• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

La natura protagonitza la 13a edició d’A Cel Obert amb 17 intervencions efímeres

per Cinta Bonet
25 de setembre de 2026
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

La natura serà la gran protagonista de la 13a edició d’A Cel Obert, el festival d’intervencions efímeres que del 2 al 4 d’octubre tornarà a transformar espais patrimonials de les Terres de l’Ebre en escenaris de creació artística contemporània.

El certamen incorporarà enguany 17 intervencions artístiques que tindran com a fil conductor la relació entre el món natural, el patrimoni i la creació.

Anunci

Les instal·lacions incorporaran elements vinculats al territori com l’arròs del Delta, les mandarines o les roselles, així com reflexions sobre el paisatge, l’aigua, la vegetació i els cicles naturals.

Més espais i més municipis

Una de les principals novetats d’aquesta edició és l’ampliació del festival més enllà de Tortosa.

A més dels espais de la capital del Baix Ebre, A Cel Obert arribarà enguany a l’EMD de Jesús i a Ulldecona, que s’incorpora per primera vegada al recorregut.

L’alcaldessa de Tortosa, Mar Lleixà, ha destacat que el festival permet posar en valor el patrimoni de la ciutat i donar-li noves lectures a través de l’art efímer.

Per la seva banda, el regidor de Cultura, Jordi Jordan, ha remarcat que la nova edició permetrà veure aquests espais des de perspectives diferents i reforça la cultura com una eina de connexió entre municipis de les Terres de l’Ebre.

Intervencions en espais patrimonials

El festival ocuparà diferents espais singulars de Tortosa, com els Reials Col·legis, el Palau Despuig, el Palau Montagut, el Museu de Tortosa, el monestir de la Puríssima Concepció Victòria, l’Escola d’Art i Cultura o els antics espais conventuals de la ciutat.

També s’hi incorporen nous espais com la façana posterior de la Casa Bau i els porxos d’accés a l’Alberg Enric d’Ossó, al recinte del Noviciat de les Teresianes de Jesús.

A Ulldecona, el claustre de l’antic convent dels Dominics, actual Ajuntament, acollirà una de les intervencions del festival.

Art, educació i participació

A Cel Obert manté també l’aposta per acostar la creativitat als centres educatius.

Entre les propostes d’aquesta edició hi ha treballs d’alumnat de l’ETSA de Reus (URV), l’EASD de València, l’EAD de Reus i l’ESARDI d’Amposta, així com projectes amb escoles de les Terres de l’Ebre.

El festival manté diversos reconeixements, com el Premi del Jurat, el Premi del Públic, el Premi dels Xiquets i les Xiquetes i el Premi Deltachamber, que permetrà seleccionar una intervenció per acollir un concert del Deltachamber Music Festival l’any 2027.

Les instal·lacions es podran visitar en els horaris establerts per cada equipament municipal.

Tags: A Cel ObertArt efímerBaix EbreCulturafestivalinstal·lacions artístiquesJesúsJordi JordanMar LleixànaturaPatrimoniTortosaUlldecona

Anunci

Related Posts

Dos anys sense aigua potable a les cases de Prat de Comte
Actualitat

Dos anys sense aigua potable a les cases de Prat de Comte

fa 59 segons
Un incendi obliga a evacuar 80 persones en un edifici de Ferreries a Tortosa
Actualitat

Un incendi obliga a evacuar 80 persones en un edifici de Ferreries a Tortosa

fa 5 hores
Actualitat

El 70% dels ebrencs rebutgen el bou embolat i el capllaçat, segons un estudi de Prou Correbous

fa 1 dia
ERC aposta per una candidatura de perfil municipalista pel 29-N
Actualitat

ERC aposta per una candidatura de perfil municipalista pel 29-N

fa 1 dia
Amposta pagarà l’increment salarial als treballadors municipals abans d’acabar l’any
Actualitat

Amposta pagarà l’increment salarial als treballadors municipals abans d’acabar l’any

fa 1 dia
Junts per Tortosa reclama més ‘ordre i el control’ del padró
Actualitat

Junts per Tortosa reclama més ‘ordre i el control’ del padró

fa 1 dia
El festival Posa-hi tu l’Accent reivindica la riquesa del tortosí i la diversitat dialectal del català
Actualitat

El festival Posa-hi tu l’Accent reivindica la riquesa del tortosí i la diversitat dialectal del català

fa 1 dia
Marc Chavalera serà el candidat d’Esquerra a Alcanar per les municipals
Actualitat

Marc Chavalera serà el candidat d’Esquerra a Alcanar per les municipals

fa 1 dia
Aigües de Tortosa inicia la renovació dels 15.700 comptadors d’aigua del municipi
Actualitat

Aigües de Tortosa inicia la renovació dels 15.700 comptadors d’aigua del municipi

fa 4 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Dos anys sense aigua potable a les cases de Prat de Comte
  • Un incendi obliga a evacuar 80 persones en un edifici de Ferreries a Tortosa
  • El 70% dels ebrencs rebutgen el bou embolat i el capllaçat, segons un estudi de Prou Correbous

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ