• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Mor el conductor de l’accident d’autocar a Freginals, on van perdre la vida 13 estudiants d’Erasmus

per ACN
8 d'abril de 2023
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
La jutgessa conclou la investigació per l’accident de Freginals i deixa el conductor de l’autocar a un pas del judici

Efectius mirant com la grua aixeca l'autobús accidentat a l'AP-7 a Freginals el 20 de març del 2016. // ACN.

El conductor de l’accident d’autocar del març del 2016 a Freginals (Montsià), on van perdre la vida 13 estudiants d’Erasmus, va morir dimecres passat d’un infart, segons ha avançat Catalunya Ràdio i ha confirmat l’ACN.

La mort del xofer, Santiago Rodríguez, tanca el procés per la via penal que estava pendent de jutjar-se, segons ha assenyalat el seu advocat, Sergi Atienza, que confia que es mantinguin els acords que per la via civil s’havia arribat amb les víctimes. Rodríguez era l’únic acusat per la via penal i la Fiscalia li demanava quatre anys de presó.

Anunci

L’escrit d’acusació argumentava que el conductor va desatendre “greument” les normes de seguretat posant-se al volant de l’autocar cansat i amb son de tornada de les Falles de València.

El bus traslladava un grup d’estudiants d’Erasmus de la Universitat de Barcelona i circulava de matinada per l’AP-7 en sentit nord quan va patir el sinistre. Diversos testimonis del supervivents van relatar que l’autocar anava fent esses, acceleracions i desacceleracions “injustificades” i, fins i tot, trepitjant les bandes rugoses de la via. En el moment dels fets, el conductor va donar negatiu a les proves d’alcoholèmia i drogues, i portava 14 anys treballant de forma indefinida a l’empresa Autocares Alejandro Tours, amb seu a Mollet del Vallès. El vehicle no presentava avaries mecàniques, tenia passada la ITV i durant l’any anterior se li havia fet el manteniment i reparacions ordinàries.

13 víctimes mortals, set de nacionalitat italiana

Arran de l’accident van perdre la vida 13 dels 59 ocupants del vehicle, i 26 persones més van quedar ferides de diversa consideració. Cap de les víctimes duia cordat el cinturó de seguretat i la majoria ocupaven la part posterior del vehicle. Les víctimes mortals van ser set noies italianes -tres de 22 anys, dos de 21 anys, una de 23 i una altra de 25-, dues noies alemanyes de 20 i 25 anys, una noia francesa de 24 anys, una uzbeka de 20 anys, una austríaca de 24 anys i una romanesa de 23.

El ministeri públic acusava el conductor de 13 delictes d’homicidi per imprudència greu i 26 delictes de lesions per imprudència greu pels quals demana 4 anys de presó; 6 anys de privació del dret a conduir vehicles a motor i ciclomotors, amb la pèrdua del permís de conduir, i 6 anys d’inhabilitació especial per a l’exercici de la professió de conductor professional.

La companyia asseguradora GES ja havia indemnitzat totalment, per la via civil, els perjudicats directes de les 13 víctimes mortals del sinistre, per la qual cosa els familiars només mantenien l’exercici de la via penal. La companyia també havia indemnitzat o consignat judicialment almenys més de mig milió d’euros a diversos ferits.

La investigació judicial de l’accident s’ha allargat durant gairebé cinc anys i la causa s’ha arxivat en tres ocasions per part de diferents instructors que han passat el jutjat número 3 d’Amposta. Després dels recursos de les acusacions particulars i Fiscalia, l’Audiència de Tarragona va decidir reobrir el cas l’octubre del 2019 i va ordenar que la jutge iniciés el procediment abreujat. La jutgessa del Penal de Tortosa va convocar totes les parts el 15 de setembre del 2022 per acordar la data d’inici del judici.

Tags: FreginalsJustíciaMontsiàSocietat

Anunci

Related Posts

L’eclipsi solar dispara les reserves turístiques a les Terres de l’Ebre
Actualitat

L’eclipsi solar dispara les reserves turístiques a les Terres de l’Ebre

fa 18 hores
El soci privat d’Aigües de Tortosa demanda a l’Ajuntament i reclama més de 700.000 euros de pèrdues
Actualitat

El soci privat d’Aigües de Tortosa demanda a l’Ajuntament i reclama més de 700.000 euros de pèrdues

fa 19 hores
Brussel·les obre la convocatòria de fons per a les gigafactories de la UE als que aspira el projecte de Móra la Nova
Actualitat

Brussel·les obre la convocatòria de fons per a les gigafactories de la UE als que aspira el projecte de Móra la Nova

fa 19 hores
Junts per Tortosa denuncia la pèrdua tres noves subvencions pel govern municipial
Actualitat

Junts per Tortosa denuncia la pèrdua tres noves subvencions pel govern municipial

fa 22 hores
Agricultura reactiva i amplia en més de 90 hectàrees el regadiu de Vingalis
Actualitat

Agricultura reactiva i amplia en més de 90 hectàrees el regadiu de Vingalis

fa 2 dies
Tortosa surt de la llista de zones amb un mercat residencial tens i no tindrà topall al preu dels lloguers
Actualitat

Tortosa surt de la llista de zones amb un mercat residencial tens i no tindrà topall al preu dels lloguers

fa 2 dies
A concurs les obres per obrir Tortosa al riu
Actualitat

A concurs les obres per obrir Tortosa al riu

fa 2 dies
Tortosa i els cinc pobles presenten al·legacions al PLATER per a la implantació de renovables
Actualitat

Tortosa i els cinc pobles presenten al·legacions al PLATER per a la implantació de renovables

fa 2 dies
El Govern destina 2 MEUR per adquirir i enderrocar les cases del barranc del Llop d’Alcanar
Actualitat

El Govern destina 2 MEUR per adquirir i enderrocar les cases del barranc del Llop d’Alcanar

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • ‘Avancem amb la cultura, defugim de la demagògia’, per Jordi Jordan
  • L’eclipsi solar dispara les reserves turístiques a les Terres de l’Ebre
  • El soci privat d’Aigües de Tortosa demanda a l’Ajuntament i reclama més de 700.000 euros de pèrdues

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ