• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Suport total del ple de Tortosa a una atenció 24/7 de l’ictus a l’hospital Joan XXIII

per Cinta Bonet
3 de març de 2026
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

El ple de l’Ajuntament de Tortosa ha aprovat per unanimitat el canvi de nom de diferents places i carrers de la ciutat, una decisió que ja comptava en el llum verd previ de la Comissió de Nomenclàtor, impulsada durant l’actual mandat municipal.

En concret, s’ha aprovat el canvi de la plaça Barcelona, el carrer de Napron, el Parc de la Fira i el tram final de la Rambla Felip Pedrell. A partir d’ara, estos quatre espais passaran a dir-se plaça del Mercat, carrer de Na Prous, Parc de Rafel Vidiella i carrer de Pepeta la Paisana, respectivament.

Anunci

Recuperació de la memòria històrica i la toponímia

Un dels compromisos del govern municipal era modificar el nom del Parc de la Fira per dedicar-lo a la memòria de Rafel Vidiella, polític i sindicalista tortosí que va ser conseller de la Generalitat Republicana durant la Guerra Civil.

Així mateix, al barri de Remolins, s’ha rebatejat un tram de l’avinguda Felip Pedrell amb el nom de Pepeta la Paisana, en record de la remeiera Josefa Subirats Favà, una figura popular molt estimada.

Les altres modificacions responen també a criteris històrics. La plaça Barcelona passa a dir-se plaça del Mercat, reforçant la vinculació amb este espai emblemàtic de la ciutat. Pel que fa al carrer de Napron o Na Perona, es recupera la forma carrer de Na Prous, ajustant-la a la toponímia medieval d’un dels pocs carrers amb nom de dona que hi havia a Tortosa durant l’Edat Mitjana.

Llum verd inicial al nou PMUS

D’altra banda, el ple ha donat llum verd —amb l’abstenció de Junts per Tortosa i el vot favorable de la resta de grups— a l’aprovació inicial del nou Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) de Tortosa, una vegada tancada la fase de participació ciutadana i d’esmenes dels grups polítics.

El PMUS tindrà una vigència de sis anys i preveu una inversió aproximada de 5,7 milions d’euros per finançar totes les actuacions. Entre els seus objectius destaquen la millora de la mobilitat a peu i en bicicleta, el foment del transport públic, la racionalització del vehicle privat, l’optimització de l’oferta d’aparcament i l’increment de la seguretat viària.

El desplegament del pla s’estructura en vuit àmbits d’actuació: mobilitat a peu; mobilitat en bicicleta i vehicles de mobilitat personal (VMP); transport públic; vehicle motoritzat privat; aparcament; distribució urbana de mercaderies; educació, informació i sensibilització; i gestió de la mobilitat.

Entre les accions previstes hi ha l’ampliació de la xarxa de carrils bici, la creació de més aparcaments per a bicicletes i VMP, la renovació de la flota d’autobusos i l’estudi per millorar la xarxa urbana de transport públic. També s’inclou l’estudi de la reforma de la plaça d’Alfons XII, un pla de nous aparcaments, la pacificació de l’avinguda de la Generalitat i l’impuls a la construcció d’un nou pont al nord de Tortosa, entre Jesús i Remolins.

Mocions dels grups municipals

En l’apartat de mocions, el ple ha aprovat per unanimitat la proposta de la CUP Tortosa per a l’obertura 24/7 de la unitat de trombectomia i el reforç integral de l’atenció a l’ictus al Camp de Tarragona, amb impacte directe a les Terres de l’Ebre.

En canvi, han quedat rebutjades les dos mocions de Junts per Tortosa sobre les obres al Parador i sobre l’ampliació del polígon industrial Catalunya Sud, amb els vots en contra de la CUP, ERC i el grup de Movem Tortosa-PSC.

Tags: Baix EbrePle de TortosaPolíticaTortosa

Anunci

Related Posts

Móra d’Ebre ja té acord amb els propietaris dels terrenys del futur heliport
Actualitat

Móra d’Ebre ja té acord amb els propietaris dels terrenys del futur heliport

fa 1 dia
Els delictes penals es redueixen a Amposta i Tortosa el primer semestre del 2026
Actualitat

Els delictes penals es redueixen a Amposta i Tortosa el primer semestre del 2026

fa 1 dia
‘Tots els punts i a part’, la novel·la de la canareva Marta Sans que mostra el costat més amarg del desig
Actualitat

‘Tots els punts i a part’, la novel·la de la canareva Marta Sans que mostra el costat més amarg del desig

fa 1 dia
Batiste Forcadell serà el candidat de Junts a la Ràpita a les municipals de 2027
Actualitat

Batiste Forcadell serà el candidat de Junts a la Ràpita a les municipals de 2027

fa 1 dia
Tortosa aprova per unanimitat una moció en defensa del tren-tram de l’Ebre
Actualitat

Movem Tortosa-PSC seria la força que més creix a les properes municipals i Junts perdria dos regidors

fa 2 dies
Els Agents Rurals volen desplegar franges de protecció contra el foc per a més de 6.000 equipaments de l’Ebre
Actualitat

Els Agents Rurals volen desplegar franges de protecció contra el foc per a més de 6.000 equipaments de l’Ebre

fa 2 dies
La campanya de navegabilitat apunta a un nou rècord a l’Ebre
Actualitat

La campanya de navegabilitat apunta a un nou rècord a l’Ebre

fa 2 dies
La Taula de Consens alerta que el nou decret d’inundacions podria afectar dos terços del Delta
Actualitat

La Taula de Consens alerta que el nou decret d’inundacions podria afectar dos terços del Delta

fa 3 dies
Mar Lleixà afrontarà les eleccions de 2027 com a cap de llista d’ERC
Actualitat

Mar Lleixà afrontarà les eleccions de 2027 com a cap de llista d’ERC

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • ‘La plaça ha de ser de la gent’ per Antoni Espanya
  • Móra d’Ebre ja té acord amb els propietaris dels terrenys del futur heliport
  • ‘Fer memòria per entendre el present’, per Joaquim Paladella

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ