla de Pobles facilitarà l’accés dels municipis petits a les subvencions
Actualitat

La delegació del Govern destaca que el Pla de Pobles facilitarà l’accés dels municipis petits a les subvencions

fa 1 dia
Roigé obté llum verd d’Urbanisme per poder ampliar l’auditori de Tortosa
Actualitat

Junts per Tortosa qüestiona l’execució de les millores del Felip Pedrell i el govern defensa que s’ha complert el contracte

fa 2 dies
Santa Bàrbara proposa un antic abocador municipal per assumir la quota de renovables del PLATER
Actualitat

Santa Bàrbara proposa un antic abocador municipal per assumir la quota de renovables del PLATER

fa 2 dies
Terra Alta Viva exigeix aturar ‘l’espoli i la destrucció de la comarca’, després de l’aprovació de tres noves centrals eòliques
Actualitat

La Terra Alta reclama una moratòria eòlica i prioritzar la repotenciació dels parcs existents

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Territori tancarà l’accés motoritzat al Parc Natural dels Ports durant l’eclipsi solar
  • Junts per Tortosa critica el retard del segon aparcament d’Adif i l’Ajuntament ho atribueix a la calor
  • La realitat virtual aterra a Bot de la mà del festival in-FCTA

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ