• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

L’ONU tria Terres de l’Ebre per analitzar el canvi climàtic, el despoblament o el futur energètic

per ACN
26 d'abril de 2022
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

 Les Terres de l’Ebre és el territori escollit per l’Organització de Nacions Unides (ONU) per fer una prova pilot per analitzar reptes de la zona com el canvi climàtic, el despoblament, l’escenari post-nuclear i el turisme sostenible. L’organisme de Nacions Unides per als assentaments urbans, ONU-Hàbitat, estudiarà l’ecosistema de municipis i la diversitat de les quatre comarques ebrenques en el primer estudi que no se centra en una ciutat en concret. El Govern ha viatjat a Nova York per firmar un conveni amb l’ens que rebrà 300.000 euros públics l’any durant els pròxims quatre exercicis. L’objectiu del projecte és proposar recomanacions per fer front al futur de la regió i crear una eina d’anàlisi aplicable a altres entorns similars.

El vicepresident del Govern i conseller de Territori i Polítiques Digitals, Jordi Puigneró, s’ha desplaçat als Estats Units per rubricar l’acord amb la directora executiva d’ONU-Hàbitat, Maimunah Mohd Sharif. “És un ecosistema que ens permet treballar d’una forma integral i això ha estat molt ben vist per l’ONU i per això el primer programa d’un territori serà a les Terres de l’Ebre”, ha dit Puigneró, abans de trobar-se amb Sharif.

Anunci

El conseller ha remarcat la importància d’aquest conveni i ha recordat que, a l’hora de planificar l’urbanisme futur, no tot passa en una ciutat sinó que cal contemplar ecosistemes de municipis ancorats en un territori molt divers.

La raó per la qual el Govern i ONU-Hàbitat han triat les Terres de l’Ebre és perquè consideren que facilita la comparació amb altres regions, pels reptes de l’ecosistema del Delta, per la presència de centrals nuclears d’Ascó i Vandellòs, pel despoblament de les comarques d’interior i perquè és una zona on conviuen economia tradicional amb noves oportunitats econòmiques com les que ofereix el teletreball i la nova economia digital.

L’anàlisi del Montsià, la Ribera d’Ebre, la Terra Alta i el Baix Ebre que farà l’organisme de l’ONU es dividirà en diferents fases. En un inici es recollirà informació dels elements territorials i urbans –aigua, infraestructura, estructura social, etc–  amb uns indicadors que s’han aplicat a escala ciutat i que ara s’hauran de treballar en un conjunt de municipis.

Més tard, hi haurà un procés d’anàlisi i d’elaboració d’una diagnosi per acabar tenint accions concretes d’implementació al territori. “L’objectiu final és accelerar accions en aquesta dècada fins al 2030”, ha dit Rosa Suriñach, membre de l’oficina d’ONU-Hàbitat a Barcelona.

La iniciativa vol reforçar els governs locals i, d’altra banda, desenvolupar una eina digital de diagnosi exhaustiva d’una regió que desprès es farà servir “com a referent per altres territoris del món” amb reptes semblants, ha explicat Maria Galindo, directora general de Nació Digital i Agenda Urbana, que qualifica el projecte de “gran oportunitat”.

Per fer possible aquesta iniciativa, la Generalitat destinarà 1,2 milions d’euros a ONU-Hàbitat.

Les Terres de l’Ebre, un referent mundial

Després de set anys a Barcelona, ONU-Hàbitat s’ha trobat amb la necessitat d’ampliar el projecte, fins ara centrat en estudiar ciutats.

L’organisme té interès a comparar els resultats de l’anàlisi de les Terres de l’Ebre amb altres regions del món que, segons Suriñach, “segurament no seran tan desenvolupades i tindran uns reptes més elevats de canvi climàtic i de construcció de la resiliència”.

La metodologia servirà per aterrar i concretar l’agenda urbana, un dels principals reptes dels grans acords a escala multilateral. Catalunya és de les primeres regions al món que ha fet l’exercici de localitzar la nova agenda urbana”, seguint els criteris que marca l’organisme. “És un dels Governs amb què Nacions Unides té una relació molt estreta”, ha subratllat.

Tags: Canvi climàticDespoblamentEconomiaEnergiaGeneralitat de CatalunyaJordi PuigneróNacions UnidesONUSocietatTerres de l'Ebre

Anunci

Related Posts

Espanya aconsegueix 143 dies de pesca al Mediterrani el 2026
Actualitat

Espanya aconsegueix 143 dies de pesca al Mediterrani el 2026

fa 3 hores
La Plataforma per un Nou Hospital a l’Ebre celebra la represa de les obres al Verge de la Cinta però reclama no aturar el nou centre
Actualitat

La Plataforma per un Nou Hospital a l’Ebre celebra la represa de les obres al Verge de la Cinta però reclama no aturar el nou centre

fa 4 hores
La PDE alerta que flexibilitzar la Directiva Marc de l’Aigua posaria en risc els ecosistemes del riu Ebre i el Delta
Actualitat

La PDE alerta que flexibilitzar la Directiva Marc de l’Aigua posaria en risc els ecosistemes del riu Ebre i el Delta

fa 6 hores
ERC reclama al Senat mesures urgents per protegir el sector apícola davant la competència deslleial de la mel ucraïnesa
Actualitat

ERC reclama al Senat mesures urgents per protegir el sector apícola davant la competència deslleial de la mel ucraïnesa

fa 7 hores
Desmantellada una plantació de marihuana a Tortosa amb més de mil plantes
Actualitat

Desmantellada una plantació de marihuana a Tortosa amb més de mil plantes

fa 1 dia
Tortosa confirma una segona mort entre els contagiats de covid-19 de l’hospital de Jesús
Actualitat

L’Hospital de la Santa Creu de Jesús situa el pacient al centre en la humanització de les cures

fa 1 dia
Trens Dignes celebra l’impuls del Corredor Mediterrani però exigeix garanties de connexió per a les Terres de l’Ebre
Actualitat

Trens Dignes celebra l’impuls del Corredor Mediterrani però exigeix garanties de connexió per a les Terres de l’Ebre

fa 2 dies
El projecte d’ampliació de l’Hospital de Tortosa s’adapta per preservar les restes del turó del Sitjar sense nova licitació
Actualitat

El projecte d’ampliació de l’Hospital de Tortosa s’adapta per preservar les restes del turó del Sitjar sense nova licitació

fa 2 dies
El sector pesquer rebutja la proposta europea de quotes al Mediterrani: ‘És com enviar-nos a casa’
Actualitat

El sector pesquer rebutja la proposta europea de quotes al Mediterrani: ‘És com enviar-nos a casa’

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Espanya aconsegueix 143 dies de pesca al Mediterrani el 2026
  • La Plataforma per un Nou Hospital a l’Ebre celebra la represa de les obres al Verge de la Cinta però reclama no aturar el nou centre
  • La PDE alerta que flexibilitzar la Directiva Marc de l’Aigua posaria en risc els ecosistemes del riu Ebre i el Delta

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ