• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Elena es compromet des de l’Ametlla de Mar a reforçar la Policia Marítima dels Mossos

per ACN
4 de novembre de 2022
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

La policia marítima dels Mossos d’Esquadra tindrà més efectius, més seus, més embarcacions i una cobertura 24 hores en una segona fase sense data. El conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena, ha reconegut que no hi ha calendari per completar el desplegament, però sí el compromís de reforçar la unitat de manera progressiva amb la incorporació de nous agents al cos –uns 800 cada any fins al 2030-. Elena ha destacat “la molt bona feina” que ha fet la unitat aquest estiu amb més de 2.500 hores de patrullatge, més de 300 identificacions, 40 assistències. Actualment, la policia marítima dels Mossos compta amb una cinquantena d’agents, tres seus i quatre embarcacions. Fan serveis en horari diürn o actuacions especials.

El conseller Joan Ignasi Elena ha fet balanç des de l’Ametlla de Mar, al Baix Ebre, del Pla d’Estiu de la nova policia marítima dels Mossos d’Esquadra. Elena ha anunciat una segona fase per completar el desplegament i oferir uns serveis i una cobertura 24 hores. Elena ha defensat que la policia catalana “també ha de ser al mar” per garantir “drets i llibertat” i ser una policia integral “que té totes les competències” – al litoral català són administratives-, i “les exerceix plenament”.

Anunci

La unitat marítima dels Mossos ha fet durant l’estiu més de 2.500 hores de patrullatges, però ja havia fet més de 2.300 actuacions i serveis en el primer semestre d’enguany. Té ara tres seus a Palamós, Vilanova i la Geltrú i a l’Ametlla de Mar, i se’n va anunciar una quarta a Barcelona fa uns mesos.

Montserrat Escudé, portaveu del cos, ha destacat que la unitat “avança i es consolida al territori”, i que es posiciona en l’àmbit seguretat. Per exemple, la policia marítima “ha incorporat” també la figura del rescatador aprofitant que els integrats de la unitat disposen de formació especifica en capacitació en les emergències.

Les actuacions es fan en vigilància d’espais naturals marítims, a ports i platges, cobertura d’esdeveniments esportius i lúdics, auxili d’usuaris del mar en situacions de perill i risc per la seva integritat física, així com per donar resposta a “problemàtiques sobrevingudes” com la preservació o rescat d’espècies marines amb dificultats al seu hàbitat. “El reforç de la seguretat es fa de manera transversal amb responsables dels espais naturals, també amb Ports de la Generalitat, i amb els altres cossos de seguretat”, ha detallat Escudé.

De les intervencions de l’estiu, s’ha destacat el desallotjament d’una acampada il·legal amb ciutadans francesos a Cap de Creus, un operatiu –conjuntament amb la policia local- per garantir el compliment de la normativa en l’ús de motos aquàtiques a Salou, el rescat d’una persona que va caure d’un catamarà a Castelldefels i el d’un catamarà que estava a punt de estavellar-se a les roques a la platja del Bogatell de Barcelona.

Tags: Baix EbreGeneralitat de CatalunyaJoan Ignasi ElenaL'Ametlla de MarMossos d'EsquadraPolicia MarítimaSocietat

Anunci

Related Posts

Deltebre capta més d’1 milió d’euros europeus per modernitzar la xarxa d’aigua
Actualitat

Deltebre capta més d’1 milió d’euros europeus per modernitzar la xarxa d’aigua

fa 5 hores
La Diputació impulsarà la variant de la TV-3313 per treure els camions del centre d’Ulldecona
Actualitat

La Diputació impulsarà la variant de la TV-3313 per treure els camions del centre d’Ulldecona

fa 1 dia
Amposta inaugura la nova seu de Creu Roja per reforçar l’atenció social
Actualitat

Amposta inaugura la nova seu de Creu Roja per reforçar l’atenció social

fa 1 dia
Litterarum arrenca a Tortosa amb un homenatge a Vicent Torrent i la seua obra
Actualitat

Litterarum arrenca a Tortosa amb un homenatge a Vicent Torrent i la seua obra

fa 1 dia
El tren turístic de Tortosa s’exposa a Expoebre coincidint amb el centenari del Carrilet
Actualitat

El tren turístic de Tortosa s’exposa a Expoebre coincidint amb el centenari del Carrilet

fa 1 dia
Assaig a la URV per a l’eclipsi solar del 12 d’agost
Actualitat

Assaig a la URV per a l’eclipsi solar del 12 d’agost

fa 1 dia
Primera pedra de les obres del nou centre Barnahus per atendre víctimes de violència sexual
Actualitat

Primera pedra de les obres del nou centre Barnahus per atendre víctimes de violència sexual

fa 2 dies
El govern de Tortosa acusa Junts de voler bloquejar el pressupost del 2026
Actualitat

El govern de Tortosa acusa Junts de voler bloquejar el pressupost del 2026

fa 2 dies
Tortosa impulsa l’ampliació del campus de la URV per acollir els estudis de Medicina
Actualitat

Tortosa impulsa l’ampliació del campus de la URV per acollir els estudis de Medicina

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Deltebre capta més d’1 milió d’euros europeus per modernitzar la xarxa d’aigua
  • La Diputació impulsarà la variant de la TV-3313 per treure els camions del centre d’Ulldecona
  • Amposta inaugura la nova seu de Creu Roja per reforçar l’atenció social

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ