• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

Votem no a la crueltat?

per Brian Cutts
30 d'abril de 2023
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
La Coordinadora per l’Abolició dels Correbous assegura que ha influït perquè enguany no se celebrin actes taurins

Una imatge en un acte taurí, captada per la Coordinadora per l’Abolició dels Correbous de Catalunya (CACC).

Els carrers ja fan olor a eleccions municipals; obres públiques a dojo, candidats i amics saludant-te efusivament, gent mirant quines persones noves es posen a cada llista… estem davant de la festa de la democràcia, com diuen. Benvinguda sigui. Després, malauradament, no ens deixaran participar gaire en la política local fins que tornen a necessitar els vots, però vaja, és millor això que no res.

Quan arriben les eleccions, veig que hi ha gent que les agafa com el futbol, sempre a favor del seu equip-partit, i no cal donar-hi més voltes. Altra gent van canviant de vot segons els plats que ofereixen cada partit. Jo soc d’aquest segon grup – segueixo fent allò que em van ensenyar a l’institut i a casa, de mirar sense pre-condicions les opcions que hi ha i allò que proposen tots, i llavors triar. De fet, calculo que he votat com a mínim quatre partits diferents en diferents moments de la vida.

Anunci

Davant de les eleccions locals, hi juguen moltes coses a l’hora de decidir; una barreja d’allò que pensem de les persones que es presenten, ja que sovint les coneixem, i dels canvis que volen fer a la ciutat. Temes més grans potser sovint queden aparcats fins les eleccions nacionals, però hi ha temes significatius que poden influir en qualsevol decisió i elecció, tant local com nacional, i us animo a reflexionar una mica sobre un tema en concret…

Des de fa uns anys cap aquí, les “festes” amb bous estan vivint un nou boom, amb més actes i més diners públics invertits en maltractar animals en nom d’una suposada diversió. S’ha parlat molt sobre els motius per acabar amb aquesta ‘festa’, i per tant no m’allargaré ara repetint tots els arguments, sinó que en faré un petit resum de tres punts claus. En primer lloc, pagar la crueltat i violència amb diners públics em sembla surrealista i fora de lloc. Segon, molts partits s’omplen la boca dient que estan a favor dels drets dels animals, però a l’hora de la realitat (bous, gossos de caça…) passen d’ells olímpicament en una mostra clara d’hipocresia i menyspreu de cara als seus votants. Però, potser el punt més greu, en la meva opinió, és quan sento parlar a jóvens que han anat als bous… ensenyar els joves que la crueltat i el maltractament és ‘divertit’ no ens pot aportar res de bo a la societat, tal com podeu imaginar. No cal ser Einstein. Per a acabar-ho d’adobar, precisament aquesta setmana he vist que fins i tot han fet una xerrada promovent la ‘festa’ en un institut ebrenc, cosa que els Serveis Territorials d’Educació em van dir que no passaria quan els vaig consultar l’any passat! Sembla que anem al revés si ara permetem normalitzar la crueltat dins dels centres educatius.


Per això, animo a tots els partits a dir prou en els seus programes electorals; que ja n’hi ha prou d’aquesta barbaritat. Sovint quan demanes això als companys i amics dels partits, salten veus dient que alguns polítics no estan a favor dels bous en privat però que no volen perdre vots. Em sembla lamentable si és així. Que vulguen permetre un espectacle públic basat en la crueltat només perquè pensen que guanyaran quatre vots dels exaltats que fan soroll, és molt trist. 

I als votants, us deixo la mateixa reflexió. Mirem els programes electorals; qui farà un hospital, un servei de guarderia, invertir en tal cosa, etc. però no perdem de vista els temes grans de l’ètica que ens afecten a tots com a societat. Volem que els nostres jóvens aprenguin que el maltractament, la crueltat, els abusos i la falta d’empatia no ens porten pel bon camí? Pos, posem això com a prioritat a l’hora de triar un partit. Preguntem quins partits estan a favor o en contra del maltractament animal als nostres pobles – i això inclou Tortosa, on votaria jo, municipi on encara que els partits no volen parlar del tema, es fan bous en algunes de les seves EMD. És un tema bastant més important a llarg termini per a la nostra societat que asfaltar un carrer o fer una obra lleugerament diferent de la que farien els altres. Votem per acabar amb la crueltat.

*BRIAN CUTTS és professor i pare.

Tags: BousBrian CuttsDiumengeMRFOpinióPolíticaSocietat

Anunci

Related Posts

‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler
Diàleg

‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler

fa 7 hores
‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’
Diàleg

‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’

fa 7 hores
‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló
Diàleg

‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló

fa 8 hores
‘El despoblament rural’, el nou llibre d’Anton Monner amb les claus per revertir la situació
Diàleg

‘La màfia de la democràcia’, per Anton Monner

fa 8 hores
‘El tren com a injustícia a les Terres de l’Ebre’, per Daniel Gil
Diàleg

‘El tren com a injustícia a les Terres de l’Ebre’, per Daniel Gil

fa 2 dies
Gellida alerta l’independentisme d’un possible pacte PP-Vox: ‘Quant pitjor, pitjor’
Diàleg

‘La foscor d’Europa’, per Jesús Gellida

fa 1 setmana
‘Les obres d’art de Sixena, un nou exemple de catalanofòbia’ per Anton Monner
Diàleg

‘Les obres d’art de Sixena, un nou exemple de catalanofòbia’ per Anton Monner

fa 1 setmana
Matemàtiques recreatives dominicals (87)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (87)

fa 1 setmana
‘Si vis pacem, para bellum – Si vols la pau, preparat per a la guerra’, per Diana Valimanya
Diàleg

‘Sota l’ombra d’un aerogenerador: quan les ovelles ens interpel·len’, per Diana Valimanya

fa 1 setmana
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • ‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler
  • ‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’
  • ‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ