• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

El GEPEC celebra la caiguda del gran projecte eòlic d’EdP entre Tivissa i l’Ametlla de Mar

per Redacció
20 de juliol de 2020
Reading Time: 2 mins read
0 0
0
El GEPEC celebra la caiguda del gran projecte eòlic d’EdP entre Tivissa i l’Ametlla de Mar

En blau, posició dels aerogeneradors de “La Mar”. La resta d'icones representen els aerogeneradors d'altres projectes eòlics a la zona. En fons verd els espais inclosos dins la Xarxa Natura 2000. // GEPEC.

El GEPEC ha celebrat este dilluns el dictamen contrari de la Ponència Ambiental del 10 de juliol en relació a l’emplaçament de l’avantprojecte de projecte eòlic “La Mar”, als termes de Tivissa i l’Ametlla de Mar. “La Mar” forma part dels quatre projectes eòlics que l’empresa portuguesa EdP Renováveis tenia projectat construir com a part d’un complex industrial de dimensions gegantines als termes de Tivissa, el Perelló, l’Ametlla de Mar i Vandellòs-Hospitalet de l’Infant. De fet, amb una potència de producció d’energia eòlica de 32 megawatts generada per vuit molins de quatre megawatts, era el més petit dels quatre fragments amb els que la multinacional portuguesa va subdividir un “monstre eòlic” de 168 megawatts. Segons el GEPEC, “per omplir d’acer i formigó un dels pocs reductes entre el Baix Camp i la Ribera d’Ebre que encara conserva uns valors naturals dignes de protecció i un paisatge quasi verge”. La Ponència Ambiental considera que existeixen elements determinants que es consideren “insalvables”.

El grup ecologista ha advertit que esta macro-central eòlica anava situada dins un queixal de la Xarxa Natura 2000, que en el seu dia va quedar sense protecció “per interessos merament especulatius (a major potencial eòlic, majors beneficis per als promotors)”. L’entitat considera que EdP volia aprofitar el marge competencial entre l’Estat i la Generalitat, ja que els projectes amb potència inferior a 50 megawatts poden “colar-se” dins de la tramitació autonòmica, “pactada descaradament” entre el Govern de Catalunya i el “lobby del vent” amb l’aprovació del decret d’enegies renovables. “Els principals avantatges de la tramitació autonòmica vers la estatal és que s’escurcen considerablement els tempos i que no es tenen en compte els impactes conjunts dels quatre projectes perquè l’avaluació ambiental es fa individualment”, avisa el GEPEC.

Anunci

Segons el GEPEC, esta fragmentació de projectes suposa un frau de llei, ja que la normativa obliga les adminstracions a tramitar conjuntament aquells projectes que tenen una “connexió íntima”, com el fet de compartir la mateixa línia d’evacuació, les mateixes subestacions, i el fet d’haver-se tramitat conjuntament en temps i forma per part del mateix promotor.

Per tot plegat, el GEPEC ha felicitat al Departament de Territori i Sostenibilitat per haver fet correctament la seua feina, i desitja que el govern de Catalunya, especialment Pere Aragonès, Damià Calvet i Àngels Chacón, “vagin entenent que la transició energètica no es pot fer d’esquenes a la ciutadania i a cop de decret”. Finalment, el GEPEC també recorda “a futurs especuladors i amics de l’expropiació” que el clúster eòlic de Naturgy a la zona també va fracassar “estrepitosament”, i que es van descartar els parcs Tivissa I i Tivissa II.

Tags: Baix CampEconomiaEDPEl PerellóEnergia eòlicaGeneralitat de CatalunyaGEPECL'Ametlla de MarMedi AmbientRibera d'EbreTivissaVandellòs

Anunci

Related Posts

La PDE buscarà el ‘blindatge jurídic’ del riu Ebre al nou Pla Hidrològic
Actualitat

La PDE buscarà el ‘blindatge jurídic’ del riu Ebre al nou Pla Hidrològic

fa 7 hores
Una jove tortosina de 25 anys triomfa a les xarxes amb discursos d’ultradreta
Actualitat

Una jove tortosina de 25 anys triomfa a les xarxes amb discursos d’ultradreta

fa 8 hores
L’incendi a una botiga d’electrodomèstics d’Amposta ha causat danys estructurals a 25 habitatges
Actualitat

La majoria de les 40 famílies de l’edifici afectat per l’incendi a Amposta tardaran mesos en tornar a casa

fa 9 hores
Obren les primeres llars d’infants públiques de Tortosa amb gairebé 70 alumnes
Actualitat

Obren les primeres llars d’infants públiques de Tortosa amb gairebé 70 alumnes

fa 1 dia
Preocupació pels preus i el descontrol del caragol poma en plena campanya de sega de l’arròs
Actualitat

Preocupació pels preus i el descontrol del caragol poma en plena campanya de sega de l’arròs

fa 1 dia
Els pacients infantils i juvenils de salut mental creixen un 21% a les Terres de l’Ebre des de la pandèmia
Actualitat

Els pacients infantils i juvenils de salut mental creixen un 21% a les Terres de l’Ebre des de la pandèmia

fa 1 dia
El delegat del Govern confia en el ‘moment d’oportunitats’ per a les Terres de l’Ebre
Actualitat

El delegat del Govern confia en el ‘moment d’oportunitats’ per a les Terres de l’Ebre

fa 2 dies
Junts per Tortosa torna a insistir al govern municipal que abaixi els impostos
Actualitat

Junts per Tortosa torna a insistir al govern municipal que abaixi els impostos

fa 2 dies
Paneque situa el Museu del Ferrocarril com a motor de futur per a la Ribera d’Ebre
Actualitat

Paneque situa el Museu del Ferrocarril com a motor de futur per a la Ribera d’Ebre

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • La PDE buscarà el ‘blindatge jurídic’ del riu Ebre al nou Pla Hidrològic
  • Una jove tortosina de 25 anys triomfa a les xarxes amb discursos d’ultradreta
  • La majoria de les 40 famílies de l’edifici afectat per l’incendi a Amposta tardaran mesos en tornar a casa

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ