• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Tivenys, Xerta i Aldover reclamen els centres d’interpretació del riu vuit mesos després del compromís de la ministra

per ACN
7 de juliol de 2023
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
Tivenys, Xerta i Aldover reclamen els centres d’interpretació del riu vuit mesos després del compromís de la ministra

Al novembre, la ministra per a la Transició Ecològica, Teresa Ribera, es va comprometre a desencallar la cessió dels centres d’interpretació del riu Ebre dels pobles de Tivenys, Aldover i Xerta, a principis d’aquest any. Els equipaments són d’Acuamed perquè l’organisme no ha recepcionat les obres que va fer fa quinze anys. Ribera en una interpel·lació parlamentària va dir que estaven modificant el conveni amb Acuamed del 2011 per “establir les condicions” de cessió. Aquests convenis obliguen els ajuntaments a pagar el manteniment i les assegurances dels equipaments, però són molt restrictius amb els usos. Ara tornen a tenir sobre la taula una pròrroga de l’acord, però ERC insisteix que resoldre la cessió “és qüestió de voluntat política”.

Com no es recepcionaven les obre si no se cedien els centres d0interpreació dels rius als Ajuntaments de Xerta, Tivenys i Aldover, els consistoris van acceptar fer “conveni provisional” amb Acuamed, per obrir-los mentre durés el tràmit. El conveni es va signar el 2015 per quatre anys, més quatre anys prorrogables, un termini que es va esgotar el 2019. Sota l’amenaça d’Acumaed de tancar el centres si no es renovava de nou el conveni fa quatre anys i els consistoris el van tornar a signar, tot i les condicions restrictives i “els costos desproporcionats” que té.

Anunci

L’entrega d’obres continua sense fer-se, la ministra Ribera va comprometre’s a resoldre la cessió dels centres museístics a principis d’any, però l’organisme públic ha tornat a posar sobre la taula dels ajuntaments una nova renovació dels convenis. L’alcaldessa d’Aldover, Rosalia Pegueroles, ha lamentat que la situació es torni a allargar sense resoldre’s.

“Els tres ajuntaments afectats patim uns convenis en unes condicions totalment inadequades a les necessitats dels nostres municipis i només hem trobat silenci administratiu”, ha lamentat l’alcaldessa. També l’alcalde de Tivenys, Eladi Galbe, ha insistit que la limitació d’usos i activitats dels espais, “acaba perjudicant els pobles”. Només el manteniment per pintar l’edifici d’Aldover ha costat 19.000 euros, com detalla Pegueroles.

L’alcaldessa d’Aldover ha recordat que com els centres d’interpretació del riu Ebre “no estan identificats com a infraestructures individualitzades” i això dificulta la recepció al Ministeri, i posteriorment, als ajuntaments. La ministra Ribera ja va reconèixer aquesta “dificultat addicional” i va assenyalar que “la tramitació d’una modificació substantiva tan important, no era senzilla”.

En canvi, els candidats d’ERC al Congrés, Norma Pujol i Jordi Gaseni, han assenyalat que és una qüestió de “voluntat política” i que la situació “evidencia, una vegada més, l’oblit sistemàtic del govern espanyol i del PSOE cap a les Terres de l’Ebre”. “Una cosa que hauria de ser una cosa bona, es converteix en una càrrega per un municipi de la dimensió d’Aldover, Xerta o Tivenys”, ha apuntat Gaseni. “Es dilaten les coses, s’apel·la a problemes tècnics, a convenis i aquí el que hi ha és voluntat política o no n’hi ha”, ha afegit el candidat republicà al Congrés. “Dins del ministeri per a la Transició Ecològica, que és un transatlàntic, segurament, aquests tres centres d’interpretació del riu Ebre són una coseta petiteta i, en canvi, per nosaltres és una cosa molt important”, ha dit Pujol.

Tags: AldoverEladi GalbeERCJordi GaseniNorma PujolPolíticaTivenysXerta

Anunci

Related Posts

Móra d’Ebre ja té acord amb els propietaris dels terrenys del futur heliport
Actualitat

Móra d’Ebre ja té acord amb els propietaris dels terrenys del futur heliport

fa 2 dies
Els delictes penals es redueixen a Amposta i Tortosa el primer semestre del 2026
Actualitat

Els delictes penals es redueixen a Amposta i Tortosa el primer semestre del 2026

fa 3 dies
‘Tots els punts i a part’, la novel·la de la canareva Marta Sans que mostra el costat més amarg del desig
Actualitat

‘Tots els punts i a part’, la novel·la de la canareva Marta Sans que mostra el costat més amarg del desig

fa 3 dies
Batiste Forcadell serà el candidat de Junts a la Ràpita a les municipals de 2027
Actualitat

Batiste Forcadell serà el candidat de Junts a la Ràpita a les municipals de 2027

fa 3 dies
Tortosa aprova per unanimitat una moció en defensa del tren-tram de l’Ebre
Actualitat

Movem Tortosa-PSC seria la força que més creix a les properes municipals i Junts perdria dos regidors

fa 3 dies
Els Agents Rurals volen desplegar franges de protecció contra el foc per a més de 6.000 equipaments de l’Ebre
Actualitat

Els Agents Rurals volen desplegar franges de protecció contra el foc per a més de 6.000 equipaments de l’Ebre

fa 3 dies
La campanya de navegabilitat apunta a un nou rècord a l’Ebre
Actualitat

La campanya de navegabilitat apunta a un nou rècord a l’Ebre

fa 4 dies
La Taula de Consens alerta que el nou decret d’inundacions podria afectar dos terços del Delta
Actualitat

La Taula de Consens alerta que el nou decret d’inundacions podria afectar dos terços del Delta

fa 4 dies
Mar Lleixà afrontarà les eleccions de 2027 com a cap de llista d’ERC
Actualitat

Mar Lleixà afrontarà les eleccions de 2027 com a cap de llista d’ERC

fa 4 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • ‘Una fàbrica tortosina de “marcianitos” i “boleres”: Joctronic S.A.’, per Fernando Jaime Soler
  • Matemàtiques recreatives dominicals (150)
  • ‘Viatjar de Gandesa a Barcelona’, per Anton Monner

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ