L’Ajuntament de Tortosa ha posat fil a l’agulla per revertir l’increment d’actituds incíviques detectades en els darrers mesos. Així, s’ha reforçat el control policial amb agents de paisà, els quals ja han començat a identificar i denunciar aquells ciutadans que incompleixen l’ordenança de civisme. En només dos dies de vigilància s’han interposat 43 sancions. L’alcaldessa, Mar Lleixà, ha deixat que seran “inflexibles” davant les actituds incíviques.
Les principals incidències són bosses d’escombraries al costat de les illes contenidors, moltes vegades amb els mateixos contenidors buits; residus llençats a terra; electrodomèstics i mobles abandonats a la via pública, o bosses d’escombraries dipositades dins de les papereres, impedint-ne el seu ús correcte. Lleixà també ha parlat d’un mal ús dels contenidors per a les restes vegetals, que sovint apareixen desbordats perquè s’utilitzen com a abocadors incontrolats d’altres deixalles i de voluminosos.
Les sancions oscil·len entre els 100 i els 375 euros, però poden arribar fins als 750 euros en casos greus, com dipositar la bossa d’escombraries a una paperera enlloc d’un contenidor. El regidor de Seguretat Ciutadana, Francesc Vallespí, ha remarcat que a Tortosa qui embruti pagarà.
Des del govern municipal es fa una crida a la corresponsabilitat per tenir una ciutat neta i ordenada. També es recorda que ciutadania disposa de diferents serveis gratuïts per gestionar correctament els residus, com la deixalleria municipal, la deixalleria mòbil, o el servei de recollida d’andròmines porta a porta, que es pot sol·licitar trucant al 620100582 o al correu serveis@tortosa.cat.











Fes el teu comentari