• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

‘Salut i territori’, per Sisco Lahosa

per Opinió
10 de maig de 2024
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
La plataforma demanarà als partits una partida de dos milions per al projecte del nou hospital, al pressupost de la Generalitat

Sisco Lahosa.

Fa uns dies, concretament el passat 23 d’abril, Jaume Padrós, president del Col·legi de Metges de Barcelona, feia una interessant reflexió al diari La Vanguardia. Situava aquesta en el context del nou procés electoral que culminarà aquest proper 12 de maig. I remarcava tot un seguit de reptes que, més enllà del nou escenari que dibuixin els resultats electorals, continuen sent “la prova del cotó” d’una política sanitària que cal afrontar amb el rigor i la seriositat que el tema comporta. El president del Col·legi de Metges de Barcelona, a partir del document ’30 mesures per enfortir el sistema de salut’, elaborat per experts anys enrere (2020), ens recorda tot un seguit de desafiaments i d’objectius pendents en l’àmbit del sistema sanitari, objectius i reptes que ara, amb motiu de les propostes i programes electorals que els diferents partits fan, no està de més recordar: “infrafinançament crònic, immobilisme d’un sotogoverno de l’Administració, la burocràcia asfixiant i la manca d’autonomia real dels professionals conviuen amb la necessitat d’enfortir les estructures de salut pública, salut mental, atenció intermèdia, docència, recerca i innovació i, sobretot, d’una atenció primària forta, resolutiva i prestigiada.”

Des de la Plataforma per un Nou Hospital Universitari de les Terres de l’Ebre compartim el crit i la demanda que des dels col·legis professionals de salut fan davant futures actuacions del nou govern de la Generalitat en l’àmbit sanitari, perquè, com bé diu el mateix Jaume Padrós: “Urgeix una mirada organitzativa diferent per l’impacte de l’envelliment de la població i de l’augment de la cronicitat i pels reptes emergents com els efectes en la salut a causa del canvi climàtic”. Tres factors que, en les nostres terres, les Terres de l’Ebre, tenen una incidència remarcada. Si a aquestes demandes hi afegim els condicionants que el mateix president del Col·legi de Metges de Barcelona prioritza, “tot això s’ha de fer mantenint l’equitat, l’accessibilitat territorial i garantint la qualitat clínica”, raó de més per ser persistents en la nostra demanda i en la insistència d’un nou replantejament en la gestió i definició d’un nou model sanitari adaptat a les necessitats de les nostres terres i la seva gent.

Anunci

Des de la Plataforma mai hem demanat un “edifici bonic” quan ens hem referit a la necessitat d’un nou hospital universitari. Compartim i hem compartit amb els professionals de la salut, que ens assessoren i ajuden, la reforma i la modernització del nostre sistema sanitari, una reforma adaptada a les nostres necessitats, en un àmbit global d’un projecte polític que compti amb el consens de tot el món sanitari, un consens que es vol, però que no s’acaba de concretar. Cal, com en l’àmbit de l’educació, que aquest consens tingui continuïtat en el temps i defineixi un projecte estable que no depengui de qui hi ha al capdavant. En els darrers 10 anys hem tingut 12 ministres de Sanitat i cinc consellers de Salut, la qual cosa comporta, si no hi ha consens, un alt risc d’inestabilitat, qüestió aquesta que ens condiciona a l’hora de delimitar uns canvis que necessiten temps.

Sanitat i educació són, sens dubte, els serveis públics que més ajuden a la cohesió social del país. Tots dos representen també uns dels motors essencials de dinamisme socioeconòmic per al nostre territori, les Terres de l’Ebre. Necessitem, per tant, que aquest consens que uns i altres han expressat a l’hora de tirar endavant el projecte de construcció del nou hospital universitari de les Terres de l’Ebre i el que aquest representa, sigui honest i generós per a que, com bé diu el doctor Jaume Padrós, “aquests acords bàsics es transformen en accions concretes”.

Tags: Baix EbreEl futur de l'HTVCHTVCNou hospitalOpinióPlataforma per un Nou Hospital de les Terres de l'EbreSalutSisco LahosaSocietatTerres de l'EbreTortosa

Anunci

Related Posts

Matemàtiques recreatives dominicals (106)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (106)

fa 2 dies
‘Sobre les darreres pluges’, per Gabriel Perles
Diàleg

‘Sobre les darreres pluges’, per Gabriel Perles

fa 2 dies
Anton Monner: ‘A la Terra Alta fem llum per a un milió d’habitants, és incomprensible’
Diàleg

‘El president Puigdemont i els incompliments del PSOE’, per Anton Monner

fa 2 dies
‘Rèplica al senyor Albacar sobre la seua proposta per a l’hospital’, per Núria Menasanch
Diàleg

‘Enfrontem la incultura i la violència amb la unió i el civisme per la Verge de la Cinta al cim de Caro’ per Núria Menasanch

fa 5 dies
Anton Monner: ‘A la Terra Alta fem llum per a un milió d’habitants, és incomprensible’
Diàleg

‘El territori i la demografia’ , per Anton Monner

fa 1 setmana
Matemàtiques recreatives dominicals (105)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (105)

fa 1 setmana
Història i espiritualitat del Santuari de la Fontcalda: ‘Simfonia d’aigua i roques’
Diàleg

‘La Fontcalda, la Mare que ens uneix’, per Diana Valimanya

fa 1 setmana
Diàleg

‘Altadill, dankon’, per Roc Salvadó Poy

fa 2 setmanes
‘El senyor Altadill i una xefla wagneriana’, per Toni Gallardo
Diàleg

‘El senyor Altadill i una xefla wagneriana’, per Toni Gallardo

fa 2 setmanes
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • La UGT qualifica de ‘precarietat total’ les condicions dels treballadors de la neteja de Tortosa
  • La CHE revisarà les dotacions de reg del Pla Hidrològic 2028-2033, que preveia una reducció mitjana del 12,5%
  • Tortosa reformarà la plaça dels Dolors amb nou arbrat i una zona infantil

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ