• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Roigé celebra les bones dades econòmiques de Tortosa, que comença el 2023 amb menys aturats

per Redacció
4 de gener de 2023
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

L’alcaldessa de Tortosa, Meritxell Roigé, s’ha mostrat este dimecres molt satisfeta de l’evolució econòmica del municipi, amb una situació laboral que acumula molts mesos de valors positius. I és que tant les dades de persones registrades al servei d’atur com el nombre d’afiliacions a la Seguretat Social mostren el creixement que dibuixa l’economia local de manera sostinguda des de fa gairebé dos anys, quan l’ascens que ja s’havia iniciat va tindre un parèntesi per les conseqüències de la pandèmia de covid-19. “Des del govern municipal hem posat molt l’accent a afavorir la creació de llocs de treball, a atraure activitats que generen oportunitats per a la ciutadania de Tortosa i a incentivar l’activitat comercial i de serveis a la ciutat”, ha apuntat Roigé.

De fet, quant al nombre d’aturats, les últimes dades publicades, corresponents al desembre, marquen la xifra més baixa d’aturats a Tortosa des del setembre del 2008. Al desembre del 2022, el nombre d’aturats a Tortosa representa un 8,2% més baix que al desembre del 2021, i si es compara amb el desembre del 2020, la disminució s’enfila fins al 25,8% A més, el comportament s’ha mantingut constant durant els últims vint mesos, quan l’atur interanual ha seguit marcant una línia descendent en comparació amb el mateix mes de l’any anterior. Actualment, hi ha 152 persones menys a l’atur que fa un any, i 594 persones menys que dos anys enrera. I tot plegat, quan la població de Tortosa ha crescut durant els últims quatre anys i és 518 persones més elevada que al 2019.

Anunci

Segons l’Ajuntament, l’altre indicador que permet analitzar la situació laboral és el nombre de persones afiliades a la Seguretat Social. Les dades també mostren valors molt positius: l’última dada coneguda, corresponent al novembre del 2022, és la més elevada de tot el període de dades conegut, des del gener del 2003. Això fa que el nombre de persones que treballen actualment siga el més alt de les últimes dos dècades. De fet, la pujada d’afiliacions a la Seguretat Social va marcar el punt d’inflexió al setembre del 2020 i des d’aleshores ha seguit una tendència interanual a l’alça. Això ha fet que tots els mesos del 2022 hagen marcat enguany el rècord, comparant-los amb els mateixos mesos dels últims vint anys.

En este sentit, Roigé ha recordat que durant els últims anys s’ha fet possible l’arribada de grans empreses, com Florette, ja plenament operativa i que en un any ha ampliat la planta i ha duplicat la producció i la plantilla. També s’ha aconseguit l’arribada de la multinacional Kronospan, que ultima la construcció per a entrar en funcionament. De la mateixa manera, l’alcaldessa també ha recordat diverses activitats comercials, com Burger King, actualment en construcció al pla parcial Portal de Ciutat Nord, o també Parfois, al centre de la ciutat, així com altres establiments que han començat l’activitat durant els últims anys a l’àmbit comercial de Tortosa.

Tags: Baix EbreEconomiaJunts per TortosaMeritxell RoigéPolíticaTortosa

Anunci

Related Posts

Jornada de retards i preocupació ferroviària a l’estació de Tortosa
Actualitat

Jornada de retards i preocupació ferroviària a l’estació de Tortosa

fa 3 hores
Ferré vol recuperar l’alcaldia d’Amposta amb les ‘tres S’: salut, serveis i seguretat
Actualitat

Ferré vol recuperar l’alcaldia d’Amposta amb les ‘tres S’: salut, serveis i seguretat

fa 3 hores
L’exalcalde de l’Ametlla de Mar nega haver rebut comissions irregulars amb Efial
Actualitat

L’exalcalde de l’Ametlla de Mar nega haver rebut comissions irregulars amb Efial

fa 3 hores
Tortosa aprovarà la cessió de solars per construir 50 d’habitatges de lloguer públic al Temple i Ferreries
Actualitat

Tortosa aprovarà la cessió de solars per construir 50 d’habitatges de lloguer públic al Temple i Ferreries

fa 4 hores
Veïns del nucli antic de Tortosa demanen patrullatges efectius contra l’incivisme
Actualitat

Veïns del nucli antic de Tortosa demanen patrullatges efectius contra l’incivisme

fa 4 hores
Dos anys sense aigua potable a les cases de Prat de Comte
Actualitat

Dos anys sense aigua potable a les cases de Prat de Comte

fa 2 dies
Un incendi obliga a evacuar 80 persones en un edifici de Ferreries a Tortosa
Actualitat

Un incendi obliga a evacuar 80 persones en un edifici de Ferreries a Tortosa

fa 2 dies
La Ràpita posa el focus en les desigualtats de les dones del món rural
Actualitat

La Ràpita posa el focus en les desigualtats de les dones del món rural

fa 2 dies
El CAT aprova un increment de la tarifa de l’1,5% per al 2027
Actualitat

El CAT aprova un increment de la tarifa de l’1,5% per al 2027

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Jornada de retards i preocupació ferroviària a l’estació de Tortosa
  • Ferré vol recuperar l’alcaldia d’Amposta amb les ‘tres S’: salut, serveis i seguretat
  • L’exalcalde de l’Ametlla de Mar nega haver rebut comissions irregulars amb Efial

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ