L’alcalde d’Amposta, el republicà Adam Tomàs, ha avançat este dimarts que el seu govern està preparant una campanya transversal per millorar el civisme i la convivència a la ciutat, en què participen diferents àrees de l’Ajuntament. I és que després de la pandèmia han detectat un increment de l’incivisme. Durant una entrevista a Canal 21 Ebre, Tomàs també ha dit que modificaran l’ordenança municipal i que s’aplicaran sancions directes, sense haver d’obrir i tramitar un expedient.
“El que farem és modificar l’ordenança municipal de Policia i Bon Govern. Per exemple, ara quan una persona deixa una bossa de basura damunt d’una papelera que no és el lloc en la deixar, s’obri un expedient sancionador i la multa pot anar de 30 a 200 euros. Això s’ha acabat”, ha advertit Tomàs. “El que farem en la nova ordenança és determinar una sanció per acabar amb aquests actes incívics. És a dir, si tu deixes una bossa d’escombraries damunt d’una paperera, 100 euros, si tu tires un paper en terra, i m’és igual que sigui d’un caramel com d’un paper de diari, seran 50 euros. D’esta manera, la sanció serà directa, no s’obrirà cap expedient administratiu i, per tant, agilitzarem molt la sanció”, ha argumentat l’alcalde.
Segons Tomàs, també es faran campanyes de sensibilització, que inclouran aspectes com la necessitat de millorar el reciclatge de residus. “I l’altra via és la neteja. Jo crec que tothom sap que us queden 11 mesos de contracte amb l’empresa Ubaser. En estos moments estem preparant la internalització de la neteja i la jardineria amb l’empresa de serveis municipals que vam crear l’any 2018 i estem convençuts que també millorarem la neteja i d’arbrat. Per tant, al final estem emprenent accions que en un any jo crec que hem de començar a revertir esta situació”, ha assenyalat Tomàs.
D’altra banda, l’alcalde ha rebutjat que Junts per Amposta haja denunciat un augment de la inseguretat ciutadana. Tomàs ha dit que Amposta és una de les ciutats que millor està gestionant l’increment dels fets delictius que s’ha registrat arreu del país. “Amposta és la segona ciutat de més de 20.000 habitants de tota la província de Tarragona que menys fets delictius per cada 1000 habitants”, ha assenyalat l’alcalde de la capital del Montsià, que ha destacat que l’índex de delictes de la seua ciutat és inferior al de Tortosa.
Finalment, Tomàs també ha respost les crítiques per la inundació del carrer Poble Nou després de la construcció d’un pas de vianants elevat. L’alcalde ha dit que ja tenen el pressupost per solucionar-ho. Així, Tomàs ha afirmat que van pel bon camí en la millora de la xarxa de pluvials, com va quedar demostrat per la poca afectació dels aiguats del 3 de setembre al nucli urbà d’Amposta.
*També podeu veure l’entrevista íntegra:
Fes el teu comentari