• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Bel, sobre el cas Pegasus: ‘En qualsevol lloc del món seria una qüestió d’estat’

El diputat del PDeCAT va rebre els primers atacs quan era alcalde de Tortosa, durant els mesos del referèndum de l'1-O

per Gustau Moreno
20 d'abril de 2022
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

Ferran Bel ha tornat a reclamar este dimecres una investigació per aclarir totes les responsabilitats del cas d’espionatge massiu amb el programa Pegasus, que ha afectat almenys 65 persones vinculades amb l’independentisme. El diputat del PDeCAT ha estat un dels espiats a través del seu telèfon mòbil. Segons Bel, és un fet sense precendents, que seria una “qüestió d’estat” en qualsevol democràcia, que haurien d’aclarir el govern de l’Estat, el Congrés dels Diputats i la Fiscalia. “Jo ahir li deia al senyor Pedro Sánchez que vull pensar que no en sabia res, o que no n’era responsable. Però ell sí que és responsable que a aquestes 65 persones se’ns digui, per part de l’Estat, què ha passat, per què ha passat i quins han estat els autors materials d’aquest delicte”, ha afirmat Bel. “Si això passa a 65 periodistes, a 65 polítics andalusos o a 65 altres persones, a qualsevol lloc del món això seria una qüestió d’estat, sempre que fos qualsevol lloc del món amb un estat de dret que el sustentés”, ha lamentat l’exalcalde de Tortosa.

Durant una entrevista a Canal 21 Ebre, Bel ha remarcat que l’espionatge hauria de tenir conseqüències jurídiques, però també responsabilitats polítiques que s’han de depurar. A més, ha assenyalat que el Congrés dels Diputats també ha d’actuar, tenint en compte que quatre dels espiats són diputats. Bel ha afirmat que això és “gravíssim” per la qualitat democràtica de l’estat de dret. “S’han escoltat converses sense cap autorització judicial, cosa que és gravíssima. A més, a través d’aquest mecanisme, t’entren al teu dispositiu i tenen accés a tota la informació, des de comptes bancaris al correu electrònic, missates, fotografies, arxius que guardes al núvol a través del telèfon… La situació és gravíssima”, ha insistit Bel. “Però no per les persones que hem estat espiades, o per al moviment independentista que ha estat absolutament atacat, sinó que és gravíssim per la qualitat i la salut democràtica de l’estat de dret”, ha remarcat.

Anunci

Bel també ha explicat que se’l va espiar ja sent diputat a Madrid i quan encara era alcalde de Tortosa, durant l’època del referèndum de l’1 d’Octubre. Tot i que abans ja se li havia advertit d’un possible seguiment, va ser fa uns mesos que va poder confirmar-ho. “Vaig tenir un primer contacte abans de Nadal, en què se’m va advertir que era possible que fos una de les persones que havia estat objecte d’aquests atacs. Posteriorment, després de Nadal, és quan vam sotmetre el dispositiu a una comprovació per part d’algun dels tècnics, que de seguida em va dir que estava claríssim que havia sigut atacat, per diversos missatges que van trobar. I després ens van fer generar uns arxius de comprovació dels mateixos dispositius, i ja se’ns va explicar l’abast del que podria haver estat”, ha detallat Bel.

A la llista de persones espiades també figuren els científics tortosins Elías Campo i Maria Cinta Cid, que són els pares d’Elies Campo, un dels experts de l’organitzacio Citizen Lab que ha investigat el ciberespionatge, i que també hauria estat víctima des mateixos atacs. De fet, a Bel li sorprèn relativament, que formen part de la llista de persones atacades amb el programa Pegasus, ja que el mateix Campo és un dels signants de l’informe de Citizen Lab i la Universitat de Toronto. “És qui ha fet la major part del treball de camp aquí a Catalunya”, ha explicat Bel.

Finalment, el diputat del PDeCAT ha rebutjat les primeres explicacions de la portaveu del govern espanyol, i creu que està autoinculpant el mateix Estat quan diu que el cas Pegasus es tracta d’una informació protegida pel secret d’estat. Segons Bel, si el cas no té cap conseqüència, serà una mala notícia per a tothom.

*També podeu veure l’entrevista íntegra:

Tags: Baix EbreCatalunyaElías CampoElies CampoEspanyaFerran BelMaria Cinta CidPDeCATPegasusPolíticaTortosa

Anunci

Related Posts

Unes 150 persones constitueixen a Jesús la Plataforma pel Territori contra el model del PLATER
Actualitat

Unes 150 persones constitueixen a Jesús la Plataforma pel Territori contra el model del PLATER

fa 15 hores
Trànsit preveu una mobilitat majoritàriament de proximitat per l’eclipsi i reforça el control a l’AP-7
Actualitat

Trànsit preveu una mobilitat majoritàriament de proximitat per l’eclipsi i reforça el control a l’AP-7

fa 15 hores
Els Mossos d’Esquadra incorporen 77 nous agents al Camp de Tarragona i a les Terres de l’Ebre
Actualitat

700 Mossos reforçaran el dispositiu de trànsit per l’eclipsi a l’Ebre, Tarragona i Ponent

fa 15 hores
Manolo Ripollès porta a Lo Pati una mirada crítica sobre les ferides de la natura
Actualitat

Manolo Ripollès porta a Lo Pati una mirada crítica sobre les ferides de la natura

fa 18 hores
Tortosa amplia fins al 3 de novembre les obres de la coberta del pavelló del Temple
Actualitat

Tortosa amplia fins al 3 de novembre les obres de la coberta del pavelló del Temple

fa 2 dies
El PLATER rep més de 12.000 al·legacions i el Govern obrirà un segon període de participació
Actualitat

El PLATER rep més de 12.000 al·legacions i el Govern obrirà un segon període de participació

fa 2 dies
L’eclipsi total de 1905 que va donar projecció internacional a l’Observatori de l’Ebre
Actualitat

L’eclipsi total de 1905 que va donar projecció internacional a l’Observatori de l’Ebre

fa 2 dies
‘Gamberra’ triomfa a la desena edició de l’In-FCTA amb els premis a millor curt i millor direcció
Actualitat

‘Gamberra’ triomfa a la desena edició de l’In-FCTA amb els premis a millor curt i millor direcció

fa 2 dies
El Ministeri de Cultura destina 550.000 euros al patrimoni i les entitats musicals d’Amposta
Actualitat

El Ministeri de Cultura destina 550.000 euros al patrimoni i les entitats musicals d’Amposta

fa 4 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Unes 150 persones constitueixen a Jesús la Plataforma pel Territori contra el model del PLATER
  • Trànsit preveu una mobilitat majoritàriament de proximitat per l’eclipsi i reforça el control a l’AP-7
  • 700 Mossos reforçaran el dispositiu de trànsit per l’eclipsi a l’Ebre, Tarragona i Ponent

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ