• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Roigé culpabilitza ERC i la Generalitat del poc finançament de l’hospital de Jesús

per ACN
22 de març de 2024
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

L’exalcaldessa i portaveu de Junts per Tortosa, Meritxell Roigé, ha carregat contra ERC i el Govern per “retallar” les aportacions econòmiques a l’Hospital de Jesús i no dotar-lo del finançament necessari. Roigé ha respost les acusacions llançades per l’alcalde, Jordi Jordan, qui l’ha fet responsable de la “nefasta gestió” que ha portat el centre sanitari i la residència gestionades pel consistori a acumular un dèficit d’1,62 milions d’euros. Ha assegurat que durant els seus mandats els comptes es van tancar amb números positius i ha retret a l’exconsellera de Salut, Alba Vergés, que retallés en prop de 2 milions d’euros l’aportació del Programa d’Integració Assistencial del centre, un de les “principals fonts d’ingressos”.

En una compareixença aquest mateix dijous a la tarda, Roigé ha assenyalat que aquestes retallades es van produir amb l’actual tinent d’alcalde d’ERC, Mar Lleixà, ocupant el càrrec de directora territorial de Salut. Per contra, ha explicat que les gestions polítiques del govern municipal de Junts per Tortosa van permetre aconseguir finançament extraordinari per part del govern de la Generalitat per poder tancar l’any sempre en positiu.

Anunci

“Quan un és alcalde, ha de fer la feina d’alcalde, cal buscar els recursos defensant la tasca feta a l’Hospital de la Santa Creu davant d’altres administracions”, ha defensat la portaveu. Ha recordat que va acordar amb l’actual conseller de Salut, Manel Balcells, que el seu Departament resoldria aquest problema. “És evident que l’alcalde està sotmès al govern de la Generalitat i ha prioritzat els interessos de partit davant la defensa dels interessos de l’Hospital de Jesús i de l’Ajuntament de Tortosa”, ha afegit.

Jordan, que ha parlat d’ineficiència en la gestió i contractacions fora de conveni, l’ha acusat, precisament, d’intentar tapar el “dèficit estructural” que acumula la gestió del centre amb aquestes aportacions extraordinàries a final d’exercici. També ha avisat que l’actual govern municipal arribarà “fins les últimes conseqüències” a l’hora de demanar responsabilitats “si s’han fet les coses malament”.

La portaveu de Junts per Tortosa ha lamentat que s’intenti desacreditar “el bon treball dels darrers anys”. Segons ha assegurat, els comptes anuals des de 2007, quan el seu antecessor Ferran Bel va entrar el govern al capdavant de CiU, la societat que gestiona hospital i residència, GESAT, ha tingut 3,31 milions d’euros en beneficis que s’han reinvertit al propi hospital.

Tags: Baix EbreHospital de la Santa Creu de JesúsJesúsJunts per TortosaMeritxell RoigéPolíticaTortosa

Anunci

Related Posts

Roigé obté llum verd d’Urbanisme per poder ampliar l’auditori de Tortosa
Actualitat

Junts per Tortosa qüestiona l’execució de les millores del Felip Pedrell i el govern defensa que s’ha complert el contracte

fa 23 hores
Santa Bàrbara proposa un antic abocador municipal per assumir la quota de renovables del PLATER
Actualitat

Santa Bàrbara proposa un antic abocador municipal per assumir la quota de renovables del PLATER

fa 23 hores
Terra Alta Viva exigeix aturar ‘l’espoli i la destrucció de la comarca’, després de l’aprovació de tres noves centrals eòliques
Actualitat

La Terra Alta reclama una moratòria eòlica i prioritzar la repotenciació dels parcs existents

fa 23 hores
Batea es prepara per rebre 4.000 persones amb el festival Cruïlla DO Terra Alta
Actualitat

Batea confia que les al·legacions permetran modificar el PLATER

fa 2 dies
Arasa es presenta amb Junts i Juan no serà el candidat d’Esquerra a l’Ampolla
Actualitat

Francesc Arasa nega que tinga previst deixar l’alcaldia de l’Ampolla a l’octubre

fa 2 dies
‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’
Actualitat

La calor extrema provoca la pèrdua de més de 500.000 quilos de musclo al delta de l’Ebre

fa 2 dies
L’in-FCTA de Bot reivindica la descentralització cultural amb noranta films, nous talents i una secció de cinema immersiu
Actualitat

L’in-FCTA de Bot reivindica la descentralització cultural amb noranta films, nous talents i una secció de cinema immersiu

fa 3 dies
DeltaChamber tanca una edició “rodona” després de 14 dies de concerts a les Terres de l’Ebre
Actualitat

DeltaChamber tanca una edició “rodona” després de 14 dies de concerts a les Terres de l’Ebre

fa 3 dies
El quintet Montsant tanca la sisena edició del Proto-fest als Jardins del Príncep
Actualitat

El quintet Montsant tanca la sisena edició del Proto-fest als Jardins del Príncep

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Junts per Tortosa qüestiona l’execució de les millores del Felip Pedrell i el govern defensa que s’ha complert el contracte
  • Santa Bàrbara proposa un antic abocador municipal per assumir la quota de renovables del PLATER
  • La Terra Alta reclama una moratòria eòlica i prioritzar la repotenciació dels parcs existents

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ