• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Movem insta el govern de Tortosa a crear el comitè de la Capital de la Cultura Catalana

per Redacció
26 de setembre de 2020
Reading Time: 2 mins read
0 0
0
Jordan: ‘Volen imposar-nos un pressupost alternatiu, passant un rodet que no tenen’

Sònia Rupérez, Jordi Jordan i Jaume Bel, regidors de Movem, en una imatge d'arxiu.

Movem Tortosa ha reclamat al govern municipal, de Junts i el PSC, la constitució del Comitè Organitzador de la Capitalitat de la Cultura Catalana 2021. Un comitè em què haurien de tenir representació, entre d’altres, tots els grups municipals que conformen l’Ajuntament. La petició de Movem s’ha materialitzat a través d’una instància, en què es demana que la constitució del comitè es faça en un termini màxim de 15 dies. També que es convoque de forma immediata una primera reunió per informar de les gestions realitzades fins el moment en tot allò que fa referència a l’organització del calendari d’activitats de l’esdeveniment i recepcionar propostes. 

La sol·licitud de designació de Tortosa com a Capital de la Cultura Catalana per al 2020-2021 es va aprovar el març de 2018 amb el vot favorable de tots els grups, perquè la petició havia d’aprovar-se per unanimitat si es volia tirar endavant. En una instància presentada dimarts, el portaveu de Movem, Jordi Jordan, recorda que un dels acords previs per aquella unanimitat incloïa la constitució d’un comitè organitzador que ha d’integrar l’oposició, per complir “també amb el desig expressat al ple que la capitalitat havia de ser de tots i de totes”. Poc després, Tortosa va ser finalment designada Capital de la Cultura Catalana 2021.  

Anunci

Segons Movem, en el mes de març d’enguany els grups municipals van ser requerits des d’alcaldia per tal de designar la persona que els representaria al comitè organitzador de la Capital de la Cultura Catalana 2021. També es va avançar que es treballava amb la intenció de convocar una primera reunió constitutiva en el termini aproximat d’una setmana. “Però en aquell moment, Movem Tortosa vam considerar que, atès que s’estava a punt d’entrar en estat d’alarma per la pandèmia del coronavirus, cosa que va passar a les poques hores, no era oportú fer la reunió per aquelles dates”, ha explicat Jordan.

Ja han passat sis mesos i, tot i que la pandèmia del covid-19 segueix tenint incidència en el dia a dia, des de Movem recorden que l’administració local s’ha adaptat a la nova realitat i s’estan celebrant plens, comissions informatives i altres tipus de reunions de forma habitual i amb format telemàtic. “Malgrat això, i quan ens trobem a tres mesos de l’inici oficial de la capitalitat de la ciutat de Tortosa, el Comitè Organitzador encara no ha estat creat, malgrat que des de l’àrea de Cultura d’aquest Ajuntament es treballa des de fa temps en el programa d’activitats”, lamenta. Jordan també argumenta que la informació que s’aporta a la comissió informativa de Serveis a les Persones no dona compliment als compromisos de participació dels grups assolits en l’aprovació de la sol·licitud de la candidatura de la Capital de la Cultura Catalana, “perquè es limita a la transmissió unilateral per part de la regidoria de Cultura de decisions ja preses”. 

Tags: Baix EbreCapital Cultura CatalanaCulturaJordi JordanJunts per TortosaMovem TortosaPolíticaPSCTortosa

Anunci

Related Posts

Espanya aconsegueix 143 dies de pesca al Mediterrani el 2026
Actualitat

Espanya aconsegueix 143 dies de pesca al Mediterrani el 2026

fa 3 hores
La Plataforma per un Nou Hospital a l’Ebre celebra la represa de les obres al Verge de la Cinta però reclama no aturar el nou centre
Actualitat

La Plataforma per un Nou Hospital a l’Ebre celebra la represa de les obres al Verge de la Cinta però reclama no aturar el nou centre

fa 4 hores
La PDE alerta que flexibilitzar la Directiva Marc de l’Aigua posaria en risc els ecosistemes del riu Ebre i el Delta
Actualitat

La PDE alerta que flexibilitzar la Directiva Marc de l’Aigua posaria en risc els ecosistemes del riu Ebre i el Delta

fa 5 hores
ERC reclama al Senat mesures urgents per protegir el sector apícola davant la competència deslleial de la mel ucraïnesa
Actualitat

ERC reclama al Senat mesures urgents per protegir el sector apícola davant la competència deslleial de la mel ucraïnesa

fa 6 hores
Desmantellada una plantació de marihuana a Tortosa amb més de mil plantes
Actualitat

Desmantellada una plantació de marihuana a Tortosa amb més de mil plantes

fa 1 dia
Tortosa confirma una segona mort entre els contagiats de covid-19 de l’hospital de Jesús
Actualitat

L’Hospital de la Santa Creu de Jesús situa el pacient al centre en la humanització de les cures

fa 1 dia
Trens Dignes celebra l’impuls del Corredor Mediterrani però exigeix garanties de connexió per a les Terres de l’Ebre
Actualitat

Trens Dignes celebra l’impuls del Corredor Mediterrani però exigeix garanties de connexió per a les Terres de l’Ebre

fa 2 dies
El projecte d’ampliació de l’Hospital de Tortosa s’adapta per preservar les restes del turó del Sitjar sense nova licitació
Actualitat

El projecte d’ampliació de l’Hospital de Tortosa s’adapta per preservar les restes del turó del Sitjar sense nova licitació

fa 2 dies
El sector pesquer rebutja la proposta europea de quotes al Mediterrani: ‘És com enviar-nos a casa’
Actualitat

El sector pesquer rebutja la proposta europea de quotes al Mediterrani: ‘És com enviar-nos a casa’

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Espanya aconsegueix 143 dies de pesca al Mediterrani el 2026
  • La Plataforma per un Nou Hospital a l’Ebre celebra la represa de les obres al Verge de la Cinta però reclama no aturar el nou centre
  • La PDE alerta que flexibilitzar la Directiva Marc de l’Aigua posaria en risc els ecosistemes del riu Ebre i el Delta

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ