• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Un estudi de la URV identifica dos antiinflamatoris que inhibeixen la replicació del coronavirus

per Redacció
27 de maig de 2020
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

Un estudi del Grup de Recerca en Quimioinformàtica i Nutrició de la URV ha demostrat que un antiinflamatori d’ús humà i un d’ús veterinari inhibeixen un enzim clau en la replicació i la transcripció del virus responsable de la covid-19. Els resultats del treball han estat validats per la iniciativa COVID Moonshot, que n’han fet estudis in vitro i n’han avaluat la bioactivitat. Els resultats s’han publicat a la revista “International Journal of Molecular Sciences”

Des de l’esclat de la pandèmia de la COVID-19 i arran de la propagació tan ràpida, la comunitat científica treballa per descobrir un tractament eficaç contra el virus responsable de la malaltia. Trobar fàrmacs que puguin inhibir la infecció causada pel SARS-CoV-2 és un pas essencial mentre s’espera la vacuna que pugui frenar definitivament l’expansió del virus. En aquest sentit, el Grup de Recerca en Quimioinformàtica i Nutrició de la URV ha fet un cribratge computacional per predir si hi ha cap medicament autoritzat per tractar alguna altra patologia que pugui inhibir la proteasa principal del virus (M-pro), un aspecte clau  perquè aquest enzim té un paper essencial en la replicació del virus.

Anunci

El treball demostra que un antiinflamatori d’ús humà i un d’ús veterinari respectivament —celecoxib i carprofen— inhibeixen un enzim clau en la replicació i la transcripció del virus responsable de la covid-19. L’objectiu de l’estudi ha estat analitzar tècniques computacionals per predir si 6.466 fàrmacs autoritzats per diverses agències de medicaments tant per a ús humà com veterinari podien utilitzar-se per inhibir l’enzim M-pro. Aquest enzim és la proteasa responsable de tallar dos polipèptids, unes  molècules produïdes pel mateix virus, i generar tota una sèrie de proteïnes que són essencials perquè es reprodueixin. Alguns dels assajos que coordina l’OMS contra la pandèmia de la COVID-19 també tenen com a objectiu inhibir la M-pro utilitzant dos antiretrovirals com el lopinavir i el ritonavir, fàrmacs dissenyats inicialment per tractar el VIH.

Com a resultat de l’estudi realitzat a la URV, s’ha predit que set d’aquests 6,466 fàrmacs poden inhibir la M-pro; és a dir, la replicació del virus. Els resultats amb aquestes set molècules s’han compartit amb la iniciativa internacional COVID Moonshot, que n’ha seleccionat dues (carprofen i celecoxib) per comprovar in vitro la capacitat per  inhibir la proteasa principal del virus, l’M-pro. Les conclusions obtingudes mostren com a una concentració de 50 µM  (micromols per litre) de celecoxib o de carprofen, totes dues molècules són capaces de detenir l’activitat in vitro de la M-pro (amb una inhibició de l’11,9% pel celecoxib i del 4,0% pel carprofen). Tot i no tractar-se d’inhibidors molt potents, l’estudi indica que aquests dos compostos es poden utilitzar com a punt de partida per  dissenyar-ne de derivats encara més potents.

L’estudi del Grup de Recerca en Quimioinformàtica i Nutrició del Departament de Bioquímica i Biotecnologia de la URV l’han liderat els investigadors Gerard Pujadas i Santi Garcia-Vallvé,  hi han participat els investigadors Aleix Gimeno, María José Ojeda-Montes i Adrià Cereto-Massagué, i els estudiants de doctorat Guillem Macip i Bryan Saldivar-Espinoza, a més de l’estudiant Júlia Mestres-Truyol (alumna del doble grau de Biotecnologia i Bioquímica i Biologia Molecular de la URV). S’ha publicat a la revista International Journal of Molecular Sciences (IJMS) i és el primer que s’edita a escala mundial sobre reposicionament de fàrmacs com a inhibidors de la M-pro del SARS-CoV-2, en què les prediccions computacionals es corroboren experimentalment. S’espera que les cinc molècules restants siguin seleccionades properament per COVID Moonshot per  comprovar-ne també la bioactivitat.

Tags: ComunicatComunicat de premsaCoronavirusSocietatTarragonaURV

Anunci

Related Posts

L’Ajuntament de Tortosa inicia un procediment sancionador a Acciona per incompliments en el servei de neteja
Actualitat

L’Ajuntament de Tortosa inicia un procediment sancionador a Acciona per incompliments en el servei de neteja

fa 4 hores
La UGT-SP de l’Ebre denuncia la ‘vulneració sistemàtica’ dels drets laborals per part de l’empresa de neteja de Tortosa
Actualitat

La UGT-SP de l’Ebre denuncia la ‘vulneració sistemàtica’ dels drets laborals per part de l’empresa de neteja de Tortosa

fa 5 hores
El COPATE reclama més suport per fer gran la Reserva de la Biosfera
Actualitat

El COPATE reclama més suport per fer gran la Reserva de la Biosfera

fa 6 hores
L’Ametlla de Mar espera reduir el deute municipal fins al 76% amb la subhasta de la residència
Actualitat

L’Ametlla de Mar espera reduir el deute municipal fins al 76% amb la subhasta de la residència

fa 6 hores
Deltebre reforça la connexió amb el front fluvial amb el nou Balcó dels Mirons
Actualitat

Deltebre reforça la connexió amb el front fluvial amb el nou Balcó dels Mirons

fa 8 hores
Sàmper no tanca la porta a una possible pròrroga de la vida útil de les centrals nuclears catalanes
Actualitat

Sàmper no tanca la porta a una possible pròrroga de la vida útil de les centrals nuclears catalanes

fa 8 hores
Tortosa reordenarà l’avinguda Felip Pedrell entre el mercat i l’antic club de rem
Actualitat

Tortosa reordenarà l’avinguda Felip Pedrell entre el mercat i l’antic club de rem

fa 3 dies
Un error de localització va deixar Roquetes inicialment fora dels ajuts pels aiguats
Actualitat

Un error de localització va deixar Roquetes inicialment fora dels ajuts pels aiguats

fa 3 dies
Els clavells rojos i blancs continuen sent els més escollits per Tots Sants
Actualitat

Els clavells rojos i blancs continuen sent els més escollits per Tots Sants

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • L’Ajuntament de Tortosa inicia un procediment sancionador a Acciona per incompliments en el servei de neteja
  • La UGT-SP de l’Ebre denuncia la ‘vulneració sistemàtica’ dels drets laborals per part de l’empresa de neteja de Tortosa
  • El COPATE reclama més suport per fer gran la Reserva de la Biosfera

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ