• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

El govern estatal nega haver rebut cap projecte de la Generalitat per actuar al Delta

per ACN
9 de gener de 2021
Reading Time: 2 mins read
0 0
0
El Delta, pendent de les obres d’emergència pel Gloria aturades pel coronavirus

La platja de la Marquesa, a Deltebre, amb la línia de sorra construïda en les obres d'emergència post-Gloria. // ACN.

El Ministeri de Transició Ecològica ha negat haver rebut cap projecte de la Generalitat per actuar al Delta de l’Ebre després de les llevantades del novembre passat. El govern estatal nega, així, l’afirmació de la Generalitat, que aquest matí assegurava que volia actuar a la zona afectada però que l’Estat li denegava la competència. L’executiu català afirmava que havia fet arribar al Ministeri una proposta i s’havia ofert a col·laborar en el finançament i execució de l’obra, però des del govern estatal no es dona a aquesta proposta la categoria d’un projecte que “pugui examinar-se i valorar-se”. Per això considera que “no és cert”que l’Estat hagi denegat la capacitat d’actuar al Govern o que no pugui fer-ho amb obres d’emergència.

El Ministeri considera “raonable” que la Generalitat plantegi projectes de defensa del Delta de l’Ebre, atès que és “de la seva competència” l’establiment i la regulació dels instruments de planificació ambiental, el procediment de tramitació i aprovació d’aquests instruments, la regulació dels recursos naturals, de la flora i la fauna, de la biodiversitat, del medi ambient marí i aquàtic i les mesures de protecció de les espècies i el règim sancionador, la regulació i la declaració de les figures de protecció, delimitació, planificació i gestió d’espais naturals i d’hàbitats protegits situats a Catalunya, així com la gestió del Parc Natural del Delta de l’Ebre.

Anunci

En aquest sentit recorda que li ha requerit diverses vegades, l’última en un escrit del 14 de desembre del 2020 remès a la Direcció General de Polítiques de Muntanya i del Litoral, “la remissió del projecte o projectes concrets en què es defineixi la intervenció proposada per poder-los abordar d’immediat per prevenir danys”.

En canvi, afegeix el Ministeri, fins a la data “no s’ha rebut cap projecte”. Pel que fa a la proposta a la qual es refereix la Generalitat, el Ministeri admet que el 7 de novembre, va rebre una “proposta d’actuació d’emergència al front litoral del Delta de l’Ebre per a la protecció d’hàbitat i espècies d’interès comunitari davant dels temporals marins” elaborada per la Mesa del Consens de l’Ebre, “però en cap cas un projecte que pugui examinar-se i valorar-se”.

És per això que el Ministeri vol deixar clar que “no és certa l’afirmació” segons la qual l’Estat ha denegat la capacitat d’actuar a la Generalitat, “o que la Generalitat no està autoritzada a actuar amb obres d’emergència”.

Aquest matí la Generalitat ha assegurat que ha traslladat al ministeri de Transició Ecològica “la seva disponibilitat immediata” per participar en les tasques de reforç del litoral i reparació dels efectes de les llevantades del passat novembre al delta de l’Ebre. Segons el Govern però, l’Estat ha denegat la capacitat d’actuar d’emergència “explicitant que es tracta d’una competència exclusivament estatal”. El Departament de Territori i Sostenibilitat s’hauria ofert a col·laborar en el finançament i l’execució i va sol·licitar la declaració de l’emergència de les actuacions per part del ministeri per poder actuar “immediatament”.

Tags: CostesDelta de l'EbreEspanyaGeneralitat de CatalunyaMedi AmbientPolíticaSocietat

Anunci

Related Posts

L’Ajuntament de Tortosa inicia un procediment sancionador a Acciona per incompliments en el servei de neteja
Actualitat

L’Ajuntament de Tortosa inicia un procediment sancionador a Acciona per incompliments en el servei de neteja

fa 17 hores
La UGT-SP de l’Ebre denuncia la ‘vulneració sistemàtica’ dels drets laborals per part de l’empresa de neteja de Tortosa
Actualitat

La UGT-SP de l’Ebre denuncia la ‘vulneració sistemàtica’ dels drets laborals per part de l’empresa de neteja de Tortosa

fa 17 hores
El COPATE reclama més suport per fer gran la Reserva de la Biosfera
Actualitat

El COPATE reclama més suport per fer gran la Reserva de la Biosfera

fa 18 hores
L’Ametlla de Mar espera reduir el deute municipal fins al 76% amb la subhasta de la residència
Actualitat

L’Ametlla de Mar espera reduir el deute municipal fins al 76% amb la subhasta de la residència

fa 19 hores
Deltebre reforça la connexió amb el front fluvial amb el nou Balcó dels Mirons
Actualitat

Deltebre reforça la connexió amb el front fluvial amb el nou Balcó dels Mirons

fa 21 hores
Sàmper no tanca la porta a una possible pròrroga de la vida útil de les centrals nuclears catalanes
Actualitat

Sàmper no tanca la porta a una possible pròrroga de la vida útil de les centrals nuclears catalanes

fa 21 hores
Tortosa reordenarà l’avinguda Felip Pedrell entre el mercat i l’antic club de rem
Actualitat

Tortosa reordenarà l’avinguda Felip Pedrell entre el mercat i l’antic club de rem

fa 4 dies
Un error de localització va deixar Roquetes inicialment fora dels ajuts pels aiguats
Actualitat

Un error de localització va deixar Roquetes inicialment fora dels ajuts pels aiguats

fa 4 dies
Els clavells rojos i blancs continuen sent els més escollits per Tots Sants
Actualitat

Els clavells rojos i blancs continuen sent els més escollits per Tots Sants

fa 4 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • L’Ajuntament de Tortosa inicia un procediment sancionador a Acciona per incompliments en el servei de neteja
  • La UGT-SP de l’Ebre denuncia la ‘vulneració sistemàtica’ dels drets laborals per part de l’empresa de neteja de Tortosa
  • El COPATE reclama més suport per fer gran la Reserva de la Biosfera

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ