• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Un centenar d’actes omplen el programa de la 16a edició de la Festa del Mercat a la Plaça

per Redacció
6 de maig de 2024
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

Els molins arrossers seran el símbol de la 16a edició de la Festa del Mercat a la Plaça. Al voltant d’aquesta temàtica, així com el desenvolupament de la ciutat a principis del segle XX, s’han programat un centenar d’activitats, del 16 al 19 de maig. L’alcalde, Adam Tomàs, ha afirmat que la Festa del Mercat a la Plaça és “una festa que organitza la ciutadania per a la ciutat”, fet que ha estat clau en el seu èxit, i que compta amb una àmplia gamma d’actes per a tots els públics i edats.

En homenatge al sector arrosser, la pregonera de la Festa serà la besneta del molí Adell, Clara Cervera Subirats, qui recuperarà la història de la seva família i del molí, aportant una perspectiva única de l’evolució de l’activitat amb el pas dels anys. La regidora de Cultura i Memòria Històrica, Inés Martí, recordava que “habitualment el pregoner o pregonera és una persona que recrea un personatge històric, però estem molt orgullosos que en aquesta edició sigui una veu pròpia i real”.

Anunci

Des dels espectacles a activitats gastronòmiques, jocs populars o les parades caracteritzades en l’Amposta de fa cent anys, la festa de recreació històrica tornarà a comptar amb activitats com “L’Ampolino” al Casino Recreatiu, la cursa enigmàtica “Enigma 112” o el concurs de caracterització Pepito de Canes i Lo Passeig, i també hi haurà novetats. Des de la direcció de la Festa, Pilar Segura, apuntava que “hem apostat per la diversitat i inclusió amb actes per a tothom incorporant la Trobada de jotes, amb gent d’arreu de les Terres de l’Ebre; el ball del fanalet, enfocat a adolescents; o un bingo al Casal Cívic Ruiz Salgado”. D’altra banda, la festa també es viurà als centres educatius−els de Primària, l’Institut de Tecnificació i EUSES−, ja que seran ells qui començaran amb les activitats el dimecres, 15 de maig, recuperant els jocs populars pels carrers del nucli antic.

Quant a la gastronomia, aquest any el Sopar a les fosques s’oferirà a set restaurants, la nit del dijous 16 de maig. A més, aquelles persones que participen del sopar vestits amb la indumentària tradicional i comparteixin la foto etiquetant a @turismeamposta utilitzant #FestadelMercat, entraran al sorteig d’un sopar per a dues persones en algun dels restaurants participants. Alhora, la nit del 17 tornarà a tenir lloc el Tasta el Mercat de Nit, al mercat municipal.

Paral·lelament, també s’ha impulsat una Trobada d’autocaravanes, pel qual es reobrirà temporalment l’àrea els dies de la Festa del Mercat. A més, atès que la Festa del Mercat coincidirà amb el Dia Internacional dels Museus, l’entrada al Museu de les Terres de l’Ebre serà gratuïta de divendres a diumenge.

Les activitats de la Festa del Mercat a la Plaça estan alineades amb els 17 ODS de l’Agenda 2030. Les entrades als diferents espectacles es posaran a la venda a partir del dimarts, 7 de maig, en línia amposta.cat/vendaentrades i a l’Oficina de Cultura i Festes.

Tags: Adam TomàsAmpostaCulturaFesta del Mercat a la PlaçaHistòriaInés MartíMontsiàTurisme

Anunci

Related Posts

Agents cívics informaran de la normativa de preservació i d’aparcament a la platja de l’Eucaliptus d’Amposta
Actualitat

Agents cívics informaran de la normativa de preservació i d’aparcament a la platja de l’Eucaliptus d’Amposta

fa 12 hores
Tortosa licita per 448.000 euros l’obra per fer un aparcament amb zona enjardinada als terrenys de Renfe
Actualitat

Tortosa licita per 448.000 euros l’obra per fer un aparcament amb zona enjardinada als terrenys de Renfe

fa 12 hores
Deltebre Dansa compleix 20 anys amb tallers, espectacles i artistes internacionals
Actualitat

Deltebre Dansa compleix 20 anys amb tallers, espectacles i artistes internacionals

fa 13 hores
Tortosa crea una borsa d’agents de la Policia Local i s’adhereix a la borsa de la Generalitat
Actualitat

Tortosa crea una borsa d’agents de la Policia Local i s’adhereix a la borsa de la Generalitat

fa 13 hores
Junts per Tortosa demanarà al ple de l’Ajuntament la reducció dels impostos
Actualitat

Junts per Tortosa demanarà al ple de l’Ajuntament la reducció dels impostos

fa 15 hores
Els Fons Nuclears inclouran ajuts per a nous autònoms i per a regants
Actualitat

Els Fons Nuclears inclouran ajuts per a nous autònoms i per a regants

fa 2 dies
Els treballadors de l’HTVC criden a la ciutadania a reclamar la represa de les obres d’ampliació
Actualitat

Els treballadors de l’HTVC criden a la ciutadania a reclamar la represa de les obres d’ampliació

fa 2 dies
L’elevada temperatura de l’aigua podria afectar la cria de musclo al delta de l’Ebre
Actualitat

L’elevada temperatura de l’aigua podria afectar la cria de musclo al delta de l’Ebre

fa 2 dies
Emocions expressades en cors, el nou projecte social i artístic de Cristina Jobs
Actualitat

Emocions expressades en cors, el nou projecte social i artístic de Cristina Jobs

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Agents cívics informaran de la normativa de preservació i d’aparcament a la platja de l’Eucaliptus d’Amposta
  • Tortosa licita per 448.000 euros l’obra per fer un aparcament amb zona enjardinada als terrenys de Renfe
  • Deltebre Dansa compleix 20 anys amb tallers, espectacles i artistes internacionals

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ