El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha anunciat que impulsarà un debat educatiu per assolir un “gran consens de país” i superar la crisi al sector escolar, amb el compromís d’assolir el 6% d’inversió pública. Així ho ha assegurat Illa en la seva conferència de meitat de mandat al Museu Marítim, sota el lema ‘El futur és aquí’. En aquest sentit, Illa ha explicat que tindrà una ronda de trobades amb els grups parlamentaris i demanarà al Consell d’Educació de Catalunya actuar d'”instrument”. “Hem de portar l’educació catalana a l’excel·lència”, ha aspirat, a la vegada que ha demanat posar la mirada “en la propera dècada” de cara a aquest debat.
Un debat “per passar a l’acció”
Illa ha desmarcat aquest debat d’un de “diagnòstic”, sinó que l’ha vinculat a “activar compromisos de totes les parts interessades” i serveixi per “passar a l’acció”. Per al cap de l’executiu, ha d’aclarir els objectius i reforçar els aprenentatges de l’alumnat.
El debat inclourà l’assoliment del 6% d’inversió pública, tal com estableix la llei educativa aprovada pel Parlament l’any 2009.
Dècada “de paràlisi” i ascens d’extremismes
Illa ha tret pit d’haver deixat enrere “definitivament” una “dècada de paràlisi i divisió”. D’altra banda, ha alertat de l’ascens d’extremismes. “Catalunya hi té molt a dir”, ha reivindicat, com a resposta a un eventual establiment d’un ordre global alternatiu.
“Elevem l’ambició moral del país, elevem el sentit col·lectiu de Catalunya i elevem el llistó de l’exigència”, ha instat, a la vegada que ha situat la identitat i llengua pròpies com a “fonaments de la fortalesa” dels catalans.











Fes el teu comentari