• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Els regants del Baix Priorat confien que l’aigua de l’Ebre els permeti subsistir però reclamen més ajuts

per ACN
21 de gener de 2025
Reading Time: 2 mins read
0 0
0
Els regants del Baix Priorat confien que l’aigua de l’Ebre els permeti subsistir però reclamen més ajuts

Finca de Móra la Nova que s'està condicionant per fer captació del riu Ebre i traslladar l'aigua a l'embassament dels Guiamets i la Comunitat de Regants del Baix Priorat. // ACN

La Comunitat de Regants del Baix Priorat, que engloba set municipis del Priorat i la Ribera d’Ebre, es mostra esperançada en que el regadiu que podran fer amb aigua de l’Ebre els permeti subsistir. Aquest dilluns han començat els treballs per fer una canalització des del riu a l’alçada de Móra la Nova fins a l’embassament dels Guiamets, que abasteix la comunitat. S’espera que les obres estiguin enllestides al maig. La sequera ha fet estralls a la zona i el president dels regants, Miquel Escoda, ha apuntat que han hagut d’arrencar cirerers i ametllers, i que potser també hauran de retirar vinyes. La Generalitat ja va pagar al desembre un paquet d’ajudes, però Escoda ha assegurat que no són suficients per garantir el futur del sector.

La Confederació Hidrogràfica de l’Ebre (CHE) s’encarrega de les obres, que tenen un pressupost de 5,7 milions d’euros. Ja s’ha començat a condicionar una finca situada a tocar del riu, en el punt on es farà la captació. L’aigua passarà un primer procés de filtratge i es passarà a una bassa que s’ha de construir i des d’allà es bombejarà fins a la canonada general. Seguidament es transportarà fins a la xarxa dels regants, uns quilòmetres més amunt. Un cop arribi en aquest punt i en funció de les necessitats es determinarà si aquella aigua directament va als camps per al regadiu o si es trasllada fins a l’embassament dels Guiamets.

Anunci

La quantitat anual que es mourà estarà al voltant d’1 hectòmetre cúbic. Amb tot, abans que es pugui introduir aigua al pantà, la CHE també haurà de fer unes obres per segellar l’embassament, que fa anys que té filtracions. “Aquest subministrament d’aigua segura farà que es pugui donar continuïtat a la pagesia i al treball que fan els nostres pagesos”, ha manifestat Escoda.

El president ha celebrat l’inici de les obres perquè suposaran que en els anys de sequera puguin efectuar un reg de suport a les 1.400 hectàrees de cultius i explotacions agràries que treballen. Si els terminis es compleixen enguany els pagesos ja podran aprofitar l’aigua per part d ela campana de reg “per poder salvar les plantacions i les collites” en cas que no plogui més. La sequera que s’arrossega va causar el 2023 una caiguda en la facturació de 29 MEUR, segons estimacions de la comunitat. “Les del 2024 no les hem comptades però podrien superar-se ja que moltes explotacions hauran d’arrencar de nou i això farà que durant uns anys no hi hagi producció”, ha manifestat. De fet, la gran majoria dels cirerers que conreen s’hauran d’arrencar. “En ametllers hi ha bastantes baixes i en vinya hi ha moltes zones que estan afectades; no sabem com reprendrà la brotada d’aquesta vinya i veurem si se n’hauran d’arrencar perquè han quedat castigades”, ha concretat el president.

Per tot plegat, Escoda reclama més ajudes a les administracions. “Al desembre la Generalitat va fer efectiu el pagament d’uns ajuts que tenia estipulats en el context del conflicte bèl·lic d’Ucraïna i de la sequera, que comparats amb la pèrdua de producció i facturació que s’ha produït són totalment insuficients”, ha valorat.

Tags: CHEComunitat de Regants del Baix PrioratEconomiaMiquel EscodaMóra la NovaPrioratRibera d'EbreSocietat

Anunci

Related Posts

La comunitat energètica Cambra Ebre rep una subvenció de més de mig milió d’euros que permetrà acumular energia
Actualitat

La comunitat energètica Cambra Ebre rep una subvenció de més de mig milió d’euros que permetrà acumular energia

fa 19 hores
Un estudi constata que la central nuclear d’Ascó retorna a l’Ebre l’aigua amb una temperatura que supera els límits legals
Actualitat

Un estudi constata que la central nuclear d’Ascó retorna a l’Ebre l’aigua amb una temperatura que supera els límits legals

fa 19 hores
Submergeixen a les badies del Delta les primeres 150.000 llavors d’ostra tractades per l’IRTA
Actualitat

Submergeixen a les badies del Delta les primeres 150.000 llavors d’ostra tractades per l’IRTA

fa 19 hores
Notícies Terres de l'Ebre
Actualitat

El Sopar de Lletres d’Onada Edicions homenatja el professor Manel Ollé

fa 19 hores
Notícies Terres de l'Ebre
Actualitat

AnimaNaturalis denuncia els bous de les Festes de l’Ermita de l’Aldea per participació de menors i manca de supervisió

fa 2 dies
Notícies Terres de l'Ebre
Actualitat

Connectem Ascó, el nou punt de referència d’atenció i orientació per al teixit empresarial

fa 2 dies
Notícies Terres de l'Ebre
Actualitat

Ulldecona prova les càmeres de vigilància per acabar amb l’incivisme als contenidors

fa 2 dies
La Comissió reclama explicitar la retirada del monument franquista de Tortosa a la llei de memòria democràtica
Actualitat

La Comissió reclama explicitar la retirada del monument franquista de Tortosa a la llei de memòria democràtica

fa 3 dies
El ple de Tortosa desestima les al·legacions de la constructora del complex Win i incautarà la garantia
Actualitat

El ple de Tortosa desestima les al·legacions de la constructora del complex Win i incautarà la garantia

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • La comunitat energètica Cambra Ebre rep una subvenció de més de mig milió d’euros que permetrà acumular energia
  • Un estudi constata que la central nuclear d’Ascó retorna a l’Ebre l’aigua amb una temperatura que supera els límits legals
  • Submergeixen a les badies del Delta les primeres 150.000 llavors d’ostra tractades per l’IRTA

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ