• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Pallarès (Junts) afirma que Paladella (PSC) ‘té raó’ sobre el Fons de Transició Nuclear

per Gustau Moreno
25 d'octubre de 2022
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

L’encara director de l’Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l’Ebre (Idece), Xavier Pallarès, ha posat en qüestió que el Fons de Transició Nuclear només estiga finançat amb el 20% del nou impost, tal i com ha previst la Generalitat. Durant una entrevista a Canal 21 Ebre, Pallarès fins i tot ha donat la raó al diputat socialista Joaquim Paladella, que en breu tornarà a portar al Parlament una moció perquè el territori puga rebre, almenys, el 50% de la recaptació de l’impost. Unes paraules insòlites, tenint en compte la rivalitat històrica entre Pallarès i l’alcalde de Batea. “En este tema, concretament, la culpa no és tant de Madrid”, ha ironitzat Pallarès.

Precisament, este dimarts Paladella ha registrat al Parlament una proposta de modificació de la llei del fons nuclear. “Ja sabeu les meues discripàncies amb Paladella, no sóc jo qui l’ha de lloar. Però en este tema, crec que té raó”, ha assegurat Pallarès. “Si realment podem assumir el 50%, com a mínim, esgotem totes les possibilitats”, ha remarcat, tot abans d’assenyalar que està dolgut perquè l’Idece havia quedat al marge de la gestió del Fos de Transició Nuclear, mentre que amb l’antic impost nuclear sí que havia de participar-hi. “Abans l’Idece hi era present, i ara ha sigut de ser a base d’esmenes que l’Idece també hi siga present”, ha apuntat.

Anunci

També es tracta d’un canvi de discurs per part de Junts, ara fora del Govern. Pallarès ha expressats tots els seus dubtes sobre el Fons de Transició Nuclear. “No estic gaire d’acord amb la governança. No em vull avançar, però crec que veurem coses”, ha pronosticat. A més, Pallarès s’ha preguntat per què no pot ser que almenys el 50% dels diners recaptats es destinen al territori, i finalment també ha demanat més pes per als alcaldes d’Ascó i l’Hospitalet de l’Infant i Vandellòs, que són els dos municipis que tenen les centrals.

Pallarès, que va fer campanya activa perquè Junts per Catalunya es quedés al govern amb Esquerra, ha dit que no serà impossible, però sí “molt complicat” que el seu partit acabe aprovant els pressupostos de la Generalitat per al 2023. Amb tot, ha defensat que puga haver-hi directors dels serveis territorials de Junts que puguen continuar, si els republicans opten per mantenir-los en el càrrec. Quant al seu futur polític, l’exalcalde d’Arnes ha descartat tornar a la política municipal, i ha apuntat que podria tornar al món de l’ensenyament o bé dedicar-se als negocis familiars. 

*També podeu veure l’entrevista íntegra:

Tags: Fons de transició nuclearGeneralitat de CatalunyaJunts per CatalunyaJuntsXCatPolíticaTerres de l'EbreXavier Pallarès

Anunci

Related Posts

El Ministeri de Cultura destina 550.000 euros al patrimoni i les entitats musicals d’Amposta
Actualitat

El Ministeri de Cultura destina 550.000 euros al patrimoni i les entitats musicals d’Amposta

fa 24 hores
Territori tancarà l’accés motoritzat al Parc Natural dels Ports durant l’eclipsi solar
Actualitat

Territori tancarà l’accés motoritzat al Parc Natural dels Ports durant l’eclipsi solar

fa 2 dies
Junts per Tortosa critica el retard del segon aparcament d’Adif i l’Ajuntament ho atribueix a la calor
Actualitat

Junts per Tortosa critica el retard del segon aparcament d’Adif i l’Ajuntament ho atribueix a la calor

fa 2 dies
La realitat virtual aterra a Bot de la mà del festival in-FCTA
Actualitat

La realitat virtual aterra a Bot de la mà del festival in-FCTA

fa 2 dies
Amposta culmina la rehabilitació de les Cases del Castell on s’ubicarà l’Oficina de Turisme
Actualitat

Amposta culmina la rehabilitació de les Cases del Castell on s’ubicarà l’Oficina de Turisme

fa 3 dies
Matemàtiques recreatives dominicals (137)
Actualitat

La superfície rehabilitada creix un 45% a les Terres de l’Ebre

fa 3 dies
La delegació del Govern destaca que el Pla de Pobles facilitarà l’accés dels municipis petits a les subvencions
Actualitat

La delegació del Govern destaca que el Pla de Pobles facilitarà l’accés dels municipis petits a les subvencions

fa 3 dies
Roigé obté llum verd d’Urbanisme per poder ampliar l’auditori de Tortosa
Actualitat

Junts per Tortosa qüestiona l’execució de les millores del Felip Pedrell i el govern defensa que s’ha complert el contracte

fa 4 dies
Santa Bàrbara proposa un antic abocador municipal per assumir la quota de renovables del PLATER
Actualitat

Santa Bàrbara proposa un antic abocador municipal per assumir la quota de renovables del PLATER

fa 4 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • 115 dies
  • El Ministeri de Cultura destina 550.000 euros al patrimoni i les entitats musicals d’Amposta
  • Territori tancarà l’accés motoritzat al Parc Natural dels Ports durant l’eclipsi solar

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ