• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Tortosa aprova el pressupost del 2026 amb el suport de la CUP i l’oposició frontal de Junts

per Redacció
1 d'abril de 2026
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

El govern municipal de Movem-PSC i ERC ha aprovat el pressupost del 2026 en el ple d’este dimarts, amb uns comptes de 52,3 milions d’euros, un 8,85% més que l’any passat. El pressupost ha tirat endavant amb el suport de la CUP, mentre que Junts per Tortosa hi ha votat en contra.

L’alcaldessa, Mar Lleixà, ha destacat que són uns comptes “expansius” que creixen gràcies a transferències i subvencions, i que permeten avançar en el model de ciutat. “Hem estat capaços de tancar un acord que ens permet avançar”, ha afirmat, tot i reconèixer que han arribat més tard del previst.

Anunci

Els comptes consolidats, incloent organismes i societats municipals, ascendeixen a 100,1 milions d’euros, amb un increment del 2,54%. Entre les prioritats, el govern posa l’accent en l’habitatge, l’espai públic i la ciutat històrica, amb una inversió total de 7,98 milions d’euros, un 72,44% més.

La CUP dona suport amb matisos

La regidora de la CUP, Selene Alberich, ha explicat que els pressupostos “no són els seus”, però els ha avalat perquè incorporen mesures per incidir en polítiques d’habitatge, cohesió social i serveis municipals.

Tot i això, ha advertit que els comptes continuen sent “insuficients per fer front als problemes estructurals” i ha reclamat fugir de discursos “triomfalistes”, assenyalant mancances en habitatge, transició ecosocial i model cultural.

Junts carrega contra uns comptes “tardans i mal fets”

Els deu regidors de Junts per Tortosa han votat en contra i la seua portaveu, Meritxell Roigé, ha criticat que els pressupostos s’han fet “molt tard i malament” i que no responen a la realitat econòmica actual.

Roigé ha denunciat falta de prudència i planificació, amb poca inversió real, manca de reforç en seguretat i en la via pública, i un augment de la despesa en publicitat institucional i càrrecs de confiança. “S’aposta per la propaganda en lloc de millorar els serveis bàsics”, ha afirmat.

També ha qüestionat partides com la de festes, superior als 650.000 euros, i ha acusat el govern de no haver tingut en compte cap proposta de l’oposició, titllant la “mà estesa” de l’alcaldessa de “postureig”.

Advertència per la situació de les societats municipals

Junts ha alertat també de la situació econòmica de les societats municipals, amb pèrdues acumulades de prop d’un milió d’euros, destacant casos com Tortosa Salut, GESAT – Hospital de la Santa Creu de Jesús, Aigües de Tortosa i Tortosa Esport.

Roigé ha advertit que algunes d’estes societats es troben en una situació “crítica” i ha criticat la gestió de projectes com l’escorxador, encara sense solució, o el finançament de la renovació de comptadors d’aigua.

El govern defensa uns comptes “equilibrats i realistes”

Després del plenari, Mar Lleixà ha assegurat que es treballa per revertir les pèrdues de les societats sanitàries amb el suport del departament de Salut, i ha remarcat que estes responen a l’increment de costos, no a una caiguda de l’activitat.

Per la seua banda, la regidora d’Hisenda, Maria Jesús Viña, ha defensat que els ingressos previstos “no són arbitràris” i que s’estan complint, destacant que els comptes són “equilibrats, adequats i amb una capacitat realista de recaptació”.

Tags: ajuntament de tortosaPolíticaPressupostTortosa

Anunci

Related Posts

Agricultura reactiva i amplia en més de 90 hectàrees el regadiu de Vingalis
Actualitat

Agricultura reactiva i amplia en més de 90 hectàrees el regadiu de Vingalis

fa 9 hores
Tortosa surt de la llista de zones amb un mercat residencial tens i no tindrà topall al preu dels lloguers
Actualitat

Tortosa surt de la llista de zones amb un mercat residencial tens i no tindrà topall al preu dels lloguers

fa 9 hores
A concurs les obres per obrir Tortosa al riu
Actualitat

A concurs les obres per obrir Tortosa al riu

fa 10 hores
Tortosa i els cinc pobles presenten al·legacions al PLATER per a la implantació de renovables
Actualitat

Tortosa i els cinc pobles presenten al·legacions al PLATER per a la implantació de renovables

fa 10 hores
El Govern destina 2 MEUR per adquirir i enderrocar les cases del barranc del Llop d’Alcanar
Actualitat

El Govern destina 2 MEUR per adquirir i enderrocar les cases del barranc del Llop d’Alcanar

fa 11 hores
Municipis i entitats s’oposen al PLATER i reclamen un reequilibri territorial en la implantació de renovables
Actualitat

Municipis i entitats s’oposen al PLATER i reclamen un reequilibri territorial en la implantació de renovables

fa 1 dia
Veïns de Tortosa omplen el centre cívic de Ferreries davant la preocupació pel PLATER
Actualitat

Veïns de Tortosa omplen el centre cívic de Ferreries davant la preocupació pel PLATER

fa 1 dia
Víctor Brunet rellevarà Josep Maria Franquet al capdavant del Consell Econòmic i Social de les Terres de l’Ebre
Actualitat

Víctor Brunet rellevarà Josep Maria Franquet al capdavant del Consell Econòmic i Social de les Terres de l’Ebre

fa 1 dia
Una vintena d’entitats rebutgen el model energètic projectat a les Terres de l’Ebre
Actualitat

Una vintena d’entitats rebutgen el model energètic projectat a les Terres de l’Ebre

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Agricultura reactiva i amplia en més de 90 hectàrees el regadiu de Vingalis
  • Tortosa surt de la llista de zones amb un mercat residencial tens i no tindrà topall al preu dels lloguers
  • A concurs les obres per obrir Tortosa al riu

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ