• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

El Govern es compromet a buscar recursos per impulsar la rehabilitació del Poble Vell de Corbera d’Ebre

per Cinta Bonet
9 de febrer de 2026
Reading Time: 4 mins read
0 0
0

La consolidació i rehabilitació del Poble Vell de Corbera d’Ebre continua en l’aire cinc anys després de ser aprovada. La falta de finançament i la impossibilitat de l’Ajuntament d’assumir en solitari el projecte fan inviable una actuació clau per preservar este vestigi de la Batalla de l’Ebre i la Guerra Civil, que es va erosionant i esborrant de manera preocupant a cada embat meteorològic. El projecte, pressupostat en 3,1 milions d’euros i dividit en nou fases, només n’ha vist executar una, finalitzada fa un any. El conseller de Justícia, Ramon Espadaler, s’ha compromès a buscar recursos per “ajudar el consistori” a conservar este “llibre d’història viva i viscuda” que és el Poble Vell.

El mateix Espadaler ha reconegut que el problema de finançament impedeix donar continuïtat al projecte de consolidació i rehabilitació del Poble Vell de Corbera d’Ebre, declarat Bé Cultural d’Interès Nacional (BCIN) el 1993. L’actuació es va presentar el 2021, ja fragmentada en fases per la manca de recursos, com a resposta a la petició agònica del municipi per no perdre este monument a la pau, que el pas del temps i una erosió cada vegada més agreujada pel context climàtic van condemnando lentament.

Anunci

Elements de manteniment minimalistes i reversibles

Les obres de la primera fase van començar amb més d’un any de retard, a l’estiu del 2023. Una actuació prevista per a quatre mesos es va allargar fins al gener de l’any passat i no es va recepcionar fins al novembre. Durant la visita del conseller, s’han pogut observar els nous elements que milloren la seguretat del conjunt monumental.

L’arquitecta Anna Feu, de Feu i Godoy Arquitectura, ha detallat que s’ha intervingut per reforçar i estabilitzar parets i murs encara dempeus, amb actuacions poc invasives i minimalistes, pensades per recuperar carrers i garantir la seguretat del recorregut de visita. Es tracta d’elements d’acer, totalment reversibles.

El Departament ha xifrat les actuacions dels últims anys en prop de 300.000 euros, mentre que la primera fase estava pressupostada en uns 190.000 euros.

Recursos supramunicipals

El conjunt monumental és de titularitat municipal, mentre que el COMEBE gestiona les visites públiques des de la dissolució, fa dos anys, de l’Associació del Poble Vell, ofegada també per la falta de recursos i de relleu. L’alcalde de Corbera d’Ebre, Antonio Álvarez, ha insistit que el consistori no pot assumir en solitari el manteniment i la recuperació d’este espai de memòria.

Espadaler s’ha compromès a cercar més finançament, més enllà de les partides modestes dels pressupostos prorrogats o dels romanents. Ha citat vies com el 2% Cultural, Infraestructures.cat, altres departaments del Govern i administracions, sense descartar patrocinadors privats. “La voluntat de caminar per este camí és clara. Cal veure quantes fases podem fer i amb quins recursos”, ha dit, admetent que fer-ho tot de cop és “altament improbable”, però assegurant que el projecte continuarà, sense concretar terminis.

Més plantilla i més recerca al COMEBE

El conseller també ha presentat la nova directora del COMEBE, Marta Brú, escollida entre 23 candidats en un concurs públic i nomenada el 16 de gener, amb la voluntat d’obrir una nova etapa coincidint amb els 25 anys del Consorci.

Brú ha reclamat redimensionar la plantilla, actualment molt limitada, per fer-la adequada i estable, i ha apostat per impulsar la recerca pròpia i externa, aprofundint en àmbits com la perspectiva de gènere o l’impacte emocional i psicològic de la repressió.

La nova gerent també ha defensat integrar el paisatge natural, rural i agrícola de la Terra Alta —amb actius com la Via Verda— dins del paisatge bèl·lic i de memòria. “No es poden entendre l’un sense l’altre”, ha remarcat.

Espadaler ha celebrat els tràmits del COMEBE per eixamplar-se i incorporar municipis com Tortosa, Benissanet, Móra d’Ebre o el Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre, subratllant que és l’instrument per avançar cap al Mai Més: “Conèixer, reconèixer i transmetre la nostra història és una responsabilitat col·lectiva, especialment amb el jovent”.

Tags: COMEBECorbera d'EbrePoble Vell de Corbera d'EbreRamon EspadalerTerra Alta

Anunci

Related Posts

La Reserva de la Biosfera busca un nou impuls amb més finançament estable, innovació i complicitat territorial
Actualitat

La Reserva de la Biosfera busca un nou impuls amb més finançament estable, innovació i complicitat territorial

fa 12 minuts
El Sénia no és frontera: El PP de Castelló, Tarragona i Terol signa a la Sénia un decàleg de cooperació en territoris de cruïlla
Actualitat

El Sénia no és frontera: El PP de Castelló, Tarragona i Terol signa a la Sénia un decàleg de cooperació en territoris de cruïlla

fa 13 minuts
Josep Maria Beltran, candidat del PSC a Roquetes per a les municipals del 2027
Actualitat

Josep Maria Beltran, candidat del PSC a Roquetes per a les municipals del 2027

fa 14 minuts
Tortosa posa en valor el Pla Educatiu d’Entorn amb una primera festa de cloenda centrada en el català i la cohesió social
Actualitat

Tortosa posa en valor el Pla Educatiu d’Entorn amb una primera festa de cloenda centrada en el català i la cohesió social

fa 28 minuts
Les mares valoren amb un 8,3 l’atenció a l’embaràs i el part a l’Hospital de Tortosa, segons l’enquesta PLAENSA
Actualitat

Les mares valoren amb un 8,3 l’atenció a l’embaràs i el part a l’Hospital de Tortosa, segons l’enquesta PLAENSA

fa 9 hores
L’expresident i l’extresorer de la Cooperativa de l’Aldea assenyalen l’exgerent com el responsable de la gestió que va precedir la fallida
Actualitat

L’expresident i l’extresorer de la Cooperativa de l’Aldea assenyalen l’exgerent com el responsable de la gestió que va precedir la fallida

fa 10 hores
La Festa del Renaixement 2026 reivindicarà l’esplendor artístic de la Tortosa del segle XVI
Actualitat

La Festa del Renaixement 2026 reivindicarà l’esplendor artístic de la Tortosa del segle XVI

fa 1 dia
Lleixà atribueix a una “interpretació dels estatuts” el bloqueig del nou gerent de Gesat i defensa la professionalitat del candidat
Actualitat

Lleixà atribueix a una “interpretació dels estatuts” el bloqueig del nou gerent de Gesat i defensa la professionalitat del candidat

fa 1 dia
Els Festivals de les Terres de l’Ebre reivindiquen un impacte econòmic de més de 2 milions d’euros al Consell Econòmic i Social
Actualitat

Els Festivals de les Terres de l’Ebre reivindiquen un impacte econòmic de més de 2 milions d’euros al Consell Econòmic i Social

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • La Reserva de la Biosfera busca un nou impuls amb més finançament estable, innovació i complicitat territorial
  • El Sénia no és frontera: El PP de Castelló, Tarragona i Terol signa a la Sénia un decàleg de cooperació en territoris de cruïlla
  • Josep Maria Beltran, candidat del PSC a Roquetes per a les municipals del 2027

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ